LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
richard66
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2010 12:19

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door richard66 »

Zeer frauduleuze handel bij vakantieveilingen. NOOIT mee in zee gaan, tenzij U enorme ruzie met iemand hebt van wie U het banknummer weet. Dan registreert U gewoon bij vakantieveilingen, vult dat nummer in van degene die U niet moet, en dan bieden maar. Zodra U gewonnen hebt betaald U gewoon niet, en vakantieveilingen zal doodleuk het bedrag zelf incasseren, maar niet van Uw rekening, terwijl U lekker in Uw jakoezie ligt in de gewonnen hotelboeking of wat dan ook. Hiermee wil ik aangeven dat de site ENORM gewild is bij criminelen, en het kinderlijk eenvoudig is om gratis en voor niets naar waar dan ook te gaan. U laat een ander gewoon betalen. makkelijk. Tuurlijk niet onder Uw eigen naam registreren, en een anoniem mail adres gebruiken (yahoo, hotmail, gmail). En klagen bij vakantieveilingen helpt niet. Die zijn zo stug als ik weet niet wat. Service nul komma nul nul nul (eigenliijk nog minder zelfs). Deze frauduleuze site moet echt heel snel verdwijnen.

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door valbels »

Ik ben sinds kort lid van vakantieveilingen.
Ik heb nu 3 vouchers en moet de hotels gaan reserveren. 1 voor Winterberg, 1 voor Brussel en 1 hotelbon.
Ik hou mijn hart vast...
Als ik dit allemaal lees krijg ik al spijt.
Goedkoop toch duurkoop dan ?

Ik probeerde nu net ook dat Best Western hotel in Brussel te boeken, en bij telefoongesprek deden ze al moeijlijk met veel gezucht en ontwijkend gedrag. Tja een suite voor 50 € is ook gegeven niet waar.
:oops: morgen terugbellen, reserveren kan nu niet ??? Hoezo een Best Western waar je 1 dag moet wachten om te kunnen reserveren ? Ik boek vaak hotels voor zakelijke reizen en ik heb nog nooit moeten wachten om te mogen reserveren.

En ja ik heb bv bijCorendon vakanties 1 persoon gezien die last minute de prijs " opdreef" met een Turkse naam... Corendon foei foei !!!! Het is een vorm van oplichterij.

Heeft Radar hier al een aflevering aan besteed ?

Valerie uit Waalwijk

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door valbels »

en ja hoor. Bingo. Ik heb dus geboekt bij dat hotel in Brussel via 2 verschillende mailadressen.
1 boeking via mijn gewone mailadres met een " gewone " boeking voor zaterdag 4-12 en via mijn andere mailadres met zelfde datum via voucher vakantieveiling.
Antwoord via vakantieveiling :

Vanochtend om 08,00 :
Madame,

Nous vous remercions pour votre courriel. Malheureusement le Sodehotel la Woluwe est déja complet pour le 04.12.2010 et nous ne pouvons donc confirmer la réservation. Par contre, nous avons encore des chambres disponibles pour le 05.12.2010. Pouvons nous faire la réservation pour le 05.12.2010?
m.a.w. volzet

via de gewone mail vanmiddag om 1300:

Enjoy our Hospitality!
Avenue E. Mounier 5
1200 Brussel
Tel: +32 (0)2/775.21.11.
Fax: +32 (0)2/770 47 80






Hartelijk dank voor uw interesse in Premier Best Western Sodehotel La Woluwe !

Het is ons een waar genoegen u de volgende reservering te mogen bevestigen :

Gast ......

Aankomstdatum 04.12.2010
Vertrekdatum 05.12.2010

Kamerprijs 119 € per kamer per nacht
Ontbijt Inbegrepen
Parking 5 € per dag

(Al onze tarieven zijn netto, inclusief taksen, BTW & dienst)

Confirmatienummer 2098681
Betalingswijze Ter plaatse
Garantiewijze E mail
Annulatievoorwaarden kostenloos annuleren (schriftelijk)tot 9u de dag van aankomst

En zo werkt dat als je via vakantieveiling een zaterdagavond wil boeken , No go area. Dus forget it.
Ik ben woedend en heb dit hotel dit ook laten weten met 2 mails. Nu worden we verplicht om een zondagaovond of vrijdagavond te gaan en je kan het schudden als je een weekend naar Brussel wil. Ik wil graag vakantieveiling hier mee confronteren, wie doet er mee ?

