LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische verlenging abonnement

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
fred44nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2008 13:44

automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door fred44nl »

l.s.
hoe is nu de stand van zaken m.b.t. het automatisch verlengen van een abonnement op een tijdschrijft ??
het gaat om een abonnement op een maandblad, dat vorig jaar augustus is afgesloten.
op internet lees ik hierover verschillende berichten.
zit ik er nog een jaar aan vast of kan ik er met één maand van af ??
b.v.d.
m.vr.gr.
Fred

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

Je kan er in 1 maand vanaf.

fred44nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2008 13:44

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door fred44nl »

bedankt voor je antwoord.
maar ik lees op internet dat de nieuwe wet, die op 1 dec. 2011 is ingegaan, niet geldt voor abonnementen op tijdschrijften en maandbladen, waarvoor het abonnement vóór die datum is aangegaan.
kun je misschien aangegen, waar je jouw informatie gevonden hebt ??
b.v.d.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

Je kan er wel degelijk van af, ik heb in 2011 een abo op KRO mikrogids gehad, die verlengden zij ook, ben er tegenin gegaan, en ben er nu dus vanaf.

fred44nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2008 13:44

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door fred44nl »

vogels schreef:Dat klopt, ze mogen je nog een jaar langer vasthouden. Al gekeken op de site van het blad?
n.a.v. een acceptgirokaart ben ik een email discussie begonnen met iCreate.
ze houden vast aan de stilzwijgende verlenging.

dus zal ik er helaas aan moeten geloven.

fred44nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2008 13:44

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door fred44nl »

ciske schreef:Je kan er wel degelijk van af, ik heb in 2011 een abo op KRO mikrogids gehad, die verlengden zij ook, ben er tegenin gegaan, en ben er nu dus vanaf.
misschien hangt het er van af, bij welke instelling/organisatie het abonnement is afgesloten.
het blad iCreate is van F&L, www.fnl.nl
kennelijk niet de gemakelijkste jongens.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

fred44nl schreef:zit ik er nog een jaar aan vast of kan ik er met één maand van af ??
Dit is onduidelijk. Sommige menen dat een anticiperende houding van rechters aannemelijk is (hoogleraar prof. mr. loos is er hier eentje van), terwijl anderen menen dat voor bestaande overeenkomst de regels pas ingaan op 1 dec 2012.

http://blog.iusmentis.com/2011/09/20/pe ... ontracten/

pghonders
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2012 13:20

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door pghonders »

Volgens National Geographic Traveler heb ik mijn abonnement niet op tijd opgezegd. Logisch: het zou vanzelf stoppen. Maar als ik het komende jaar betaalde, zou ik met een maand kunnen opzeggen en dan het teveel betaalde terug ontvangen. Omslachtige constructie, maar vooruit ... niet iedereen richt zijn processen even handig in. Inderdaad is mijn abonnement nu opgezegd: ik krijg geen tijdschriften meer. Maar ook geen geld retour en ook geen reactie op mijn mail.
Zijn hier meer slechte ervaringen mee?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door Jan1 »

National Geographic Traveler valt onder Betapress, google eens met " klacht Betapress" dan zie je voldoende ervaringen van mede lotgenoten. Zelf heb ik ook slechte ervaringen met dit bedrijf, inmiddels heb ik een selectieve blokkade gemaakt voor hun bankrekening, ondanks het intrekken van de machtiging automatische incasso, incasseerden zij niet verschuldigde bedragen, zelfs tot meer dan 12 weken voor de eventuele verlenging van abonnement. Als je zelf een betaling hebt verricht is het niet mogelijk om te storneren.

william.22
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012 14:25

Re: automatische verlenging abonnement

Ongelezen bericht door william.22 »

ja ze kunnen je een jaar vasthouden denk ik .

Gesloten