LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Hemaij
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:12

Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door Hemaij »

Vrijdag 8 december belde ik met KPN of er misschien een actie was om als trouwe klant (ruim 36 jaar) een korting te krijgen.
Dat kon zei de medewerker en ik zou 3 maanden € 20,- korting krijgen.
Vijf minuten later had ik de bevestiging in mijn mailbox en tot mijn grote schrik zag ik dat mijn abonnement was vervangen door het nieuwe basis abonnement van KPN. Ik was er dus ingeluisd en kreeg het idee dat dit het spelletje van KPN was om van hun oude contracten af te komen.
Onder aan de brief stond een link waarmee je binnen 14 dagen kon annuleren, dus ik dacht opgelost!

Nou dat had je gedacht, ik kwam er al heel snel achter dat iedere medewerker het verbod heeft gekregen om oude contracten terug te draaien en te zeggen dat dit administratief niet mogelijk is. Ook heb ik de kreet gehoord dat de annuleringslink een fout in de bevestigingsbrief was.

Ze willen in het kort gezegd dus gewoon van de oude (goedkopere) contracten af en laten hun personeel dat op een vuile manier uitvoeren, door je te laten denken dat je een korting krijgt op je huidige abonnement, terwijl de aan de andere kant je klantgegevens al hebben gewijzigd zonder je daar op te wijzen. :twisted:

Een duidelijke vorm van oplichting en en verzuim van informatieplicht door de medewerker van KPN.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hemaij schreef:Vrijdag 8 december belde ik met KPN of er misschien een actie was om als trouwe klant (ruim 36 jaar) een korting te krijgen.
Dat kon zei de medewerker en ik zou 3 maanden € 20,- korting krijgen.
Vijf minuten later had ik de bevestiging in mijn mailbox en tot mijn grote schrik zag ik dat mijn abonnement was vervangen door het nieuwe basis abonnement van KPN. Ik was er dus ingeluisd en kreeg het idee dat dit het spelletje van KPN was om van hun oude contracten af te komen.
Onder aan de brief stond een link waarmee je binnen 14 dagen kon annuleren, dus ik dacht opgelost!

Nou dat had je gedacht, ik kwam er al heel snel achter dat iedere medewerker het verbod heeft gekregen om oude contracten terug te draaien en te zeggen dat dit administratief niet mogelijk is. Ook heb ik de kreet gehoord dat de annuleringslink een fout in de bevestigingsbrief was.

Ze willen in het kort gezegd dus gewoon van de oude (goedkopere) contracten af en laten hun personeel dat op een vuile manier uitvoeren, door je te laten denken dat je een korting krijgt op je huidige abonnement, terwijl de aan de andere kant je klantgegevens al hebben gewijzigd zonder je daar op te wijzen. :twisted:

Een duidelijke vorm van oplichting en en verzuim van informatieplicht door de medewerker van KPN.
U belde met de vraag of er een actie was om korting te krijgen. Dat houdt dan toch in dat u een nieuw contract met korting wil?
Of dacht u dat u zomaar ineens korting zou krijgen omdat u dat graag wilde?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door mahadma »

Een bedrijf of iemand beschuldigen van oplichting kan leiden tot smaad ............

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moet hier toch wel erg om lachen. U wilt korting. U krijgt korting. Wat is het probleeem. Wat is er verkeerd aan het nieuwe abbonement tov het oude?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door arvandongen »

Als consument heb je het recht op 14 dagen "afkoelperiode". Een contractswijziging (of een nieuw contract) zou je binnen die tijd ongedaan moeten kunnen maken. Dat is wettelijk geregeld.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door Lowieze »

arvandongen schreef:Als consument heb je het recht op 14 dagen "afkoelperiode". Een contractswijziging (of een nieuw contract) zou je binnen die tijd ongedaan moeten kunnen maken. Dat is wettelijk geregeld.
Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is. Die oude pakketten bestaan eigenlijk niet meer, dat is bij Ziggo ook zo. Als je je pakket wilt wijzigen, kom je vanzelf op de nieuwe pakketten uit.

