LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkgeheugen vol

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ayla

werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo ik heb een vraag
als ik op internet iets op zoek,bijvoorbeeld zoal nu over caravans slaat mijn computer vast .of ik krijg bericht werkgeheugen vol.en dat berichtje krijg ik vaker als ik aan het surfen ben
en daar snap ik dus niets van want ik sla toch niets op of zo
dus kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt en wat ik er aan kan doen
groetjes Ayla

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door tiptoo »

geen idee hoeveel werkgeheugen je hebt , maar je zou er bij kunnen laten zetten is niet zo duur.

Ayla

Re: werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door Ayla »

tiptoo schreef:geen idee hoeveel werkgeheugen je hebt , maar je zou er bij kunnen laten zetten is niet zo duur.
ja maar het gaat er om.hoe kan dat als je gewoon dingen aan het opzoeken bent,begrijp het niet ik sla toch niets op

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb dat ook gehad , toen is er bij mij werkgeheugen bij geplaatst , gewoon bij een computerwinkel laten doen als je het niet zelf kan.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door kweenie »

Pindakaaspotje schreef: Kijk eens in de taskmanager of er niet toevallig een bepaald programma is die veel geheugen vreet.
Kijk daarbij vooral ook naar malware...

ellal

Re: werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door ellal »

[Link verwijderd door de moderator]

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: werkgeheugen vol

Ongelezen bericht door aaten »

Ayla,

Je computer heeft in basis twee soorten geheugen: werkgeheugen en opslaggeheugen (oftewel intern geheugen en de harde schijf).

Je werkgeheugen wordt gebruikt voor tijdelijke opslagacties van data die een computer nodig heeft om te werken, je kunt hier dus niets in opslaan maar de computer wel (zie het een beetje als dat jij naar de supermarkt gaat en je onthoud dat je melk, boter en een half bruin wilt kopen.)
Op het moment dat jij iets opslaat dan doe je dat op de harde schijf (vergelijk het met het boodschappenlijstje wat je maakt op papier, je onthoud dat je een boodschappenlijstje hebt gemaakt maar wat je wil kopen staat op dat lijstje (oftewel in je interngeheugen staat alleen dat je een lijstje hebt en op de harde schijf staat het lijstje).

Als je onvoldoende werkgeheugen beschikbaar hebt dan staat er simpelweg teveel al in dat geheugen, normaal zal de computer dan gaan cachen op de harde schijf en daardoor langzamer worden. Sommige programma's willen echter alleen via het intern geheugen draaien en dan krijg je de melding dat er onvoldoende werkgeheugen is.
Via start, instellingen, configuratiescherm, systeem en dan nogmaals systeem kan je zien hoeveel geheugen je in de computer hebt zitten (RAM) Is dat minder dan 1Gb dan wordt het wellicht tijd om wat meer aan te schaffen

Gesloten