LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonverkoop Provea

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
mbrinkman88
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2013 21:28

Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door mbrinkman88 »

Ze zijn weer actief, Provea de ondergoed verkopers. Ze feliciteerde mij met het feit dat ik de gelukkige ben geworden en voor enkel de verzendkosten ondergoed krijg thuis gestuurd. Natuurlijk wil ik dit niet. Na lang doorvragen en verwijzingen te hebben gegeven naar de website van Kassa kwam eindelijk het hoge woord eruit, ja u moet wel met de vriendelijke klanten service bellen als u het product niet goed vindt en niet meer wilt ontvangen.

Na aangegeven te hebben dat ze er zelf in mag gaan lopen en ik geen interesse heb beëindigde ze het gesprek zonder mij door te verbinden met het bel mij niet register.

Natuurlijk een klacht ingediend bij de reclame code commissie en het CBP i.v.m. het feit dat ik niet weet hoe ze aan mijn gegevens komt.

Kortom, mensen wees gewaarschuwd!

lparre
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 10:17

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door lparre »

Enkele weken geleden kreeg ik van de firma Provea ongewenst een paar sokken toegestuurd voor mijn zoon. Mijn zoon had rond oud en nieuw iemand aan de lijn die zei dat hij een prijs had gewonnen maar moest wel even zijn rekeningnummer opgeven. De sokken waren inclusief een acceptgirokaart waarin stond dat begrag van 4 euro vanzelf afgeschreven zou worden. Ik heb direct Provea gemaild en verzocht ons nooit meer iets te sturen en dat ze ons uit hun klantenbestand moesten halen. We kregen inderdaad bericht terug dat ze me uit zouden schrijven. Het pakketje heb ik retour gestuurd naar een antwoordnummer die de consumentenbond gepubliceerd had. Ik heb het antwoordnummer gechecked en dit klopte.
Volgende dag kreeg ik bericht terug van Provea dat mijn zoon was uitgeschreven en klantennummer zou niet meer bestaan. Ik dacht dat ik er wel vanaf zou zijn. Niets is minder waar. Ik kreeg vandaag wederom een pakketje van Provea (Tono underwear) met een onderbroek en met een nieuw klantennummer. Nu weer mailtje gestuurd en morgen gaat pakketje weer retour naar het antwoordnummer.

Zolang ze niks afschrijven kan ik het langer volhouden dan hun. Ze jagen zichzelf op de kosten. Ik stuur terug naar het antwoordnummer en wie weet wordt het pakketje ineens een paar kilo zwaarder als ze dit volhouden.

kcnq86qp
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2015 22:28

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door kcnq86qp »

Provea SA is weer actief om mensen te verleiden. Mijn onervaren dochter is er ingetrapt en krijgt nu ongevraagd bestellingen binnen en er wordt ook zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven geld van je rekening afschrijven.
Het stopzetten van dergelijke ongewilde praktijken is in de praktijk zeer lastig. Geen duidelijke contact adres en dergelijke. Het terug sturen kan naar een postbus nummer maar dan op je eigen kosten.
Heb weten te achter halen een antwoordnummer waardoor je op kosten van de ontvanger het pakketje kunt versturen: Provea AS Antwoordnummer 55019 3640 VB Mijdrecht.

Kan Radar degelijke praktijken eens aan de kaak stellen.
Als consument ben je overgeleverd aan de praktijken van dergelijke onfrisse bedrijven.
Als consument schaam je, je meestal dat je er toch bent ingetrapt en betaal je om je misstap maar niet naar buiten te brengen. Hiervan profiteren deze bedrijven en doordat menig geen het voor zich houdt wordt het niet als zodanig als een probleem herkent.

Kan Radar of een juridisch onderlegt persoon die dit forum leest voor dergelijke zaken een standaard brief opstellen waarmee de consument dit soort bedrijven dan kan aanschrijven?

boerenfiets
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2015 18:12

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door boerenfiets »

Ja hoor, eind van de middag, [persoonsgegevens verwijderd] Provea. Op het email adres van mijn man zou zijn deelgenomen aan een enquete en daarom "kreeg" ik een lingerieset voor maar enkele euri! Toen ze geboortedatum vroeg begon mijn wantrouwen, dus ik gaf een foutieve. Een rekeningnummer gaan we natuurlijk niet geven en dat was dan wel heel jammer. Pas daarna gegoogled en zo op dit forum gekomen.
Eigenlijk vind ik het al dom van mezelf dat ik eerst in dat gesprek mee ben gegaan. Ben normaliter tamelijk wantrouwend, en dan toch.............[persoonsgegevens verwijderd] verzekerde me nog dat ze me haar naam gaf en dat ik toch prima een rekeningnummer kon opgeven.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mei 2015 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

helengroves
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2015 18:49

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door helengroves »

Let op mensen!

