LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:lijkt me vrij logisch dat je geen enkele dienst hebt, want overstappen van UPC naar Ziggo op hetzelfde adres is schier onmogelijk. Tenzij je verhuisd van de ene postcode naar de andere, kun je niet van de ene naar de andere kabelboer overstappen

Inderdaad zo is het en puma heeft het al geschreven.
Probeer eens in een UPC gebied Ziggo te krijgen, dat lukt niet.
Zou fijn zijn om een concurrent te hebben.
Doe de postcodecheck.
[Off topic medeling verwijderd door de Moderator]

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Faye1971 »

ciske schreef:
Dus gewoon onzinverhaal.
Is dat zo?? TS kan precies in het gebied wonen, waar ze samen zijn te krijgen, dus niks onzin.
Is wél onzin. UPC en Ziggo hebben géén gezamenlijke leveringsgebied.
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 08 feb 2014 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
olaf79 schreef:lijkt me vrij logisch dat je geen enkele dienst hebt, want overstappen van UPC naar Ziggo op hetzelfde adres is schier onmogelijk. Tenzij je verhuisd van de ene postcode naar de andere, kun je niet van de ene naar de andere kabelboer overstappen

Inderdaad zo is het en puma heeft het al geschreven.
Probeer eens in een UPC gebied Ziggo te krijgen, dat lukt niet.
Zou fijn zijn om een concurrent te hebben.
Doe de postcodecheck.
Ciske, onthou je met je commentaren, als je iets niet zeker weet!
Waar het nu scheef op gaat, en is gegaan, is dat TS in een andere plek als zijn woonplaats, en niet echt goed geïnformeerd, iets heeft afgesloten. Vraag is of die verkoopster een goed lijstje had, immers steden en gemeenten met dezelfde naam zijn niet synoniem que geografie, Leeuwarden ligt bijvoorbeeld niet in de gemeente Leeuwarderadeel, een onderscheid wat zeg een Ziggo verkoper in Zwolle misschien niet weet. Dat is in meer gevallen zo in Nederland, en hoeft niet meteen kwade opzet van die verkoper te zijn geweest.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dan nog hoort zo'n verkoper, desnoods met een interne ziggo app, via postcode te controleren of TS in het ziggo leveringsgebied zit.
Ik denk echter dat TS niet geheel de waarheid heeft verteld, ik kan mij namelijk onmogelijk voorstellen dat iemand intern bij Ziggo een bestelling kan doen voor een adres dat niet in het leveringsgebied ligt. Zoiets komt niet door de interne procedures.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door choocomell »

mogelijk is het intern ook afgekapt en niets geleverd omdat het niet kan, maar wel een opzeggingsverzoek naar oud provider gestuurd. dat kan verklaren waarom TS niets meer heeft. Mag zeker dan ook lekker nieuwe aanvraag doen en afwachten

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

choocomell schreef:mogelijk is het intern ook afgekapt en niets geleverd omdat het niet kan, maar wel een opzeggingsverzoek naar oud provider gestuurd. dat kan verklaren waarom TS niets meer heeft. Mag zeker dan ook lekker nieuwe aanvraag doen en afwachten
Dat lijkt me ook niet mogelijk omdat de procedure is dat er eerst een nieuw contract wordt aangemaakt, en dan pas wordt opgezegd. Nieuw contract is onmogelijk als de pc in een niet leveringsgebied ligt.
Nogmaals krijg sterk vermoeden dat er iets anders aan de hand is.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door choocomell »

het is wel mogelijk, systemen maken wel is fouten heb dit zelf meegemaakt dat het toch wel gebeurde. hierdoor zaten klanten soms met niks in hun handen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
choocomell schreef:mogelijk is het intern ook afgekapt en niets geleverd omdat het niet kan, maar wel een opzeggingsverzoek naar oud provider gestuurd. dat kan verklaren waarom TS niets meer heeft. Mag zeker dan ook lekker nieuwe aanvraag doen en afwachten
Dat lijkt me ook niet mogelijk omdat de procedure is dat er eerst een nieuw contract wordt aangemaakt, en dan pas wordt opgezegd. Nieuw contract is onmogelijk als de pc in een niet leveringsgebied ligt.
Nogmaals krijg sterk vermoeden dat er iets anders aan de hand is.
Ik ook, het is weer weekeinde. Dus een trol is niet uit te sluiten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