Verwijderd

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hemaij schreef:Vrijdag 8 december belde ik met KPN of er misschien een actie was om als trouwe klant (ruim 36 jaar) een korting te krijgen.
Dat kon zei de medewerker en ik zou 3 maanden € 20,- korting krijgen.
Vijf minuten later had ik de bevestiging in mijn mailbox en tot mijn grote schrik zag ik dat mijn abonnement was vervangen door het nieuwe basis abonnement van KPN. Ik was er dus ingeluisd en kreeg het idee dat dit het spelletje van KPN was om van hun oude contracten af te komen.
Onder aan de brief stond een link waarmee je binnen 14 dagen kon annuleren, dus ik dacht opgelost!

Nou dat had je gedacht, ik kwam er al heel snel achter dat iedere medewerker het verbod heeft gekregen om oude contracten terug te draaien en te zeggen dat dit administratief niet mogelijk is. Ook heb ik de kreet gehoord dat de annuleringslink een fout in de bevestigingsbrief was.

Ze willen in het kort gezegd dus gewoon van de oude (goedkopere) contracten af en laten hun personeel dat op een vuile manier uitvoeren, door je te laten denken dat je een korting krijgt op je huidige abonnement, terwijl de aan de andere kant je klantgegevens al hebben gewijzigd zonder je daar op te wijzen. :twisted:

Een duidelijke vorm van oplichting en en verzuim van informatieplicht door de medewerker van KPN.

Wellicht kunt u hier eerst aangeven wat de specificaties van uw oude abonnement waren en wat het nieuwe abonnement inhoudt? U zegt dat u al 36 jaar klant bent bij KPN, dus ik neem aan dat u alleen een abonnement voor een vaste telefoonlijn heeft? En nu krijgt u ineens internet en interactieve tv erbij, waar u niet op zit te wachten?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd, toen onlangs een korting aanvroeg als vast klant werd er netjes gezegd dat ik de voordelen kon krijgen alszijnde een nieuwe klant, maar dat ik dan wel een nieuw jaarcontract zou krijgen. Uiteraard had ik al op internet gekeken en bleek dat de nieuwe abonnementen sowieso al goedkoper waren dan het oude abonnement die ik had. Dus na de 6 maanden extra korting die ik nu krijg, ga ik minder betalen tov voorheen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door arvandongen »

Lowieze schreef:
arvandongen schreef:Als consument heb je het recht op 14 dagen "afkoelperiode". Een contractswijziging (of een nieuw contract) zou je binnen die tijd ongedaan moeten kunnen maken. Dat is wettelijk geregeld.
Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is. Die oude pakketten bestaan eigenlijk niet meer, dat is bij Ziggo ook zo. Als je je pakket wilt wijzigen, kom je vanzelf op de nieuwe pakketten uit.
Interessante opmerking, daarom ben ik even dieper in de materie gedoken (onderstreping door mij):
Burgerlijk Wetboek 6 schreef:Artikel 230m
1 Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:
a. de voornaamste kenmerken van de zaken of de diensten, in de mate waarin dit gezien de gebruikte drager en de zaken of diensten passend is;
(...)
e. de totale prijs van de zaken of diensten, (...). In het geval van een overeenkomst voor onbepaalde duur of een overeenkomst die een abonnement inhoudt, omvat de totale prijs de totale kosten per factureringsperiode. Indien voor een dergelijke overeenkomst een vast tarief van toepassing is, omvat de totale prijs ook de totale maandelijkse kosten. Indien de totale kosten niet redelijkerwijze vooraf kunnen worden berekend, wordt de manier waarop de prijs moet worden berekend, medegedeeld;
(...)
k. indien er niet voorzien is in het recht van ontbinding van de overeenkomst, de informatie dat de consument geen recht van ontbinding heeft of, voor zover van toepassing, de omstandigheden waarin de consument afstand doet van zijn recht van ontbinding;
De handelaar heeft niet aan deze voorwaarden voldaan en dus is de consument niet gebonden aan de nieuwe overeenkomst.
Uit het verhaal van TS maak ik op dat hij de oude overeenkomst niet (bewust) heeft opgezegd. Omdat de oude overeenkomst niet is opgezegd, is die nog steeds geldig. De KPN is verplicht het bestaande contract in ere te herstellen. Dat is mogelijk want die bestond reeds.

