LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steeds vroegere afschrijving door ZIGGO

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
wurly
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2004 18:12

Steeds vroegere afschrijving door ZIGGO

Ongelezen bericht door wurly »

Sinds kort heb ik het alles in 1 pakket van Ziggo waar ze zo mee adverteren. Het zou volgens de advertentie €39,95 kosten voor telefoon, televisie en internet samen.
Voorheen had ik TV basis a €15,90 en internet van €29,95 per maand.
Op 31 juli heb ik dat nieuwe contract afgesloten.
Nu betaal ik echter nog steeds de twee bedragen die ik voorheen ook betaalde dus elke maand te veel. Ze vergeten trouwens niet het telefoongebruik erbij in rekening te brengen!
Ik heb kennelijk ooit een automatisch machtiging afgegeven dus ze pakken dat geld lekker zelf van mijn rekening.
Nu gebeurt dat zelfs al op de 15e van de maand. Ik heb dus nu al betaald voor oktober!
Ruim 3 weken geleden heb ik een brief geschreven en de machtiging ingetrokken maar ze blijven incasseren. Lang leve Ziggo. Ben benieuwd of dit bij alle abonnees gebeurt want dat is een prima extra inkomen aan rente.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Steeds vroegere afschrijving door ZIGGO

Ongelezen bericht door D1RK »

Als U deze klacht duidelijk in mail of op papier zet.

Dan insturen en eindigen met;
Als U niet het sinds 1 aug 08 teveel betaalde tijdig terug stort zal ik het contract opzeggen en elders een dienst afnemen!

Dus dreig met weglopen.. en als je eventueel onder andere (vrouw) naam een nieuwe afsluit gaat het meestal wel goed...
Je hebt meestal ook nog een welkoms aanbieding en alleen je mail ben je kwijt...
daarom ga ik liever met G mial omdat je dan van provider kunt wisselen...

PS de TV zal meestal enkele maanden door gaan zonder abonnement en internet kun je eventueel tijdelijk via buren doen...
Zo bespaar je meer als zij verdienen....
Als je als nieuwe bewoner een brief kreeg en die op andere naam invulde zien ze je als nieuwe klant en ben je goedkoper uit als nu....

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Steeds vroegere afschrijving door ZIGGO

Ongelezen bericht door Peetje »

Wij hebben alleen tv van Ziggo en bij ons wordt ook al een tijdje halverwege de maand geïncasseerd. Wij hebben het bedrag nu voor de 4e keer laten storneren. Gisteren belden we de bank om dit te laten doen en de medewerker daar zei dat we ongeveer nummer 1000 waren die dit lieten doen. Dus we zijn niet de enigen die het hier absoluut niet mee eens zijn.

Wij hebben over dit probleem e-mailcontact gehad met Ziggo en die beweerden een paar maanden geleden dat het vroeg incasseren tijdelijk nodig was voor hun incassosysteem bla bla en dat het in juli op zou houden. Nou mooi niet dus. Ik vind het zeer onfatsoenlijk dat Ziggo het geld al zo vroeg afschrijft. Wij hebben nu een brief gestuurd naar de Postbank (de bank van Ziggo) omdat Ziggo het incassocontract schendt; wij hebben immers nooit toestemming gegeven om zo vroeg te incasseren.

Gesloten