choocomell schreef:het is wel mogelijk, systemen maken wel is fouten heb dit zelf meegemaakt dat het toch wel gebeurde. hierdoor zaten klanten soms met niks in hun handen.
In theorie is het mogelijk. Maar het lijkt me stug dat Ziggo dan vol blijft houden dat ze gewoon gaan leveren. Ik bedoel de helpdesk medewerker ziet dat in 5 seconden in zijn scherm dat het niet kan...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
choocomell schreef:het is wel mogelijk, systemen maken wel is fouten heb dit zelf meegemaakt dat het toch wel gebeurde. hierdoor zaten klanten soms met niks in hun handen.
In theorie is het mogelijk. Maar het lijkt me stug dat Ziggo dan vol blijft houden dat ze gewoon gaan leveren. Ik bedoel de helpdesk medewerker ziet dat in 5 seconden in zijn scherm dat het niet kan...
Aan de andere kant, ik heb het meegemaakt met Glashart glasvezel, die deden er 9 maanden over om onze appartementen van glasvezel te voorzien na aanmelding aan de deur bij een colporteur van ze. En toen ik in die tussentijd de liefde van mijn leven vond, we een huis kochten samen, en de dozen al gepakt hadden, wilden ze mijn contract niet annuleren. Dit ondanks het feit dat we verhuisden naar een gebied hier in de stad waar nog geen glasvezel lag, ze dus net als in dit geval fysiek niet konden leveren, en we nog niet eens een klantnummer hadden. Een boze brief en dreigen met rechtsbijstand deden wonderen, maar die miep aan de telefoon wilde ook niks.

Moraal van mijn verhaal, voor sommige medewerkers van grote telecombedrijven is niks te idioot. Aan de andere kant, ik heb met Ziggo alleen maar positieve ervaringen, en ik ben achteraf blij dat mijn onbesuisde glasvezel "vreemdgaan" een stille dood gestorven is. :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
puma73 schreef:Je kunt NIET van een upc postcode overstappen naar ziggo. Omgekeerd lukt ook niet.

Dus TS liegt??? behoorlijke uitspraak!!!
Goed, dan draaien we het om: noem eens een gebied waar je kunt kiezen uit UPC en Ziggo? Dat kan gewoon helemaal niet. UPC biedt alleen diensten aan op hun eigen netwerk, en Ziggo alleen op hun eigen netwerk. Het is niet zoals met ADSL dat de verbinding beschikbaar is voor diverse aanbieders.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door ciske »

choocomell schreef:het is wel mogelijk, systemen maken wel is fouten heb dit zelf meegemaakt dat het toch wel gebeurde. hierdoor zaten klanten soms met niks in hun handen.

Juist ,maar dat kan bij sommigen niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dat een colporteur een aanmelding doet die niet kan, zou ik me kunnen voorstellen, aangezien hij ervoor betaald krijgt. Als de teamleider erachter komt vliegt hij er keihard uit maar dat terzijde.

Ik denk niet dat ziggo blijft volhouden dat ze kunnen leveren op een adres waar ze helemaal niet kunnen leveren. Ik denk al allerminst dat ze vervolgens melden dat je gewoon moet wachten tot de fusie rond is (kan nog jaar duren). Dat is allemaal onzin. Technisch is het onmogelijk te leveren op een adres buiten Ziggo gebied. En technisch en wettelijk is het zo geregeld dat per postcode / gebied er 1 kabel leverancier is. Ziggo weet dat ook en heeft geen enkel belang om stug vol te houden dat het wel kan.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door choocomell »

olaf79 schreef:
choocomell schreef:het is wel mogelijk, systemen maken wel is fouten heb dit zelf meegemaakt dat het toch wel gebeurde. hierdoor zaten klanten soms met niks in hun handen.
In theorie is het mogelijk. Maar het lijkt me stug dat Ziggo dan vol blijft houden dat ze gewoon gaan leveren. Ik bedoel de helpdesk medewerker ziet dat in 5 seconden in zijn scherm dat het niet kan...
het is niet stug, het is dat niemand het waarschijnlijk in de gaten houdt. slechte uitvalmanagement heet dat, UPC is niet enige die dat heeft. Pas als de klant belt komt men waarschijnlijk achter dat het zo is, en ja soms verzinnen medewerkers van alles om van de klant af te kunnen komen. Btw ik troll niet, ben bloedserieus. Systemen en medewerkers falen regelmatig door de ingewikkelde processen/systemen die providers hanteren

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door sjohie »

