LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
nideb
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2016 13:03

Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door nideb »

Onze BV wordt om bedrijfseconomische redenen beëindigd. Het bedrijf is nog niet failliet.
We hebben 3 mobiele zakelijke abonnementen bij Vodafone. Deze kunnen niet gestopt worden, omdat we niet failliet zijn, en moeten privé worden overgenomen door onszelf of het personeel. En als het personeel dat niet wil? Hoe gaan ze dan betalingen verhalen op een bedrijf dat niet meer bestaat?
Mag Vodafone dit doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 aug 2016 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: duidelijkere titel

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat doet Vodafone dan ?

Voor zover ik het begrijp wil u iets wijzigen en heeft u de medewerking van vodafone nodig.

Dat uw bedrijf mogelijk failliet gaat is voor vodafone niet relevant. Er bellen waarschijnlijk dagelijks mensen die zeggen dat ze een abonnement niet meer kunnen betalen.

Waarom wilt u die abonnementen overnemen ?

nideb
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2016 13:03

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door nideb »

Ik wil de abonnementen stoppen, en juist niet overnemen, omdat het bedrijf zijn activiteiten gaat staken in december. Dus er zijn geen inkomsten meer. Maar Vodafone wil dat ik de abonnementen privé overneem, terwijl het een BV is, omdat volgens hen je een zakelijk abonnement alleen kunt stoppen bij overlijden en faillissement.

stofzuigertje

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een bedrijf niet meer rendabel is en netjes stopte krijg je dit soort problemen met nog lopende contracten.
U zit niet op meerdere telefoons te wachten.

Maar failliet gaan, gewoon laatste maanden geen belasting betalen en zo geregeld....
Daarna alsnog met achterovergedrukte geld belastingdienst afkopen en Vodafone is helaas pindakaas....

Verder word soms een BV verkocht aan katvanger, mag niet en niet netjes maar vaak voordeligste oplossing.
Ook is het failliet gaan de manier, want de belastingdienst in het goedkoopste incasso bureau voor wanbetalers die nog niet betaald hebben.
Alle tegoeden worden gevorderd en zo krijg je als stoppende bedrijf ook makkelijk de niet te innen vorderingen binnen.

Ik heb daarom ooit een schuld gemaakt en zo alle wanbetalers binnen korte tijd laten betalen.
Geen incasso kosten en de restschuld overgemaakt na afloop.
De belastingdienst was verbaast dat ik als ex eigenaar het betaalde maar dat mag!
Er is nu onder andere naam gelijkwaardig bedrijf en zowel pand en boedel was zeer voordelig over te nemen.

Net als sommige grote een doorstart maken, ik ben net zo slecht!

nideb
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2016 13:03

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door nideb »

Je hebt gelijk, eerlijk en netjes opzeggen werkt dus niet! Geen enkele medewerking. Alsof ik het bedrijf zou sluiten als het goed gaat!

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:ik ben net zo slecht!
Dat is het enige verstandige in je hele post. Belachelijk advies.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door joep873 »

Vreemd verhaal, je kunt je contract altijd opzeggen en de afkoopsom betalen. Of gaat het er alleen maar om dat je het gratis wilt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt natuurlijk af van het soort abonnement en de termijn die je hebt afgesproken. Als je een contract hebt dat nog lang doorloopt, dan is een gevolg inderdaad dat je niet zomaar kosteloos kunt stoppen. Maar dat had je eerder moeten/kunnen bedenken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

nideb schreef:Onze BV wordt om bedrijfseconomische redenen beëindigd. Het bedrijf is nog niet failliet.
We hebben 3 mobiele zakelijke abonnementen bij Vodafone. Deze kunnen niet gestopt worden, omdat we niet failliet zijn, en moeten privé worden overgenomen door onszelf of het personeel. En als het personeel dat niet wil? Hoe gaan ze dan betalingen verhalen op een bedrijf dat niet meer bestaat?
Mag Vodafone dit doen?
Denk dat je je beter moet laten informeren want met het beëindigen van de BV ben je niet van lopende verplichtingen/contracten af. Je krijgt bij de Kamer van Koophandel de status "In liquidatie". Vanaf dat moment krijgt de bestuurder een andere pet, namelijk die van vereffenaar. De vereffenaar is belast met de vereffening van het vermogen van de ontbonden BV.

Zijn er meer schulden dan uit de baten kunnen worden voldaan? Dan is de vereffenaar verplicht aangifte van faillissement te doen. Doet hij dit niet dan loopt hij de kans aansprakelijk te zijn.Hij zal naar de rechtbank moeten om aangifte te doen.

Vodafone heeft een contract met de BV voor een bepaalde periode gesloten, deze zullen ze niet zomaar beëindigen omdat jij aangeeft dat je niet kunt betalen. Ze bieden je de optie om het contract prive over te nemen of om het af te kopen. Je kunt eventueel over de afkoopsom onderhandelen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zakelijk mobiel abonnement privé overnemen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zal wel een hele makkelijke manier zijn om onder contractuele verplichtingen uit te komen: je stopt gewoon met de BV. Het bedrijf is nog niet failliet maar je vindt alleen zelf dat het niet genoeg opbrengt. Daar hoeven anderen uiteraard niet de dupe van te worden.

Gesloten