V de Knuydt
Waalwijk :oops: :oops: :oops:

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door BartSBB »

Je kunt verwachten dat er maar een beperkt aantal kamers per dag vrij is in een hotel voor biedingen via VakantieVeilingen. Dus als je daar op iets biedt weet je dat de kans dat je op jouw dag naar keuze (zeker in het weekend) gewoon nauwelijks plaats zult hebben.

Ik gebruik VakantieVeilingen dan ook echt nooit voor bonnen. Doe mij maar een vaste datum (zoals de bungalowhuisjes) of concerten / theatershows. Daar kun je pas ECHT goedkoper naartoe.
richard66 schreef:Zeer frauduleuze handel bij vakantieveilingen. NOOIT mee in zee gaan, tenzij U enorme ruzie met iemand hebt van wie U het banknummer weet. Dan registreert U gewoon bij vakantieveilingen, vult dat nummer in van degene die U niet moet, en dan bieden maar. Zodra U gewonnen hebt betaald U gewoon niet, en vakantieveilingen zal doodleuk het bedrag zelf incasseren, maar niet van Uw rekening, terwijl U lekker in Uw jakoezie ligt in de gewonnen hotelboeking of wat dan ook. Hiermee wil ik aangeven dat de site ENORM gewild is bij criminelen, en het kinderlijk eenvoudig is om gratis en voor niets naar waar dan ook te gaan. U laat een ander gewoon betalen. makkelijk. Tuurlijk niet onder Uw eigen naam registreren, en een anoniem mail adres gebruiken (yahoo, hotmail, gmail). En klagen bij vakantieveilingen helpt niet. Die zijn zo stug als ik weet niet wat. Service nul komma nul nul nul (eigenliijk nog minder zelfs). Deze frauduleuze site moet echt heel snel verdwijnen.
Beetje onzinnige reactie.

wongdjowoh
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:31

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door wongdjowoh »

Heb tot nu toe prettige ervaring, m'n dochter is voor 2 pers. 370 all incl. naar Egyp.
Ik voor €56, - onbeperkt BBQ, hotelQ v 12,- en 8,-
Naar Nobis 2 pers v 34,-

Een nadeel daar kan Vakantieveiling of aanbieders niets aan doen.
Er komen alle soorten lui op af, die geen norm of fatsoen kennen.
Het is onbeleefd om in een vol restaurant langdurig en luidruchtig te bellen daarna herrie maken.
Laat deze mensen gewoon thuis blijven, en de mensen die ervan willen geniet gunnen.


Ben nog steeds trouwe fan van vakantieveiling.

juffie_84
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2010 23:00

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door juffie_84 »

Ik heb al eerder op dit forum aangegeven dat ik geen problemen heb gehad met Vakantieveilingen.nl
Dit is op zich hetzelfde gebleven.

Alleen ben ik wel van gedachten veranderd als het gaat om de biedingen.
Ik was namelijk bij een vakantiehuisje aan het kijken en zag de dat de prijs op 5 euro stond. Ik bood een euro meer en prompt 2 seconden later stond de prijs ineens op 30 euro.
Nog een paar seconden later stond, had dezelfde persoon 60 euro geboden!
Nu was dat nog niet duur maar of:
- de personen die op een veiling bieden snappen het niet helemaal
- dit ruikt naar oplichterij en medewerkers bieden zelf mee...(omdat aanbieder niet mogen meebieden)

Nu denk ik dat het een combinatie van beiden is.
Als je een beetje nadenkt, houd je lekker de prijs laag. Want ook al word er geboden van 3 euro naar 15 euro, dan nog zal iemand daar geld bovenop doen.Dit is het psychologisch effect van veilingen.
Misschien dat medewerkers provisie krijgen...? en daarom de prijs opdrijven.
Want het lijkt mij dat je niet goed bij je hoofd bent, als jij op 2 kaartjes ineens 90 euro bied. Als de prijs eerst op 10 euro staat...