Een reden waarom dit niet boven is komen drijven in de interne systemen, kan natuurlijk ook zijn dat bijvoorbeeld een huisbaas, wonend in een Ziggo gebied, een UPC abonnement afsluit voor een van zijn/haar pand in hún verzorgingsgebied. Dat is identiek aan wat hier is gebeurd, maar dan precies zoals gewenst door de klant. Dat zullen uitzonderingen zijn, maar daarom mogelijk geen absolute stop in het systeem triggeren?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

choocomell schreef:
olaf79 schreef:
choocomell schreef:het is wel mogelijk, systemen maken wel is fouten heb dit zelf meegemaakt dat het toch wel gebeurde. hierdoor zaten klanten soms met niks in hun handen.
In theorie is het mogelijk. Maar het lijkt me stug dat Ziggo dan vol blijft houden dat ze gewoon gaan leveren. Ik bedoel de helpdesk medewerker ziet dat in 5 seconden in zijn scherm dat het niet kan...
het is niet stug, het is dat niemand het waarschijnlijk in de gaten houdt. slechte uitvalmanagement heet dat, UPC is niet enige die dat heeft. Pas als de klant belt komt men waarschijnlijk achter dat het zo is, en ja soms verzinnen medewerkers van alles om van de klant af te kunnen komen. Btw ik troll niet, ben bloedserieus. Systemen en medewerkers falen regelmatig door de ingewikkelde processen/systemen die providers hanteren
Het proces postcode check is niet zo ingewikkeld hoor. Ik geloof er weinig van dat een medewerker bevestigd aan de telefoon dat je kunt overstappen van UPC naar Ziggo, maar dat je gewoon nog even op de fusie moet wachten. Als dat boven komt bij de interne controle kan de medewerker zijn biezen pakken.
Dat de colporteur fout maakt, misschien, Dat vervolgens de medewerker die de boel invult OOK fout maakt, is onwaarschijnlijk. Een contract kan niet zomaar gemaakt worden voor een postcode waar niet geleverd wordt. Dat vervolgens een andere medewerker blijft volhouden dat dat wel kan, lijkt mij nog onwaarschijnlijker. En dat vervolgens de medewerker zegt dat je moet wachten tot na de fusie, maar wel gewoon betalen, is echt ongehoord. gewoon teveel onwaarschijnlijkheden in 1 case. Bovendien zie ik TS niet meer terug.
Al met al lijkt me hier toch echt wat anders aan de hand.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Een reden waarom dit niet boven is komen drijven in de interne systemen, kan natuurlijk ook zijn dat bijvoorbeeld een huisbaas, wonend in een Ziggo gebied, een UPC abonnement afsluit voor een van zijn/haar pand in hún verzorgingsgebied. Dat is identiek aan wat hier is gebeurd, maar dan precies zoals gewenst door de klant. Dat zullen uitzonderingen zijn, maar daarom mogelijk geen absolute stop in het systeem triggeren?
Nee dat is niet wat hier is gebeurd. TS werd aangesproken op straat en daar beweerde de medewerker al dat hij kon overstappen in UPC gebied naar Ziggo. Vervolgens werd dit bevestigd door een hele andere medewerker en dat terwijl niks werkte van wat Ziggo zou moeten leveren. Nee vreemd he, hoe kun je leveren op een adres waar je niet levert!

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door choocomell »

en ts meld dat hij nu niets meer heeft, dus zijn bestaande lijn is waarschijnlijk opgezegd. lijkt juist op dat mijn verhaal de juiste is. denk dat hij onterecht opgezegd is en dat nieuwe lijn geweigerd is door de interne checks.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

choocomell schreef:en ts meld dat hij nu niets meer heeft, dus zijn bestaande lijn is waarschijnlijk opgezegd. lijkt juist op dat mijn verhaal de juiste is. denk dat hij onterecht opgezegd is en dat nieuwe lijn geweigerd is door de interne checks.
Tsja, dan heeft hij daar vast bevestiging van gekregen. Ik denk dat TS zijn UPC modem heeft ontkoppelt (mogelijk heeft weggedaan) en het Ziggo modem er nu aan heeft hangen. Gaat dus nooit never niet werken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

johndebruyn schreef:Vorig jaar kreeg ik een interessante aanbieding van Ziggo, en ben overgestapt. Ik vroeg nog aan de dame aan de telefoon of het geen problemen zou geven, maar nee hoor, het zou helemaal probleemloos zijn. Nou niet dus, want ik heb helemaal geen beeld meer. Geen telefoon, geen internet, nog niet eens analoge televisie en mij was supersonische digitale kwaliteit beloofd :cry:

Heb mijn grieven natuurlijk gemeld aan Ziggo maar die zeggen contract is contract. Ik zeg dat ik terug wil naar mijn oude kabelboer, maar dat kost geld volgens hen. eigenlijk geven ze me drie opties:
- contract uitdienen en geen boete
- boete betalen
- wachten tot de upc en ziggo een bedrijf is

Wat kan ik doen?
Ik geloof er geen snars van dat Ziggo officieel de optie geeft dat je moet wachten tot upc en ziggo zijn gefuseerd, ondertussen niks leveren en wel betalen. Dit slaat nergens op.

Gesloten