LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Johan.kruit
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2018 10:02

Kpn

Ongelezen bericht door Johan.kruit »

Hallo radar,

We hebben een vraag over het volgende.
Wij hebben al jaren telefonie en internet via KPN in één pakket.
In het pakket betalen wij voor internet, met een snelheid van 10 mb, een pakket met minder mb’s is niet mogelijk.
Ons internet is erg traag en komt naar meerdere metingen niet verder dan 5 mb. Volgens KPN is meer niet mogelijk, omdat wij in het buitengebied wonen (wel 100 meter buiten rand van het dorp).
Toch moeten wij elke maand wel voor het pakket van 10 mb betalen en dat al jaren.

Mijn vraag aan jullie is; is dit rechtmatig van KPN? Volle pond betalen voor iets wat je niet kunt leveren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kpn

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Johan.kruit schreef:Hallo radar,

We hebben een vraag over het volgende.
Wij hebben al jaren telefonie en internet via KPN in één pakket.
In het pakket betalen wij voor internet, met een snelheid van 10 mb, een pakket met minder mb’s is niet mogelijk.
Ons internet is erg traag en komt naar meerdere metingen niet verder dan 5 mb. Volgens KPN is meer niet mogelijk, omdat wij in het buitengebied wonen (wel 100 meter buiten rand van het dorp).
Toch moeten wij elke maand wel voor het pakket van 10 mb betalen en dat al jaren.

Mijn vraag aan jullie is; is dit rechtmatig van KPN? Volle pond betalen voor iets wat je niet kunt leveren.
Ja dit is rechtmatig. Je hebt een abonnement met een snelheid TOT 10Mbit/s (als genoeg topic hierover geweest hier). Voor KPN zijn de kosten voor aanleg/onderhoud niet lager voor een 5Mbit/s of 10Mbit/s verbinding. Eigenlijk is jouw verbinding voor KPN duurder dan een verbinding in een binnengebied, immers zijn de afstanden tot de centrale groter en heb je dus meer kans op schade. Gelukkig berekend KPN geen abonnementskosten op basis van de werkelijke kosten maar betalen alle abonnees mee aan de verbindingen in het buitengebied.

Verwijderd

Re: Kpn

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Johan.kruit schreef:Hallo radar,

We hebben een vraag over het volgende.
Wij hebben al jaren telefonie en internet via KPN in één pakket.
In het pakket betalen wij voor internet, met een snelheid van 10 mb, een pakket met minder mb’s is niet mogelijk.
Ons internet is erg traag en komt naar meerdere metingen niet verder dan 5 mb. Volgens KPN is meer niet mogelijk, omdat wij in het buitengebied wonen (wel 100 meter buiten rand van het dorp).
Toch moeten wij elke maand wel voor het pakket van 10 mb betalen en dat al jaren.

Mijn vraag aan jullie is; is dit rechtmatig van KPN? Volle pond betalen voor iets wat je niet kunt leveren.
Is zoiets dan niet wat voor jullie?

https://tweakers.net/nieuws/134115/t-mo ... bit-s.html

En ten tweede: je kunt altijd nog eens alle kabels in huis vervangen en kijken of je snelheid daarna hetzelfde blijft of niet. Ik heb vroeger een keer gehad dat ik een poot van mijn bank op een internetkabel had staan, waardoor er een kleine kabelbreuk was en mijn internetsnelheid heel laag lag. Toen ik die kabel verving, ging mijn internetsnelheid ook omhoog. KPN is verantwoordelijk voor alle kabels tot aan uw huis (tot het ISRA-punt) en van daar af zijn alle kabels uw verantwoordelijkheid. Wellicht eens een monteur laten langskomen om wat kabels te vernieuwen? Kan sowieso nooit kwaad. Maar als u echt in een buitengebied woont is internetten via 4G wellicht wat voor u.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kpn

Ongelezen bericht door mahadma »

Toch moeten wij elke maand wel voor het pakket van 10 mb betalen en dat al jaren.

Als u nu schrijft: "Toch moeten wij elke maand wel voor het pakket van TOT 10 mb betalen en dat al jaren." klopt het!

Een auto KAN vaak wel 150 km of meer, maar u mag en kan in de stad maar 50 km. Toch betaalt u de volledig prijs van d auto.
Laatst gewijzigd door mahadma op 20 jan 2018 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kpn

Ongelezen bericht door scontra »

Johan.kruit schreef:Hallo radar,

We hebben een vraag over het volgende.
Wij hebben al jaren telefonie en internet via KPN in één pakket.
In het pakket betalen wij voor internet, met een snelheid van 10 mb, een pakket met minder mb’s is niet mogelijk.
Ons internet is erg traag en komt naar meerdere metingen niet verder dan 5 mb. Volgens KPN is meer niet mogelijk, omdat wij in het buitengebied wonen (wel 100 meter buiten rand van het dorp).
Toch moeten wij elke maand wel voor het pakket van 10 mb betalen en dat al jaren.

Mijn vraag aan jullie is; is dit rechtmatig van KPN? Volle pond betalen voor iets wat je niet kunt leveren.

Dat is wel heel erg ver in het buitengebied :?
Maar als er binnen de kern van het dorp geen glasvezelnetwerk ligt, dan zal de snelheid daar ook niet veel met die van uw aansluiting verschillen.
Maar u betaald voor een snelheid 'tot" de aangegeven snelheid, maar dat geeft geen garantie dat die snelheid ook daadwerkelijk wordt gehaald.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kpn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Johan.kruit schreef:Mijn vraag aan jullie is; is dit rechtmatig van KPN? Volle pond betalen voor iets wat je niet kunt leveren.
Ik ben bang dat je met een dergelijke vraag hier op het verkeerde adres bent. De oordelen hier baseren zich enkel op het woordje "tot".

De aanbieder van ADSL kan in het algemeen niet exact aangegeven wat de snelheid van de aansluiting is, omdat dit afhankelijk is van de afstand tot de centrale en daarom staat er dit woordje daar. Dat wil uiteraard niet zeggen dat KPN geen wanprestatie levert indien zij een ADSL bied die binnendruppelt, omdat dit nu eenmaal binnen het bereik 0 kbps tot 10 Mbps val. Dat is te kort door de bocht. In dit geval wordt er 50% van het gecommuniceerde maximum geleverd. Of daar een grens mee is over gegaan, kan ik niet aangeven.

KPN bied heden 40 Mbps aan en heeft een postcode check. Voor een buitengebied geeft KPN aan "Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid 6 Mbit/s down en 1 Mbit/s up." Op dat moment moet het natuurlijk wel duidelijk zijn dat de 40 Mbps niet gehaald wordt.

Gesloten