LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoering Vitaal

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tom.maatman
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2017 06:05
Contacteer:

Bewindvoering Vitaal

Ongelezen bericht door tom.maatman »

Vorig jaar augustus heb ik een gesprek gehad met [naam verwijderd door moderatie] van Bewindvoering Vitaal. Via internet zocht ik op bewindvoering Deventer omdat ik het overzicht in mijn schuldenlast niet meer kon overzien. Ik woonde destijds bij mijn vriendin in huis en wilde van mijn schulden af.

[naam verwijderd door moderatie] belde mij om een afspraak te maken voor een intakegesprek. Vanaf toen is het eigenlijk al helemaal verkeerd gegaan.

1. Tijdens onze eerste afspraak kwam hij niet opdagen en belde na dat weekend om een nieuwe afspraak in te plannen. Een week later toch een afspraak ingepland. Samen keken wij naar mijn situatie en hij kwam tot de conclusie dat ik problematische schuld heb. Dit omdat ik mijn baan destijds kwijt was geraakt en het zo alleen maar op liep. Hij somde alles op en ik moest een handtekening zetten onder die intake. Daarnaast moest mijn toenmalige vriendin een handtekening zetten omdat een belanghebbende hierbij betrokken moet zijn voor deze aanvraag. Zij vertrouwde het niet en er is nooit een handtekening van een belanghebbende gezet.

2. In december stond ik ineens onder bewind en was ik mijn oude pinpas kwijt. Ik had nooit verwacht dat zonder die handtekening van een belanghebbende mijn bewind werd doorgezet. Volgens Martijn is bij de kantonrechter dit wel goedgekeurd alleen heb ik tot op heden nooit een beschikking gezien en weet ik totaal niet wat er met mijn geld gebeurt.

3 Ik ben bij Nuon aan de slag gegaan, hiervoor moest ik eigen vervoer hebben. Gezien ik geen geld kreeg heb ik vaker niet naar werk kunnen gaan omdat ik geen benzine in de auto kon gooien. Die vergoeding van de gereden km werd uitgekeerd aan die bewindvoerder. Uiteindelijk ben ik door meerdere malen niet kunnen werken ontslagen bij Nuon Sales Force.

4. Ik zit nu 8 maanden onder bewind en werk ik nu meer dan 60 uur in de week. In mei kreeg ik 1900 euro en heb hier nog geen 10 euro leefgeld van gezien. Daarnaast willen ze niet laten zien wat mijn totale schuldenlast is en wat ik al betaald heb. Ik heb elke dag keihard gewerkt maar ik zie geen uitweg of oplossing. Totaal geen transparantie.

5. Daarnaast maken ze aannames dat ik goederen onttrek aan hen, bijvoorbeeld zwart geld krijg en vertellen ze mijn ouders dat ik niet te vertrouwen ben en aan de harddrugs zit. Zelfs gesproken met iemand van verslavingszorg en zij beaamt ook dat dit onzin is. Dit deed ik voornamelijk voor die bevestiging.

6. Leefgeld maken ze alleen over als ik andere instanties in de CC zet. Ze nemen bij mij de telefoon niet meer op en reageren alleen op mails die henzelf ten goede komt. Tevens hangen ze bij mijn ouders de telefoon op en geven geen antwoord.

7. Ze betalen zichzelf 2x in de maand 144 euro en ik kan naar mijn kleine beetje leefgeld fluiten.

8. Onview is een programma waarbij ik kan zien wat er gedaan wordt. Dit programma loopt een maand achter en is maar een maand terug in te zien.

9. Ze hebben telefonisch met mijn huurbaas overlegd dat zij willen dat ik naar een andere bewindvoerder ga. Daarnaast hebben ze ingestemd met een gesprek zodat ik mijn vertrouwen terug kan winnen. Alleen zeggen ze tegen mij dat ze dit niet willen. Dit doen zij alleen telefonisch.

Wie kent dit bedrijf of heeft hier ook last van, daarnaast wie kan mij helpen hiermee? Het heeft mijn leven tot op heden helemaal kapot gemaakt.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2017 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, naam verwijderd

atlas1302

Re: Bewindvoering Vitaal

Ongelezen bericht door atlas1302 »

In en in triest, er is al een bestaand topic over bewindvoering misschien kunt u daar aansluiting vinden.