Ook ik ben vandaag gebeld door Provea (terwijl mijn telefoonnummer in het Bel mij niet register staat).
Geen prijzen, niets gratis, geen proefpakketten.
Simpelweg de vraag of ik wel diegene was die ik was, en of ik op dat adres woonde.
Zij gaven aan een pakket te moeten verzenden en moesten die gegevens daarom controleren.

Ik bestel regelmatig online en krijg ook veel pakketten thuisgestuurd. Ik moest daarom even diep nadenken en vroeg ik door 'Ik kan mij niet herinneren dat ik ik iets heb besteld...wie is de afzender? Het antwoord " Provea mevrouw...wij willen u een ondergoed pakket toesturen. Gratis! het kost uw niets.

Tja.. Niets in het leven is gratis hoor ik mijzelf nog zeggen waarop ik snel ophing.

StabiloF
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2015 13:59

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door StabiloF »

Hallo mensen,

Ik ben vandaag gebeld door Provea. Ik ben niet ingetrapt voor de gratis pakketjes met damesondergoed.
Wel had ik daarvoor aangegeven dat mijn adres en geboortedatum klopte. Stom! :( Nu hebben ze mijn telefoon nr. geboorte datum en adres. Daarna gelijk deze site opgezocht en gelukkig staan er tips van andere mensen met dezelfde ervaringen.

groet,
F

samfien
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:25

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door samfien »

Vandaag telefoontje gekregen van Provea, ik zou een enquete ingevuld hebben en alleen tegen verzendkosten zou ik lingerie opgestuurd krijgen. Geheel gratis!
Ik ben er niet ingetrapt en heb gezegd dat ik hier niet op in ga.
Ze hingen gelijk op en zouden ons e-mailadres uit het bestand halen.

marieltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2015 21:10

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door marieltje »

vandaag ben ik ook gebeld, prive nummer. zij zeiden idd. dat ik een prijs had gewonnen, een hele dure lingerie set. Ik moest alleen nog de verzendkosten betalen. aan prive nummers heb ik geleerd geen rekeningnummer af te geven dus ik heb ook gezegd dat ik er geen intresse in had. de man begon verontwaardig te zeggen dat hij dat niet stapte omdat ik het bijna gratig kreeg. Hierop heb ik volgehouden dat ik het niet vertrouwde. hij heeft me nu de mogelijkheid gegeven dat ik even op hun website mocht gaan kijken om te zien dat alles wel goed zit. en dat hij later wel weer terug belt. nou ik blij dat ik even onderzoek doe voor ik ergens ja op zeg! ik ben benieuwd naar z'n telefoontje eerdaags. ik kan er dan lekker op in gaan :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door Har06 »

marieltje schreef:vandaag ben ik ook gebeld, prive nummer. zij zeiden idd. dat ik een prijs had gewonnen, een hele dure lingerie set. Ik moest alleen nog de verzendkosten betalen. aan prive nummers heb ik geleerd geen rekeningnummer af te geven dus ik heb ook gezegd dat ik er geen intresse in had. de man begon verontwaardig te zeggen dat hij dat niet stapte omdat ik het bijna gratig kreeg. Hierop heb ik volgehouden dat ik het niet vertrouwde. hij heeft me nu de mogelijkheid gegeven dat ik even op hun website mocht gaan kijken om te zien dat alles wel goed zit. en dat hij later wel weer terug belt. nou ik blij dat ik even onderzoek doe voor ik ergens ja op zeg! ik ben benieuwd naar z'n telefoontje eerdaags. ik kan er dan lekker op in gaan :D
allemaal verspilde moeite, wij nemen geen telefoon op met een anoniem nummer :lol:

bel me niet register is opgeheven

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door tijger1 »

Het bel-me-niet register is helemaal niet opgeheven. En veel instellingen bellen ook met ern anoniem nummer. Ziekenhuizen bijvoorbeeld.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:Het bel-me-niet register is helemaal niet opgeheven. En veel instellingen bellen ook met ern anoniem nummer. Ziekenhuizen bijvoorbeeld.
excuus , wordt per 01-01-2016 beeindigd

De huisarts apotheek en het Elkerliek ziekenhuis Helmond bellen met een herkenbaar nummer naar onze smartphones, de huistelefoon is/wordt een achterhaalde zaak

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ook op huistelefoon heb je een schermpje voor het nummer, als de beller dat tenminste toestaat.

U zult ze de kost moeten geven die nog een "achterhaalde zaak" hebben staan. :-))

stofzuigertje

Re: Telefoonverkoop Provea

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat de verzend kosten hoger zijn dan het 2 stuks pakje van de Action.
Dus ik heb liever normaal gekochte dan hun porto, hoewel nog niemand hun tarief van verzendkosten noemde...


:mrgreen:

Gesloten