Wellicht ten overvloede de 14 dagen bedenktijd regel:
Artikel 230o
1 De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:
a. bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten: de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten;

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door renewouters »

NeoDutchio schreef:Vreemd, toen onlangs een korting aanvroeg als vast klant werd er netjes gezegd dat ik de voordelen kon krijgen alszijnde een nieuwe klant, maar dat ik dan wel een nieuw jaarcontract zou krijgen. Uiteraard had ik al op internet gekeken en bleek dat de nieuwe abonnementen sowieso al goedkoper waren dan het oude abonnement die ik had. Dus na de 6 maanden extra korting die ik nu krijg, ga ik minder betalen tov voorheen.
Dat is bij TS ongetwijfeld ook gezegd (is immers onderdeel van het script), maar veel mensen luisteren niet goed. Na het woord korting slaan de oren dicht....

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door juliomariner »

@arvandongen. TS heeft de voorwaarden toch op duidelijke en begrijpelijke wijze gekregen namelijk per mail direct na het telefoongesprek. Daarbij wil TS zich ook niet aan het oude contract houden. Hij wil namelijk minder betalen. Dat kon aangeeft dat de link voor kostenloos afmelden niet in de mail had mogen staan is geen sterk punt voor kpn trouwens

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door arvandongen »

juliomariner schreef:@arvandongen. TS heeft de voorwaarden toch op duidelijke en begrijpelijke wijze gekregen namelijk per mail direct na het telefoongesprek. Daarbij wil TS zich ook niet aan het oude contract houden. Hij wil namelijk minder betalen. Dat kon aangeeft dat de link voor kostenloos afmelden niet in de mail had mogen staan is geen sterk punt voor kpn trouwens
Pas in de email stond alles duidelijk. Toen heeft TS besloten dat de details van de overeenkomst niet voldoende interessant waren. Hij mag dan besluiten dat de hele overeenkomst niet doorgaat. Het was kennelijk in het telefoongesprek niet voldoende duidelijk dat zijn oude contract opgezegd ging worden (als integraal onderdeel van de nieuwe overeenkomst).

De korting op het oude contract moet hij natuurlijk ook laten gaan.
Korting kan slechts onder de nieuwe voorwaarden van de KPN.

Aan TS de keuze......

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
NeoDutchio schreef:Vreemd, toen onlangs een korting aanvroeg als vast klant werd er netjes gezegd dat ik de voordelen kon krijgen alszijnde een nieuwe klant, maar dat ik dan wel een nieuw jaarcontract zou krijgen. Uiteraard had ik al op internet gekeken en bleek dat de nieuwe abonnementen sowieso al goedkoper waren dan het oude abonnement die ik had. Dus na de 6 maanden extra korting die ik nu krijg, ga ik minder betalen tov voorheen.
Dat is bij TS ongetwijfeld ook gezegd (is immers onderdeel van het script), maar veel mensen luisteren niet goed. Na het woord korting slaan de oren dicht....
Dat vermoed ik ook, ze bieden je korting aan als je dan maar wel een nieuw abonnement neemt.
Zomaar korting op een bestaand abonnement doen ze namelijk niet.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Het vervelende bij o.a. KPN (en aanverwante aanbieders) is dat er voor de klant geen direct pressiemiddel is om het oude contract terug te krijgen. "Dreigen" helpt niet, je krijgt zelden iemand aan de telefoon die knopen door kan en mag hakken.
In theorie kun je wel in je rechts staan (14-dagen regel), in praktijk blijkt het vaak erg lastig om dat recht ook daadwerkelijk te krijgen. Nog afgezien van de tijd en frustratie.
"Been there, done that".

v.d.Heyden

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Aangezien TS niet meer reageerd zullen we wel nooit weten of hij tijdens het telefoongesprek wel goed heeft geluidterd of niet. Onze antwoorden zullen hem in ieder geval wel niet aanstaan