Een ander forumlid had hier geschreven dat je iemand anders zijn bankrek. nr kunt invullen. Een ander reageerde dat dit een onzinnig bericht was...
Dit is GEEN onzinnig bericht. Dit is namelijk heel gemakkelijk om te doen!
Want na een aantal aanmaningen halen ze het bedrag gewoon van je rekening af. Staat in de voorwaarden namelijk. :roll:

Maar goed, ik heb besloten dat ALS ik bied, ik niet hoger ga dan een bepaald bedrag. En als iemand hierboven gaat; jammer dan.
Denk dat mensen beter op deze manier kunnen gaan denken.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door BartSBB »

juffie_84 schreef:Maar goed, ik heb besloten dat ALS ik bied, ik niet hoger ga dan een bepaald bedrag. En als iemand hierboven gaat; jammer dan.
Denk dat mensen beter op deze manier kunnen gaan denken.
Goed besloten, zo doe ik het ook.

fransschepers
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:08

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door fransschepers »

Ik doe regelmatig mee met veilingen. Kijk altijd eerst op de site van het desbetreffende hotel, kijk wat de normale prijs is en bepaal dan wat ik wil besteden. Ik begin nooit met € 1,00 te bieden maar naar gelang de aanbieding zo ongeveer met 50% van de prijs die ik zou willen betalen.Soms als het een zeer goed aanbod is begin ik gewoon met € 50,00 ook al is er nog niets geboden.Laatst nog begonnen met € 50,00 en meteen binnen de minuut verhoogd tot € 80,00 en mooi dat ik voor die prijs een zeer leuk arrangement had wat normaal volgens de hotelsite € 150,00 kost.
Dus het verhaal dat de computer van vakantieveilingen mee biedt is kul. Het zijn gewoon de bieders die hoog inzetten, dat mag toch,die de prijs opdrijven. Je moet gewoon vooraf bepalen wat het je waard is.
Bovendien snelheid is vooral in de laatste seconden erg belangrijk.
Succes.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door BartSBB »

fransschepers schreef:Ik doe regelmatig mee met veilingen. Kijk altijd eerst op de site van het desbetreffende hotel, kijk wat de normale prijs is en bepaal dan wat ik wil besteden. Ik begin nooit met € 1,00 te bieden maar naar gelang de aanbieding zo ongeveer met 50% van de prijs die ik zou willen betalen.Soms als het een zeer goed aanbod is begin ik gewoon met € 50,00 ook al is er nog niets geboden.Laatst nog begonnen met € 50,00 en meteen binnen de minuut verhoogd tot € 80,00 en mooi dat ik voor die prijs een zeer leuk arrangement had wat normaal volgens de hotelsite € 150,00 kost.
Dus het verhaal dat de computer van vakantieveilingen mee biedt is kul. Het zijn gewoon de bieders die hoog inzetten, dat mag toch,die de prijs opdrijven. Je moet gewoon vooraf bepalen wat het je waard is.
Bovendien snelheid is vooral in de laatste seconden erg belangrijk.
Succes.
Maar waarom dan meteen met stappen naar 50 en dan 80?
Hoe langer de prijs laag blijft, hoe hoger de kans is dat er op het einde ook een lagere prijs uit komt. Als je gewoon de prijs telkens met enkele euro's verhoogt dan kom je uiteindelijk ook wel op die 50 uit, alleen wordt dat dan misschien wel het definitieve bedrag. Ik zie er de logica niet van in om vroeg in de bieding al 80 euro te bieden. Dat kun je toch ook op het laatste moment doen als je het echt zoveel geld waard vind? Nu kun je er bijna vanuit gaan dat er uiteindelijk iemand 81 biedt en dan sta jij met lege handen.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door ik77 »

