LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrek uit USA

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door Dayaji »

Een paar keer per jaar bezoeken wij de Verenigde Staten v Amerika. Ik persoonlijk kom er liever niet. Bij aankomst thuis merken wij dat ze in onze koffers zijn geweest vanwege de inspectiebriefjes die wij in een of meer v onze koffers aantreffen. Een keer hebben wij gemerkt dat er ook spullen uit onze koffers waren verdwenen. Het is best mogelijk dat dit vaker gebeurt maar wij kunnen het niet altijd controleren. Wij zijn v mening dat de boeven in dit geval ook briefjes in de koffers mogen doen om te laten weten dat er spullen uitgehaald zijn. Dit moet niet kunnen. Ze kunnen ook rotsooi in onze koffers doen en vervolgens zeggen dat wij het gedaan hebben. Ik snap niet dat wij hiertegen niet beschermd zijn. Als die Amerikanen NL bezoeken dan worden hun koffers in HUN aanwezigheid geopend. Op het reisbureau wordt heel duidelijk gezegd de koffers niet op slot te doen want dat mag niet v/d Amerikanen. "behalve dat ze niet van onze eigendommen kunnen afblijven is de kans groot dat ze er ook v alles in onze koffers kunnen stoppen", zeiden wij "en zullen zeer zeker de koffers op slot doen, dan breken ze maar open". Op het reisbureau zijn ze dan even stil. Wij doen onze koffers ook altijd op slot (via een code) en ondanks dat doen de Amerikanen ze toch ALTIJD open. Geen bezwaar, maar waarom niet in onze aanwezigheid? Wat kunnen wij hiertegen doen?

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door Rema »

De eerste keer dat mijn zoon naar Amerika ging, had hij zijn koffer op slot gedaan, en is de koffer gewoon opengebroken, met grof geweld.
De tweede keer heeft hij zijn koffer op Schiphol laten sealen, en een speciaal slotje erbij gekocht zodat zijn koffer door de douane opengemaakt kon worden.
Hoe het op de terugweg gegaan is weet ik eigenlijk niet.

stofzuigertje

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik doe wegens de verloren sleutel deze nooit meer op slot...

Maar sealen?
Ik gebruik een rol vers houd folie en voor de terugreis heb ik ook een rol mee.....

De koffer zal niet zo snel beschadigen en openen is zichtbaar dus zullen ze niet zo snel doen.
Naast deze folie ook nog enkele keren 5 cm plakband erom dus ongezien openen is onmogelijk en ik mag dan meestal dit zelf doen als ze willen kijken.

Op de meeste vliegvelden hebben ze goede apparaten die door de koffer heen kunnen kijken dus nog meer 1 keer moeten openen...

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door Rema »

Ik geloof dat het een cijferslot was, en alleen door jezelf en de douane te openen.

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door Dayaji »

Ik heb de indruk dat jullie mijn verhaal niet hebben begrepen. Wat ik voornamelijk bedoel is dat ze niet alleen stelen maar ook nog verdovende middelen of ander rotsooi in de koffers kunnen doen. En vervolgens zeggen dat jij het gedaan hebt. Waarom doen de Nederlandse autoriteiten hier niets mee? Amerika is een vervelend land. Sorry, het land op zich niet maar de autoriteiten, aldaar. Ik spreek uit ervaring dat je over het algemeen honds behandeld wordt. Ik laat ze wel blijken dat ik daar niet van gediend ben. Daarnaast zijn ze net zo snel als dikke str*** en lopen 100 jaar achter. Ze slaan onschuldige mensen i/d boeien en worden achter de tralies gezet. Als ze maar een uniform dragen en een beroep hebben als putje schepper, denken ze dat ze een of ander hooggeleerde zijn. In NL zijn ze al slecht met o.a. taal en rekenen. I/d VS leeft 40 miljoen onder de armoede grens en zijn ze ook nog zo slim als de achterkant v/e varken.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Een paar keer per jaar bezoeken wij de Verenigde Staten v Amerika.
Gewoon niet meer doen.
Na je laatste post blijkt wel dat je het daar gewéldig vindt.
Het is best mogelijk dat dit vaker gebeurt maar wij kunnen het niet altijd controleren.
Als je je er zo druk om maakt, waarom 'kun' je dit dan niet controleren?
Die logica ontgaat mij even.
Wij doen onze koffers ook altijd op slot (via een code) en ondanks dat doen de Amerikanen ze toch ALTIJD open.
Je weet dat het gebeurt en toch hardnekkig op slot doen....hmm....de redenatie van de Amrikanen blijkt te zijn: 'Als je niets te verbergen hebt, doe je je koffer niet op slot'.
Ik zeg niet dat ik het hier mee eens ben overigens.
Geen bezwaar, maar waarom niet in onze aanwezigheid?
Ik vermoed dat dat zo is, omdat de koffers dan al in de vliegterminal zijn.
Controleren ze het in de terminal waar jij bent en de bom in je koffer gaat af, is het dodental veel hoger.
Ze controleren de bagage waar die het vliegveld binnenkomt of het vliegtuig in gaat.
Voor hen is dit de veiligste manier om bagage te controleren.
Wat kunnen wij hiertegen doen?
Geen hol.
Je weet dat het zo in elkaar zit, je weet dat er slotjes te krijgen zijn die alleen jij en zij open kunnen maken en dus verder niemand.
Zint het je niet, lekker niet meer gaan!

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door Rema »

Staat allemaal in de voorschriften, dat je koffer niet op slot mag, of alleen dat slotje dat je op het vliegveld koopt en dat de douane kan openen.
Niets mis mee dus als je niets te verbergen hebt.

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door Dayaji »

Op de 1e plaats ga ik niet voor mijn lol naar de VS. Vooroordelen: volksziekte nr. 1. Daarnaast kun je gewoonweg niet alles controleren wat je bij je hebt, of misschien wel, een lijstje maken v alles wat er in de koffers gaan. Ik had toch al niets te doen, makkelijik gelul. Als de mensen net zo transparant waren als wij dan had de wereld er anders uitgezien, dus mevr/heer, wij hebben niets te verbergen. Overal waar ik ben geweest doen ze de koffers controleren waar je erbij bent. Duidelijk allemaal. Welterusten!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Daarnaast kun je gewoonweg niet alles controleren wat je bij je hebt, of misschien wel, een lijstje maken v alles wat er in de koffers gaan.
Sowieso altijd een lijstje maken.
Als je koffer zoek raakt heb je dit nodig voor de verzekering.

row@n
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2009 21:08

Re: Vertrek uit USA

Ongelezen bericht door row@n »

Het beste wat je kunt doen als je wel je koffer op slot wilt naar de USA
is en tsa (transsecuritysystem) slotje kopen
dit slotje (met sleutels of cijfercode) kan gewoon open worden gemaakt door de amerikaanse douane dmv een zogenaamd lopersleuteltje
zo is dus je koffer op slot maar word dus niet opengebroken maar word simpel weg het slotje opengemaakt
en deze slotjes kun je gewoon bij een reiswinkel of tassenwinkel kopen

Gesloten