Succes,

keuzenkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2017 08:17

Re: Bewindvoering Vitaal

Ongelezen bericht door keuzenkamp »

Beste,

Wij hebben ons gisteren aangemeld bij dit bureau en schrikken nogal van deze post.. is er in de tussentijd al een oplossing voor dit conflict? hebben er meer mensen ervaring met Vitaal Bewindvoering?

Met vriendelijke groet

Pieter Keuzenkamp

Camberley
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2017 00:32

Re: Bewindvoering Vitaal

Ongelezen bericht door Camberley »

Beste Pieter,

Wat ben ik gelukkig dat ik niet alleen in deze trieste situatie verkeer. Helaas heb ik jouw bericht op het internet veelste laat ontdekt en ben pas gaan onderzoeken nu het helemaal uit de hand is gelopen. Ik hoop dan ook iedereen te behoeden voor deze oplichters.

Ik ben een jonge vrouw van 25 die al jong op haar eigen benen moest staan in het leven. Hierdoor wist ik niet altijd hoe ik met financiën/schuldeisers om moest gaan en stak mijn kop in het zand door angst en nativiteit . Mijn schulden bestaan dan ook voornamelijk uit nalatigheid en daar hebben schuldeisers dik op mij verdiend.

Ik wil mijn leven op orde stellen en wilde daar graag hulp bij en kwam zodoende vrijwillig bij Bewindvoering terecht.
Doordat ik nog een student ben is het voor mij niet mogelijk in de schuldsanering te kunnen en wilde graag vrijwillig een bewind die mij hielp met overzicht, op orde stellen van schulden en de rust van de vragende schuldeisers. In Juni heb ik nog op het internet gezocht naar ervaringen van Bewindvoering Vitaal, maar niks gevonden.

Ik kwam in contact met [naam verwijderd door moderatie] van Bewindvoering Vitaal die ongeveer in de maand Juni 2017 langs kwam voor een intake gesprek. Jouw manier van handelen komt mij bekend voor en ik kreeg ook na alle informatie een formulier onder mijn neus geduwd, waar een handtekening voor nodig was en mijn vriend kreeg een formulier voor belanghebbende(getekend). Er werd mij meer informatie beloofd na het intake gesprek dat overigens nooit is aangekomen.

1. Na een maand vroeg ik mij af waar alle beloofde informatie bleef en besloot te bellen naar het kantoor. Het kantoor vertelde mij dat de informatie opgestuurd had moeten zijn en dat het vreemd was dat ik dit nog niet had ontvangen. Op dat moment zocht ik het probleem bij mezelf, omdat we net verhuist waren en de oude bewoners nog post kwamen halen. Met het idee dat de brief mee was gegaan met de oud bewoner.

2. De informatie was nooit aangekomen en ik bleef bellen. Ik controleerde of zij het juiste adres hadden alles klopte allemaal. Ik kwam overigens per toeval achter wanneer mijn zitting in September plaatsvond, omdat ik bleef bellen vragend naar input kreeg ik te horen dat ik binnenkort een zitting had waar ik nog niet van op de hoogte was. Ik had nog nooit zo een zitting meegemaakt en belde nogmaals voor instructie wat ik kon verwachten en [naam verwijderd door moderatie] was dan ook niet aanwezig tijdens de zitting.

3. Na de bewindvoering was uitgesproken zat ik nog met 1000 vragen en nogmaals belde ik het kantoor plat. Er werd mij verteld dat er een vast procedure aan vast zit en als die in gang wordt gezet ik op de hoogte wordt gesteld.

