LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebelt worden door +491706683381

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Dr. Fusion
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2016 12:27

Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door Dr. Fusion »

Ik werd dagenlang van 08:00 uur tot 22:00 uur , bijna om het uur ,op mijn
mobiel gebelt door +491706683381 . Dus gemiddelt zo'n 14x per dag !

Als ik opnam hoorde ik wat geklik en getik en wat piepjes , Het is zeer zeker
geen fax , want dat geluid is mij zeer bekend ( ouderwets modem geluid )
Dit geklik , gepiep en getik duurt +/- 5 seconden en de verbinding stopt .

Terug bellen deed ik niet want voor je het weet , krijg je een toren hoge
rekening toe gestopt .

Ik heb inmiddels ( gelukkig ) dit nummer bij mijn provider laten blokkeren
zodat ik er nu in ieder geval geen last meer van hebt . Op mijn vraag " wie
of wat is het " kon mijn/wou mijn provider geen antwoord geven .

Buitenom dat dit heel irritant begon te worden , wil ik toch graag weten wat
hiervan de bedoeling is en wie of wat er achter zit . Bij deze zoek ik dus
personen die ook door dit nummer gebelt worden , Ik zou graag hun
ervaringen willen horen .

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door absent »

Telecomproviders mogen geen individuele nummers blokkeren. Dus dat gedeelte van je verhaaltje is leuk voor in de Efteling. Individuele nummers kun je in je eigen telefoon op een blacklist zetten. Einde verhaal.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien iemand die per ongeluk een verkeerd nummer heeft in een automatisch systeem heeft ingevoerd (bijvoorbeeld in een alarmcentrale)? Zoeken op dit nummer levert niets op dus het zal geen structurele opbeller zijn.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door beusen »

absent schreef:Telecomproviders mogen geen individuele nummers blokkeren. Dus dat gedeelte van je verhaaltje is leuk voor in de Efteling. Individuele nummers kun je in je eigen telefoon op een blacklist zetten. Einde verhaal.

Inderdaad.

Dit is een GSM nummer uit Duitsland!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door berndv »

Klopt, het betreft in ieder geval geen buitenlands betaal-nummer. Er zijn wel fraudegevallen bekend waarbij er teruggebeld wordt naar een buitenlands nummer, welke dan zonder te weten een betaal-nummer is. En niet in alle landen hebben ze een toezichthouder als de OPTA/ACM die maximumtarieven stelt voor dergelijke nummers. Dus dan ben je in een halve minuut even 10 euro armer, en als je langer blijft hangen tikt de teller wel door, en aangezien er in sommige landen geen maximumtarief geldt, kan dit aardig in de papieren lopen.

Maar aangezien het hier een mobiele aansluiting betreft uit Duitsland, is het wel erg onwaarschijnlijk dat het hier gaat om een poging tot fraude. Oh ja, voor het geval mensen nog steeds er van overtuigd zijn dat je telefoon gehackt kan worden door bellen:
https://sites.google.com/site/dehoaxwij ... ajeopneemt

Dr. Fusion
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2016 12:27

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door Dr. Fusion »

absent schreef:Telecomproviders mogen geen individuele nummers blokkeren. Dus dat gedeelte van je verhaaltje is leuk voor in de Efteling. Individuele nummers kun je in je eigen telefoon op een blacklist zetten. Einde verhaal.
Hoe dan ook , ik word niet meer gebelt , sinds ik mijn provider hier van op de hoogte
heb gesteld . Het zal mij bommen hoe en wat wel of niet mogelijk is .

Buiten dat om , vraag ik hier , om mensen die dezelfde ervaring hebben met dit nummer en

ZIT IK EN NIEMAND TE WACHTEN OP NUTTELOZE REACTIE"S over de Efteling
Laatst gewijzigd door Dr. Fusion op 09 dec 2016 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Dr. Fusion
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2016 12:27

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door Dr. Fusion »

[/quote]Inderdaad.

Dit is een GSM nummer uit Duitsland![/quote]

Volgens mijn provider is dit een duits net -nummer , geen gsm ?