Wij hebben op zich goede ervaringen met vakantieveilingen.nl
Wilden in de zomer een paar dagen naar Valkenburg toe, 3x 1 nacht bij een hotel "gewonnen" voor een gemiddelde prijs van 31 euro per nacht. En dus lekker goedkoop 3 nachten weg. Wel vertelden ze bij het hotel toen ik wilde reserveren inderdaad dat ze voor vakantieveilingen een beperkt aantal kamers hadden, en dat je dus niet altijd met je vouchers terechtkon. Voor ons geen probleem want wij waren flexibel in de data.
Ook mijn ouders hebben al regelmatig voor een paar euro een week op een camping gewonnen.
Slim bieden, en je niet blind staren op die ene veiling kan heel leuk in je voordeel werken!

fransschepers
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:08

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door fransschepers »

Ja, dat ben ik.
Met alle respect het is en blijft een veiling een ieder kan en mag bieden wat hij wil.
Als ik uit ga van 50% van de normale prijs is dat mijn zaak en gaat dat niemand wat aan.
Dat ik als ik in de laatste minuut overboden wordt is dat mijn probleem en het risico dat ik op de koop toe neem.
Het is m.i. niet de bedoeling om iets te kopen voor de laagst mogelijke prijs maar voor de prijs die men ervoor wil geven.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan vis je bij deze veiling regelmatig achter het net.
Groetjes Frans.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door BartSBB »

fransschepers schreef:Het is m.i. niet de bedoeling om iets te kopen voor de laagst mogelijke prijs maar voor de prijs die men ervoor wil geven.
Rare opvatting van een veiling. Of jij hebt gewoon geld te veel. Als je 40 euro wilt geven voor 2 kaarten maar je kunt ze ook krijgen voor 30, dan kies je toch niet voor 40??

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door antzan »

Ik heb de laatste maanden 6 veilingen gewonnen : :wink: lol: , en allemaal voor
weinig geld .
Ook ik begin met een bedrag , dat staat dan , en meteen daarna
bied ik meer .
Dat wordt dan je maximum bod .
Maar als niemand meer biedt dan je eerste bod , krijg je het
daarvoor :wink:
En als men meer biedt dan je max. oke , wachten tot de volgende veiling ,
sommige gaan achter elkaar door .
Het is inderdaad dat je soms ziet , dat 2 personen de prijs
opdrijven en maar elkaar blijven overbieden :?: DOM.
Ik heb soms s,avonds voor ik naar bed ging een max. gezet en
s,ochtends toen ik opstond , was ,t gewonnen en steeds goedkoper
dan de dag-biedingen .
Echt , als je oplet , kan je GOEDKOOP naar een hotel :!:

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door mje »

Heel juist doe ik al jaren met mijn vrienden :wink:

mamaras
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2010 10:48

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door mamaras »

Ik heb twee kaarten gewonnen voor de we love the 90's show. Deze kaarten zouden 48 uur voor de aanvang van de show gemaild worden.
Alleen de kaarten heb ik nooit gezien. Ik heb een paar keer naar de organisatie gemaild die me me een alternatief aanbieden waar ik geen gebruik van kan maken ivm vankantie. Dit heb ik hun laten weten en nu hoor je niks mee van ze. ze reageren gewoon niet meer op mijn mailtjes. Dit heb ik ook bij vakantie veilingen aan gegeven maar ook van hun geen reactie.

Eerdere gewonnen veilingen zijn altijd goed gegaan en hebben we ook veel plezier mee gehad.

Annemarie0000
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 12:19

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Annemarie0000 »

Ik heb tot nu toe hele goede ervaringen met vakantieveilingen qua levering van gewonnen veilingen. dat is altijd goed gegaan.

Waar ik het absoluut wel mee eens ben zijn de absurd hoge biedingen. Ik ben wel overtuigd dat organisaties of medewerksers mee bieden.