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door MrMancunian »

juliomariner schreef:Aangezien TS niet meer reageerd zullen we wel nooit weten of hij tijdens het telefoongesprek wel goed heeft geluidterd of niet. Onze antwoorden zullen hem in ieder geval wel niet aanstaan
Beetje voorbarige conclusie lijkt me, het is op het moment dat je post nog geen 6 uur geleden dat het topic is aangemaakt...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

v.d.Heyden schreef:Het vervelende bij o.a. KPN (en aanverwante aanbieders) is dat er voor de klant geen direct pressiemiddel is om het oude contract terug te krijgen. "Dreigen" helpt niet, je krijgt zelden iemand aan de telefoon die knopen door kan en mag hakken.
In theorie kun je wel in je rechts staan (14-dagen regel), in praktijk blijkt het vaak erg lastig om dat recht ook daadwerkelijk te krijgen. Nog afgezien van de tijd en frustratie.
"Been there, done that".

v.d.Heyden
Welk recht regelt dan dat je binnen 14 dagen terug mag naar de oude situatie?

Volgens mij gaat de 14 dagen over de nieuwe overeenkomt, die je dan kan annuleren.

Nergens is geregeld dat je hierna weer terug moet keren in de oude situatie, je bent immers een nieuw contract aangegaan.

Volgens mij is er geen wet die een partij kan verplichten een oud contract weer te activeren. TS heeft dus de keus of opzeggen en een nieuwe aanbieder zoeken of akkoord gaan met een aanbieding waar hij zelf naar gevraagd heeft.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door arvandongen »

sylvesterb schreef: Welk recht regelt dan dat je binnen 14 dagen terug mag naar de oude situatie?

Volgens mij gaat de 14 dagen over de nieuwe overeenkomt, die je dan kan annuleren.

Nergens is geregeld dat je hierna weer terug moet keren in de oude situatie, je bent immers een nieuw contract aangegaan.

Volgens mij is er geen wet die een partij kan verplichten een oud contract weer te activeren. TS heeft dus de keus of opzeggen en een nieuwe aanbieder zoeken of akkoord gaan met een aanbieding waar hij zelf naar gevraagd heeft.
Toch maar even de andere bijdragen ook lezen.

Hemaij
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:12

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door Hemaij »

Voor de goede orde: Het betrof een KPN compleet alles in een pakket waarvoor ik een trouwe klanten korting vroeg!!
Let wel: Het ging om een kortingsvraag voor mijn huidige pakket, incl. Spotify.
De medewerker heeft verzuimd mij te melden dat als ik accord ga met de korting , dat ik dan ook accord ga met een nieuw contract, zonder Spotify.
Dit is toch echt verzuim van informatieplicht, en of het nou een niet terzake kundig medewerker is of niet, ik wordt opgezadeld met een contract wat ik niet wil.
De reacties van KPN waren o.a. : Dan zegt u toch u toch uw contract op en de 14 dagen bedenktijd betreft uw nieuwe abonnement.
Ik wil gewoon mijn oude contract terug en mensen wijzen op de gevaren die kleven aan contact met je provider door te vragen naar een klanten korting.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opgelicht door KPN met korting voor trouwe klant.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hemaij schreef:Voor de goede orde: Het betrof een KPN compleet alles in een pakket waarvoor ik een trouwe klanten korting vroeg!!
Let wel: Het ging om een kortingsvraag voor mijn huidige pakket, incl. Spotify.
De medewerker heeft verzuimd mij te melden dat als ik accord ga met de korting , dat ik dan ook accord ga met een nieuw contract, zonder Spotify.
Dit is toch echt verzuim van informatieplicht, en of het nou een niet terzake kundig medewerker is of niet, ik wordt opgezadeld met een contract wat ik niet wil.
De reacties van KPN waren o.a. : Dan zegt u toch u toch uw contract op en de 14 dagen bedenktijd betreft uw nieuwe abonnement.
Ik wil gewoon mijn oude contract terug en mensen wijzen op de gevaren die kleven aan contact met je provider door te vragen naar een klanten korting.

Vraag dan het bandje op waarop uw gesprek met uw provider is opgenomen, dan kunt u bewijzen dat er geen nieuw contract is aangeboden.
Maar hoe komt u erbij dat u korting zou krijgen op uw oude contract omdat u al jaren klant bent? Dat wordt toch nooit gegeven?

Gesloten