LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben mobiel internet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Johan171
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2013 12:41

Ben mobiel internet

Ongelezen bericht door Johan171 »

Ik heb zelf een mobiel abonnement bij Ben, maar het internet ligt er heel vaak uit of is langzaam terwijl ik toch veelal in de randstad ben. Is dit probleem bij andere Ben gebruikers ook aanwezig of ligt het wellicht aan mijn telefoon? Welke provider is het beste voor mobiel internet?

Johan171
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2013 12:41

Re: Ben mobiel internet

Ongelezen bericht door Johan171 »

Iemand wellicht een site waar betrouwbare onderzoeksresultaten te vinden zijn van mobiele internet providers? Zie alleen dat de consumentenbond onderzoek hiernaar heeft gedaan en ben daar geen lid van helaas. (Nog dikwijls problemen met mobiel internet van Ben)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ben mobiel internet

Ongelezen bericht door sjohie »

Johan171 schreef:Iemand wellicht een site waar betrouwbare onderzoeksresultaten te vinden zijn van mobiele internet providers? Zie alleen dat de consumentenbond onderzoek hiernaar heeft gedaan en ben daar geen lid van helaas. (Nog dikwijls problemen met mobiel internet van Ben)
Het zou me heugelijk verbazen als die gegevens er betrouwbaar zijn op een nuttig detailniveau, aangezien het bereik van een aantal factoren afhangt, die erg verschillen. Je hebt te maken met provider S, op netwerk T, aantal simultane klanten op mast U, werkend op frequentie V, met toestel W, op locatie X, met weersomstandigheden Y, en toestel Z.

Al die factoren hebben in meer of mindere invloed op de snelheid die jij op een bepaalde plek, op een bepaald moment, met je eigen toestel haalt. Als dat toestel bijvoorbeeld een iPhone 4 is uit de eerste serie, zit er een constructiefout in, waardoor je zelf bij normaal vasthouden, kortsluiting veroorzaakt tussen 2 antennes, waardoor je dataverbinding tot postduifsnelheid inzakt. Aan zulke dingen kan BEN niet zoveel doen, om maar 1 voorbeeld te noemen.

Gesloten