LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze reparatie Teleplan

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Jeroenkooi
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2017 09:13

Waardeloze reparatie Teleplan

Ongelezen bericht door Jeroenkooi »

Hallo,

Graag wil ik het volgende vermelden en tevens vragen of er meer mensen zijn met deze klacht.
Het volgende; in december (2016) heb ik in de Kpn winkel in Deventer mijn telefoon binnen de garantie op gestuurd. Mijn telefoon( HTC one m8) stuurde ik op met het probleem: fout melding Android systeem, uitvallen met 26 procent batterij over ( systeem denkt dat die leeg is), aan en uit knop blijft haken en de headphone pakt niet altijd. Ik heb me telefoon nu al 4 keer opgestuurt en nog steeds geen verbetering het is zelfs nog erger geworden! Bij de laatste twee keer dat die is gerepareerd is aan gegeven dat de helebinnen kant is vervangen. Bij de eerste keer geloof ik niet dat dit is gedaan, omdat ik presies dezelfde problemen had voor dat ik hem had oogestuurd. Bij de tweede keer dat de binnen kant is vervangen waren de problemen alleen naar erger geworden. Ik kon niet eens meer bellen en filmpjes afspelen op mijn telefoon. Nou heb ik hem al 4 maal opgestuurd en van die vier is twee maal 'de hele binnen kant vervangen'. Op de website van kpn staat indien jullie het niet kunnen repareren wordt het vervangen. Uit deze vier keer dat ik het heb opgestuurd is volgens mij als gesultaat uitgekomen dat jullie het gewoon niet kunnen repareren waarom wordt mijn toestel dan niet vervangen? Enigste optie die er wordt gegeven bij kpn is het weer opsturen naar de repelaratie dienst Teleplan, omdat jullie alleen een nieuw toestel kan mee geven. Ik ben me toestel nu al bijna 4 maanden kwijt en tegenwoordig kan je bijna niet meer zonder telefoon.

Vriendelijke groet,

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Waardeloze reparatie Teleplan

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als uw telefoon die in december 2016 is aangeschaft nu al 4x terug is geweest voor reparatie en nog niet naar behoren werkt, dan hoeft u een volgende reparatie niet meer te accepteren. U heeft een toestel geleverd gekregen dat niet voldoet aan de eisen die u normaal aan zo'n product kunt stellen. Het is een ondeugdelijk product. Na 4 pogingen tot reparatie heeft u uw leverancier meer dan voldoende gelegenheid gegeven het gebrek te herstellen, hetgeen niet is gelukt.

U heeft nu de keuze één van de volgende twee eisen te stellen:
1) volledige kostenloze vervanging van het toestel, of
2) ontbinding van het contract bij kpn, en uw geld terug.

Schrijf nu een officiele brief aan kpn (geef deze eventueel zelf af aan die kpn-winkel) waarin u één van voornoemde opties eist. Ga met niets anders akkoord. U als consument heeft ook rechten.

Meer hulp en informatie over de afhandeling van een geleverd ondeugdelijk product vint u uitgebreid terug op de internetsite van Consuwijzer.

Gesloten