Als ik de reacties lees van mensen die bieden dan begrijp ik dat er ook mensen zijn die zelf hoog bieden. Die mensen hebben dan blijkbaar geld genoeg en kunnen dat betalen. Waarom dan via vakantieveiling.
Een poos geleden had je nog wel eens mazzel en kon je voor een leuk prijsje bv naar de sauna of naar het theater. Voor Jan met de Pet is dat tegenwoordig niet meer te betalen.
Door dat hoge bieden maak je daar NOOOIT meer een kans op. Het frustereert mij enorm en vergalt mijn plezier in vakantieveilingen.

Mensen!!!!! Denk met bieden ook eens aan de mensen met mindere inkomens in de samenleving. Als je bij een saunaveiling meteen 50 euro biedt is dat al onbetaalbaar voor velen. Geen lol meer aan geen leuke uitjes die het leven toch wat aangenamer kunnen maken.
Erg jammer.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mje schreef:Het is fantastisch wij hadden een lang weekend geboekt, normale prijs € 150,00 onze prijs € 225,00 zo voordelig is het.
Je moet ook alleen maar aan veilingen meedoen als je precies weet waar je op biedt, en wat het normaal kost. Dit geldt voor alle veilingen, niet alleen deze.

Inkydinky
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:39

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Inkydinky »

Ik gebruik vakantieveiling ook wel eens, maar let er altijd op dat ik niet meer betaal dan de hotels vragen. (check altijd de websites). Vind het wel heel triest dat er niks gedaan wordt aan die vage biedingen op de "dagacties" en soms ook op andere acties.

1e bod 1 euro, 2e bod 50. Ja tuurlijk. Weet niet of deze oplichters bij vakantieveiling zelf werken of dat ze werkzaam zijn voor de aanbieders.

Maar dat er hier iets niet klopt is wel duidelijk.
Vandaag heb je een veiling van een of andere sauna. Er is er nog geen 1 voor minder dan 65 euro uitgegaan. En elke keer bieden (vaak de zelfde personen) ineens ver boven hun voorganger uit. (bod vliegt van 1 naar 50euro) of van 10 naar 60euro) Ik ga niet meer bieden op een aanbieding waar ik het gevoel bij heb dat er iets niet klopt.
Vind het jammer dat er niks aan gedaan wordt, want dit gaat ten koste van wat de website promoot en dat is de vrijheid voor mensen om te bieden voor een product om zo ZELF de prijs te bepalen.
Wat ik hier boven omschrijf valt bij mij niet onder ZELF de prijs bepalen. De prijs wordt bepaald door mensen die met te grote stappen bieden, en je maakt het mij niet wijs dat de "gewone" bieder hier verantwoordelijk voor is.

fransschepers
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:08

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door fransschepers »

Inkydinky,
Ik snap jouw reactie niet helemaal, eerst zeg je dat iedereen mag bieden wat hij of zij wil en als iemand dat dan doet denk je dat er iets fout zit.
Ik ben een van die personen die niet steeds een Euro meer bied maar meteen het bedrag wat het aanbod mij waard is.
Wat het mij waard is bepaal ik door op de website van de aanbieder te kijken wat de normale prijs is.
Ik ga dan op 50% zitten en in het uiterste geval hooguit € 10,00 - 15,00 hoger afhankelijk van het aanbod.
Is 50% van de prijs b.v. € 80,00 dan bied ik dat bedrag meteen, als er dan iemand met € 1,00 overheen gaat dan ga ik hoogstens tot € 95,00.
Dus niks meebieden van aanbieder of anders frauduleus handelen, nee het gewone veilingwerk, bieden wat het je waard is.
Frans.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door A.Storm »

ik ben het met Frans eens.

ik doe het ook zo: als ik ergens graag naar toe wil (bijv. Hof van Saksen, dat is een prachtig bungalowpark) dan bied ik de helft van wat het waard is.

sommigen vinden dat een stomme strategie maar ik niet, ik vind dat ik dan goedkoop uit ben!

en sorry, dan ga ik geen rekening houden met mensen die met een euro omhoog gaan, nee, ik wil daar dan gewoon graag naar toe! en als ik het voor de helft krijg, vind ik het leuk!

vakantieveiligen, dat is gewoon marktwerking hoor, vraag en aanbod! daar is niets frauduleus aan!

Gesloten