LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo vervroegt incasso

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Update: zojuist, dus 22 februari, de factuur voor de komende maand binnen. De afschrijving is verplaatst naar 'rond de 28e'. Het kon dus toch verzet worden, ondanks de beweringen van de klantenservice. Zonder aankondiging, dat dan weer wel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij mij de 19e Maakt bij mij weinig uit , krijg mijn salaris toch pas de 1 na laatste werkdag van de maand, de 27e dus deze maand.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door harkja »

Dat doet de Telegraaf al jaren die incassodatum vervroegen.....zal wel geen gezond bedrijf zijn sinds het in handen is van onze zuiderburen ! Ik storneerde elk bedrag en vanaf nu incasseren ze op 1e van de maand.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door sanskrit »

bprosman schreef:
De discussie is niet of er ge-informeerd is....maar of dit kan en mag.
Nog een "educated guess" dan, gok ik er op dat ze bij Ziggo ook juristen hebben die hier naar gekeken hebben :wink: .
Dan hebben de juristen er misschien wel op gegokt dat alle klagers zonder financiële middelen het niet gaan aankaarten voor een rechter omdat ze daar ook de middelen niet voor hebben.

In artikel 6:233 BW is bepaald dat een beding in algemene voorwaarden vernietigbaar is indien dat beding gelet op alle omstandigheden van het geval onredelijk bezwarend moet worden geacht. Daarbij wordt met name gekeken naar de wederzijds kenbare belangen van partijen. Op het moment dat een beroep wordt gedaan op het beding.

In sommige gevallen kan het beding van Ziggo daarom vernietigbaar zijn. Als consument heeft u immers een belang om aan uw verplichtingen te kunnen voldoen en uw financiële planning te maken. Daarbij speelt ook mee dat Ziggo al jaren incasseerde rond de 22ste van de maand. Van algemene bekendheid is dat het salaris van veel mensen rond de 20ste van de maand wordt betaald. Dat betekend dat voor veel mensen aan het einde van de loonperiode het geld op is en in die loonperiode de factuur van Ziggo al eens was geïncasseerd. Hierdoor kan iemand in de problemen raken. U kunt er dus belang bij hebben dat Ziggo niet eerder gaat incasseren zodat uw financiële planning correct blijft verlopen. De vraag is welk redelijk belang Ziggo heeft om een week eerder te incasseren, behoudens een snelle injectie van liquide middelen (contant geld).

Verder speelt ook mee dat voor de inhoud van een overeenkomst bepalend is wat partijen redelijkerwijs van elkaar mogen verwachten, mede op basis van de gewoonte en de redelijkheid en billijkheid. Dit staat in artikel 248 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

Niet valt uit te sluiten dat Ziggo uiteindelijk handelt in strijd met de overeenkomst. De vraag is wie de middelen heeft en wil aanwenden om dit bij een rechter te laten toetsen.


Aldus een advocaat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Aldus een advocaat.
Tja die zijn er hier wel meer , tientallen pagina's theoretisch juridisch geleuter en niemand die de ballen heeft om ook naar de rechtzaal te gaan.
Ik storneerde elk bedrag en vanaf nu incasseren ze op 1e van de maand.
En nu betaal je een stuk minder ? :wink:
Ik zoek wel een leukere hobby.
De vraag is wie de middelen heeft en wil aanwenden om dit bij een rechter te laten toetsen.
En Pierre.... wat hebben zij dan gewonnen ?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Aldus een advocaat.
Tja die zijn er hier wel meer , tientallen pagina's theoretisch juridisch geleuter en niemand die de ballen heeft om ook naar de rechtzaal te gaan.
Lees de quote nog maar eens goed...
sanskrit schreef:Niet valt uit te sluiten dat Ziggo uiteindelijk handelt in strijd met de overeenkomst. De vraag is wie de middelen heeft en wil aanwenden om dit bij een rechter te laten toetsen.[/i]

Aldus een advocaat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet valt uit te sluiten
Kun je alle kanten mee op , dat zeg ik , juridisch geleuter, "Niet valt uit te sluiten dat ik dit jaar de lotto win" .
De vraag is wie de middelen heeft en wil aanwenden om dit bij een rechter te laten toetsen.[/i]
Hoezo ? Als je wint betaalt Ziggo toch de gerechtskosten ?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Hoezo ? Als je wint betaalt Ziggo toch de gerechtskosten ?
Als je eigen advocaat inhuurt, dan betaal je die wel zelf. Kost heel wat meer dan een paar maandjes Ziggo abonnement