Dr. Fusion
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2016 12:27

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door Dr. Fusion »

GJvdZ schreef:Misschien iemand die per ongeluk een verkeerd nummer heeft in een automatisch systeem heeft ingevoerd (bijvoorbeeld in een alarmcentrale)? Zoeken op dit nummer levert niets op dus het zal geen structurele opbeller zijn.
Ik heb inderdaad zelf ook al wat lopen zoeken , maar het enige wat ik weet is dat het een Duits nummer is .
en volgens iemand anders hier , een GSM .

Maar goed , het is nu afgelopen , Ik ben alleen benieuwd of er meer mensen zijn , die door dit nummer gebelt zijn
of dat dit een op zich staand event is .

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door BL2 »

is het nou gebelt of gebeld ?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door beusen »

Dr. Fusion schreef:
Inderdaad.

Dit is een GSM nummer uit Duitsland![/quote]

Volgens mijn provider is dit een duits net -nummer , geen gsm ?[/quote]

Een Duits netnummer begint nooit met 0170 !

Dan klopt de info van je provider niet. :mrgreen:
Zoals al geschreven,kan je provider deze niet blokkeren, maar dat moet je zelf doen.


Dr.Fusion, ben je wel in staat om te googelen, dan zou ik dit dan doen, er breekt een wereld voor u open. :lol:

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door absent »

BL2 schreef:is het nou gebelt of gebeld ?
Duits nummer. Dus:
Ein Hund belT und es klingelt am Tuer.
:wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dr. Fusion schreef:
GJvdZ schreef:Misschien iemand die per ongeluk een verkeerd nummer heeft in een automatisch systeem heeft ingevoerd (bijvoorbeeld in een alarmcentrale)? Zoeken op dit nummer levert niets op dus het zal geen structurele opbeller zijn.
Ik heb inderdaad zelf ook al wat lopen zoeken , maar het enige wat ik weet is dat het een Duits nummer is .
en volgens iemand anders hier , een GSM .

Maar goed , het is nu afgelopen , Ik ben alleen benieuwd of er meer mensen zijn , die door dit nummer gebelt zijn
of dat dit een op zich staand event is .
Aangezien je dit nummer niet vindt als je er op googled en er ook geen reacties zijn van gelijke ervaringen ligt het voor de hand dat het een incident is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door sylvesterb »

absent schreef:Telecomproviders mogen geen individuele nummers blokkeren. Dus dat gedeelte van je verhaaltje is leuk voor in de Efteling. Individuele nummers kun je in je eigen telefoon op een blacklist zetten. Einde verhaal.
Bij XS4ALL kun je een nummer blokkeren via hun website (VOIP Selfcare). Zelf anonieme nummers die jouw bellen kunnen geblokkeerd worden, immers zijn deze niet anoniem voor de provider zelf.

Uiteraard is dit dan enkel van toepassing voor jouw telefoonnummer en niet voor alle klanten van XS4ALL. Je conclusie dat het een verhaaltje is voor de Efteling is een beetje snelle conclusie die je trekt.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door absent »

Neen. Zoals je zelf al aangaf: VoIP- selfcare. De provider zelf doet het niet, zijn klanten worden de mogelijkheid geboden het ZELF te doen. Free-netspace. Dus. Overigens kunnen ze het inderdaad wel, en verdacht simpel. De Amerikaanse providers doen en mogen het wel. Die houden niet zo van privacy denk ik.... Gaat het ook niet over. TS werd op zijn mobiel gebeltdtdtt en dan schiet je met VoIP-klik&block ook niet veel op, denk ik zo.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door just*me »

het is inderdaad een duits mobiel nummer en na even googelen kwam ik uit bij Bustransfer Kersten, een taxiservice die je naar de Weeze Airport brengt.
Ik denk dat iemand per ongeluk jouw nummer heeft opgegeven (typfout..?) en wellicht niet is komen opdagen en zij hebben geprobeerd de persoon te bereiken?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gebelt worden door +491706683381

Ongelezen bericht door berndv »

just*me schreef:het is inderdaad een duits mobiel nummer en na even googelen kwam ik uit bij Bustransfer Kersten, een taxiservice die je naar de Weeze Airport brengt.
Ik denk dat iemand per ongeluk jouw nummer heeft opgegeven (typfout..?) en wellicht niet is komen opdagen en zij hebben geprobeerd de persoon te bereiken?
klopt, maar als je bustransfer kersten gaat zoeken, vind je weer een ander telefoonnummer van hen, wellicht vaste lijn.

Gesloten