LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Breedband liegt en komt afspraken niet na.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
sonjateun
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:57

Online Breedband liegt en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door sonjateun »

Mag Online op misleidende (telefonische) wijze klanten werven?
In mijn geval betrof het een verlenging van mijn abbonnement van 2 jaar.
Ik kreeg dan geen nota's van de KPN meer en hoefde er verder niks voor te doen. Dit alles bleek dus helaas niet te kloppen. Ik heb alles voor deze omzetting zelf moeten regelen wat ik dus niet wilde want dan was ik er nooit aan begonnen. Ik ben nu 2 maanden verder en zit al een maand zonder telefoon omdat deze met Online niet meer werkt. Ook heb ik al 2 brieven gestuurd naar Online en heel veel telefoontjes naar hen gepleegd. Ze zeggen steeds sorry en dat ik geduld moet hebben maar nog steeds is er geen monteur geweest om alles in orde te maken.
Eerder kwam er wel een keer een monteur maar die heeft het niet goed gedaan. Een dag later was nl de omzetting van KPN naar Online en werkte mijn telefoon niet. Dit was op 27-10-2009 en sindsdien zit ik zonder telefoon.
Mijn 1e brief naar Online ging vnl over de misleiding daarna werd ik gebeld door Dhr xxxx van Online. Ik vertelde hem dat als ik had geweten van al de acties die ik moest gaan ondernemen ik nooit accoord was gegaan en gewoon bij KPN had gebleven. Hij verzekerde mij dat hij mij in heel dit traject van de omzetting zou bijstaan. Totaal heeft hij mij 2x gebeld en nu ik problemen heb met de niet werkende
telefoon heb ik al een maand niks meer van hem gehoord. Toen een 2e brief geschreven en toen werd ik gebeld door Dhr xxxx met weer duizend keer sorry. Na dit telefoontje is er wel een modum naar mij toegestuurd (waar het eerst volgens Online niet aan lag) maar nog steeds heeft er geen monteur gebeld voor een afspraak. En xxxx heeft mij ook niet meer teruggebeld.
De hele gang van zaken maakt mij kwaad en moedeloos.
Vooral omdat mij beloofd is mij bij te staan.
Het ergste vind ik ook de manier van lid maken(verlenging van abbonnement) onder valse voorwendselen. Ik vind dat een bedrijf zo geen leden mag werven en hoop dat jullie Radar hier wat tegen kunnen doen zodat er niet meer mensen slachtoffer worden van dit waardeloze bedrijf Online.
Ook zou ik u willen vragen om voor mij Online te willen vragen een monteur naar mij te sturen hetgeen ze me meerdere malen beloven maar niet doen.
Zo kan ik hopelijk weer gebruik maken van mijn telefoon.
Van de consumentenbond kreeg ik het advies om nogmaals een brief te sturen naar Online en Online te verzoeken om dit alles binnen 2 weken te regelen en om anders ontbinding van het contract te vragen. Dit is bij nader inzien voor mij ook niet de oplossing omdat het internet van Online wel goed werkt. Ik zou alleen willen dat ze nu eens hun afspraken na kwamen.

Ook wil ik een schadevergoeding voor alle tijd en negatieve energie die ik hier al in heb zitten. Plus de kosten van de vele keren zonder resultaat bellen naar de klantenservice. En van de nota's KPN die ik niet meer zou krijgen en helaas toch ontving.

Wie heeft tips om te zorgen dat de monteur van Online nu echt eens komt
en wie weet hoeveel schadevergoeding ik kan vragen??

Alvast Bedankt.

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Online Breedband liegt en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Skep »

Hoe lang liep het abonnement al bij KPN? KPN kan namelijk nog steeds een eindafrekening sturen voor de resterende maanden als het originele jaarcontract nog niet is verlopen. Dat verklaart misschien waarom KPN nog nota's stuurt.

Hebben jullie wel nog internet? Dat zou betekenen dat het modem wel gewoon functioneert. Wat betreft de telefoon, is deze wel correct aangesloten op het modem van Online?
Hiervoor moet de telefoonkabel (de kabel met de kleine plastic connectors) in de PHONE ingang aan de achterkant van het modem zitten. De andere zijde moet in de telefoon zitten of in het meegeleverde stopcontact waar de telefoon op is aangesloten.

Als alles goed is zou het telefonielampje op de modem nu continu aan moeten zijn. Zo niet, probeer dan om het modem gedurende een minuut van de stroom te halen en hem dan weer aan te zetten.

sonjateun
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:57

Re: Online Breedband liegt en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door sonjateun »

Skep, Bedankt voor je tip. Helaas is het niet gelukt nadat ik het modem uit en aan heb gezet. Het knopje telefoon brandt niet en de snoeren zitten zoals jij het zei.
Ik had al 21 jaar telefonie bij KPN.
Maar Online deed mij deze aanbieding en vertelde erbij dat ik zelf niks hoefde te doen. Dus ook dat de KPN nota's vanzelf niet meer kwamen daar zorgde Online voor.
Ik heb dus alles zelf moeten regelen en zit dus nu al een maand zonder vaste telefoon.
Er is me al 4 keer een monteur beloofd maar deze moet nog komen.
Een dag voor de nummeromzetting is er wel een monteur geweest en hij
moest er voor zorgen dat er een succesvol telefoontje met het Online telefoon nummer gepleegd werd zodat de nummeromzetting van de dag later goed zou lopen.
Deze monteur kreeg dit niet voor elkaar en zei dat ik een nieuw modem nodig had. "s Avonds belde er een andere monteur van Online en die zei dat ik geen nieuw modem nodig had.
De nummeromzetting is dus niet gelukt en dit alles is een maand geleden.
Nu is er inmiddels wel weer een modem naar mij toegestuurd maar de beloofde monteur is nog steeds niet geweest.

Met vriendelijke groet:
Sonja.

Gesloten