LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Zoover wel integer?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
basrasker
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 12:15

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door basrasker »

Zoover misbruikt getallen !! Is dat geen reisnieuws ??

http://www.missethoreca.nl/Home/Blogs/2 ... OR057025W/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door berndv »

Het artikel waar jij naar linkt staat niets over misbruik van getallen, maar verkeerde berkening op basis van statistiek, er wordt een normaal gemiddelde berekend, op een plek waar de deviatie teveel afwijkt.

GebruikerSonny
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 11:51

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door GebruikerSonny »

Wat late reactie op dit topic, maar ook ik betwijfel ten sterkste objectiviteit van Zoover. Ook ik had een kritische reactie op de site gezet over de ervaringen in april 2013 met een hotel in Limburg. Na aanvankelijke publicatie van mijn recensie - werd ik plots gebeld door het betreffende hotel. Maar niet om de zaak te weerleggen of zo, maar heel aanvallend. Het gesprek meteen beeindigd, maar later bleek zo maar de recensie van Zoover verdwenen! Zonder enige uitleg of informatie aan mij (die toch regelmatig bijdrages leverde). Neem aan, dat ze tegenwoordig ook adverteerders belangen hebben bij hotels en die hoger waarderen dan een individuele gebruiker. Hoor en wederhoor is prima wat mij betreft, maar dit tast de betrouwbaarheid van dit soort sites sterk aan. Ik zal er geen gebruik meer van maken voor het ophalen van informatie

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Juist ja »

Vroeger was Zoover een onafhankelijke beoordelingswebsite waar consumenten hun ervaringen over o.a. hotels konden plaatsen. Sinds de overname door Tomorrow Focus is Zoover een ordinaire, commerciële verkoopsite geworden. Ze verkopen nu zelf ook reizen en de fantastische Zoover awords worden toch vooral gegeven aan bedrijven die onderdeel uitmaken van Tomorrow Focus (Tjingo) of waar het bedrijf connecties mee heeft (Corendon) of aan bedrijven die bovengemiddeld (lees de hoogste marketingomzet) veel adverteren. Ook worden negatieve recensies van bedrijven die veel geld in het laadje brengen weggehaald als het bedrijf daarom vraagt. Gelukkig begint de consument hier doorheen te prikken en laat de beoordelingssite steeds meer links liggen.

WdeWinter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2013 11:35

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door WdeWinter »

geengast schreef: De betere reisbureaus gebruiken dan ook andere beoordelingssystemen die enkel intern gebruikt worden en dus niet te beïnvloeden zijn.
Voor onze vakantie ben ik zowel naar een Thomas Cook, Globe reizen en een D-reizenvestiging geweest en toen ik vroeg of ze me iets konden vertellen over het uigekozen hotel, kwamen ze allemaal met Zoover! Ik ben benieuwd over wel beoordelingssysteem je het hebt "geen gast".

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door G7 »

WdeWinter schreef:
geengast schreef: De betere reisbureaus gebruiken dan ook andere beoordelingssystemen die enkel intern gebruikt worden en dus niet te beïnvloeden zijn.
Voor onze vakantie ben ik zowel naar een Thomas Cook, Globe reizen en een D-reizenvestiging geweest en toen ik vroeg of ze me iets konden vertellen over het uigekozen hotel, kwamen ze allemaal met Zoover! Ik ben benieuwd over wel beoordelingssysteem je het hebt "geen gast".
Ik denk dat geengast Toeristiek bedoelt. Dat schijnt een onafhankelijk naslagwerk te zijn, waar touroperators hun personeel op af sturen om te controleren. Kun je op alle reisbureau's opvragen.

WdeWinter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2013 11:35

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door WdeWinter »

@G7: Bedankt!
Dat klinkt inderdaad veel beter dan met zo'n grietje samen te kijken wat er op Zoover staat.

Fam. Frans
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2013 20:46

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Fam. Frans »

Zoover is wat mij betreft niet integer.

Op 29 april 2013 zijn wij, voor een midweek met 18 personen naar een groot vakantiehuis genaamd "Le Tri Renard" op vakantie geweest in Spa-België. Dit was helaas uitgelopen op een drama. Dit huis is om het kort te houden een regelrechte bouwval.(maar dan ook een echte bouwval!) We hadden een klacht ingediend bij Belvilla en hebben deze toegewezen gekregen. Het huis is inmiddels van deze reisorganisatie van de site gehaald en hebben dan ook adequaat gereageerd op onze klachten. We hebben tot twee keer toe een recensie geschreven op Zoover om de mensen te waarschuwen, maar deze recensies zijn allebei de keren weer verwijderd...
Ik kan dan ook uit eigen ervaring concluderen; Zoover is niet integer! En dus niet serieus te nemen.

whogenturf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mei 2013 15:15

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door whogenturf »

Als een gebruiker van zoover.nl ben ik best wel verbaasd. Was altijd wel te spreken over de site. Zeer jammer!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Har06 »

whogenturf schreef:Als een gebruiker van zoover.nl ben ik best wel verbaasd. Was altijd wel te spreken over de site. Zeer jammer!

Reclame vraag en aanbod, ik kijk nooit op de Zoover site :oops:

Gesloten