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
bprosman schreef:Hoezo ? Als je wint betaalt Ziggo toch de gerechtskosten ?
Als je eigen advocaat inhuurt, dan betaal je die wel zelf. Kost heel wat meer dan een paar maandjes Ziggo abonnement
Volgens mij heb je de ironie van bprosman niet begrepen... Zie het in samenhang met het eerste deel van zijn bericht. :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je betaalt bij Ziggo (en andere providers) een deel vooruit en een deel achteraf. Immers de variabele kosten betaal je altijd achteraf aangezien die nog niet bekend zijn. Het belang van ziggo is dan o.a. dat het vooruit ontvangen bedrag en het voorgeschoten bedrag beter in balans zijn. Een incasso rond de 15e van de maand is dan lijkt me redelijk. Dat aan het eind vd maand je geld op is lijkt me een slecht argument. Dan moet je maar minder uitgeven of een goedkoper abbo nemen. Je kunt bij de Albert ook niet de volgende maand de boodschappen van de 22e betalen omdat je salaris nog niet binnen is.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:Je betaalt bij Ziggo (en andere providers) een deel vooruit en een deel achteraf. Immers de variabele kosten betaal je altijd achteraf aangezien die nog niet bekend zijn. Het belang van ziggo is dan o.a. dat het vooruit ontvangen bedrag en het voorgeschoten bedrag beter in balans zijn. Een incasso rond de 15e van de maand is dan lijkt me redelijk. Dat aan het eind vd maand je geld op is lijkt me een slecht argument. Dan moet je maar minder uitgeven of een goedkoper abbo nemen. Je kunt bij de Albert ook niet de volgende maand de boodschappen van de 22e betalen omdat je salaris nog niet binnen is.
Nee, maar waarom zal ik bij de Appie op de 18e betalen voor de boodschappen die ik pas de maand daarop ga ophalen?

Voor de rest is je verhaal onzin, internet en televisie zijn maandelijkse vaste bedragen, zit niks variabels aan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Ziggo heeft de incasso steeds verder vervroegd en we weten waarom, althans wat hun antwoord is en het is gewoon niet redelijk en het komt voor veel mensen financieel dan ook niet goed uit.
Ziggo is een vd weinige bedrijven die ik niet automatisch laat incasseren, ook omdat de nota nooit hetzelfde is.
Dit heeft te maken met variabele belkosten( ja ja ik heb ook nog steeds een vaste lijn :D )
De nota komt rond de 15e , maar ik betaal , handmatig , rond de 24e en er is nooit een probleem mee of over geweest .

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij is het probleem simpel op te lossen. Aut incasso intrekken en zelf op de pc de rekening klaar zetten op bepaalde datum , geen omkijken meer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo doe ik dat ook met een paar bedrijven .....gewoon handmatig inplannen voor een x aantal maanden en precies op de dag dat het inkomen wordt gestort.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:Volgens mij is het probleem simpel op te lossen. Aut incasso intrekken en zelf op de pc de rekening klaar zetten op bepaalde datum , geen omkijken meer.
Dat is bij Ziggo dus niet mogelijk... je hebt keuze uit automatisch en acceptgiro. Meer smaken hebben ze niet, tenzij je niet betaald hebt omdat er geen saldo op je rekening stond, dan hebben ze ineens alle smaakjes die de snoepwinkel je bieden kan.

Ik weet het, het is een raar bedrijf.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Nee, maar waarom zal ik bij de Appie op de 18e betalen voor de boodschappen die ik pas de maand daarop ga ophalen?
Ik heb het over boodschappen die je vandaag haalt maar volgende week wilt betalen. Dat gaat je ook niet lukken.
Voor de rest is je verhaal onzin, internet en televisie zijn maandelijkse vaste bedragen, zit niks variabels aan.
Nee dat is geen onzin. Je hebt bijvoorbeeld films die je kunt bestellen, sport wedstrijden die je kunt bestellen en de telefoongesprekken worden ook achteraf betaald.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:
witte angora schreef:Nee, maar waarom zal ik bij de Appie op de 18e betalen voor de boodschappen die ik pas de maand daarop ga ophalen?
Ik heb het over boodschappen die je vandaag haalt maar volgende week wilt betalen. Dat gaat je ook niet lukken.
Voor de rest is je verhaal onzin, internet en televisie zijn maandelijkse vaste bedragen, zit niks variabels aan.
Nee dat is geen onzin. Je hebt bijvoorbeeld films die je kunt bestellen, sport wedstrijden die je kunt bestellen en de telefoongesprekken worden ook achteraf betaald.
Olaf... ik moest op de 18e januari voor de maand februari betalen. Dus 13 dagen van tevoren. Dat zeg ik het hele topic. Lees jij wel?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door gosewijn »

je hebt keuze uit automatisch en acceptgiro.

Ik doe dat bij 2 leveranciers met accept , de 26 gaat dit automatisch van de rekening , wel klantnummer invullen , geen probleem, wel iets meer werk voor ze.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:........Dat is bij Ziggo dus niet mogelijk... je hebt keuze uit automatisch en acceptgiro. Meer smaken hebben ze niet, tenzij je niet betaald hebt omdat er geen saldo op je rekening stond, dan hebben ze ineens alle smaakjes die de snoepwinkel je bieden kan..
Ik wilde ook geen acc giro.s meer en hen hierover gebeld en jawel.....ik krijg nu de nota via de mail en gratis en voor niks! :wink:
Of ik kan het dan betalen via Ideal of ik neem de gegevens , betalingskenmerk , over en plan het zelf in via internetbankieren en altijd pas rond de 23e-24e.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar je had nog geen automatische incasso? Als je daarvan af wil is het een stuk lastiger. Een en ander hangt, denk ik, van je startpunt af, van de huidige regeling. Zag ik van de week ook bij de autoverzekering. Andere auto gekocht, verzekeraar gebeld, die sluit zonder dat ik het door had een nieuwe verzekering af, en ineens krijg ik zonder aankondiging alle documenten per mail in plaats per post. Terwijl de bedoeling was dat de nieuwe auto op de verzekering van de oude kwam. Dus dat recht gezet, en toen kreeg ik ineens wél de vraag voorgelegd of ik de huidige regeling, alles via de post, zo wil laten.

Gesloten