4. Begin Oktober wilde ik geld overmaken via internetbankieren en zag dat ik contact moest opnemen met mijn bank. Ik belde met mijn bank die mij vertelde dat ik onder Bewind stond en tot het heden geen toegang meer had op mijn huidige rekening. Ik schrok zo erg, omdat ik weken contact had gezocht met de vraag hoe het nu verder ging, mij werd beloofd dat ik op de hoogte werd gesteld en nu zonder plan ik geen toegang meer had tot mijn rekening.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2017 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Camberley
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2017 00:32

Re: Bewindvoering Vitaal

Ongelezen bericht door Camberley »

5. Ik voelde aan alles dat dit niet klopte. Ik had nog geen toegang tot Onview (online overzicht progamma), geen leefgeld, geen andere rekening, Er was geen plan opgezet niks. Uit paniek mailde ik [naam verwijderd door moderatie] met allemaal vragen en belde nogmaals naar het kantoor. Wat mij opvalt is dat [naam verwijderd door moderatie] nooit aanwezig is en bellen iets is wat het liever niet doet. Toen hij mij opbelde reageerde hij erg bot, waar ik erg van schrok. Hij verweet mij van geen initiatief tonen en iemand met een laag zelfbeeld had dat misschien geloofd. Ik reageerde daar kwaad op, omdat ik tal mailtjes en telefoontjes heb gepleegd vragend naar informatie en voorbereiding van mijn toekomstig Bewind. Hij kwam toen met een Formulier via de mail aanzetten, waar ik al mijn schulden en vaste lasten moest invoeren. Pas wanneer dat in orde was gemaakt kon hij mijn leefrekening openen.
Ik vroeg aan hem of het normaal was dat ik nu onaangekondigd geen toegang had tot mijn rekening en ik in weze van 0 euro mocht gaan leven. Hij gaf daar geen concreet antwoord op en vertelde dat dit zo snel mogelijk geregeld zou worden.

6. Tot op het heden 18-12-17 heb ik nog steeds geen toegang tot mijn leefrekening. Ik heb onderhand wel een pinpas ontvangen, maar niet het bijbehorende pincode. Ik krijg tal smoesjes dat die nu dan voor de 2e keer opnieuw is aangevraagd en nog steeds onderweg is.
Mijn vaste lasten worden niet netjes betaald en ik zie op Onview dat er terugboek verzoeken worden gedaan van diverse betalingen en Bewindvoering Vitaal 415 euro naar zich zelf heeft uitgekeerd de afgelopen maand. Ik krijg herinneringen en aanmaningen van mijn vaste lasten waardoor zij in weze nu schulden voor mij maken.


7. De welbekende [naam verwijderd door moderatie] heb ik ook gesproken die is wat geraffineerder dan [naam verwijderd door moderatie]. Ik heb het vermoeden dat de telefonist moe is van al mijn dagelijkse belletjes en ben nu 2 keer doorverbonden met [naam verwijderd door moderatie]. [naam verwijderd door moderatie] is wat zelfverzekerder, waardoor je er sneller overtuigd ben met alle onzin die hij je wijsmaakt. Hij beweert dat ik ongeveer een salaris van 3000 euro nodig heb om een beetje mijn schuldeisers te kunnen stillen en vertelt mij dat zij niks voor mij kunnen betekenen op het gebied van regelingen. Ik gaf gelijk aan dat ik transparant was geweest bij de intake en zij op de hoogte waren wat mijn verdienste waren naast mij studie. Het mooie van alles is dat toen ik destijds de intake had Ik [naam verwijderd door moderatie] inzage gaf van mijn verdienste naast mijn studie. Hij leek zelfs onder de indruk te zijn en zei " Ohhh daar gaan we het zeker wel mee redden". dus dat ik nu opeens minimaal 3000 moet gaan verdienen leek mij sterk.

8. Ik was/ ben het meer dan zat en heb 2 weken lang elke dag gebeld en gemaild. [naam verwijderd door moderatie] en de telefonist gesproken, maar nog steeds geen [naam verwijderd door moderatie].
Ik heb een concreet mailtje opgesteld van mijn irritaties, onduidelijkheden, verzoeken en de nodige oplossingen. De mail die ik terug kreeg sta ik nog van te kijken.

"Zoals eerder aangegeven is [naam verwijderd door moderatie] jouw contactpersoon. Succes met het zoeken van een andere bewindvoerder".

Hij heeft mij ten eerste NOOIT verteld dat [naam verwijderd door moderatie] opeens mijn contactpersoon is. En na 2 weken spoorloos te zijn is jouw enige conclusie zoek een ander Bewindvoerder?????? En dit beheert mijn geld.

9. Ik moet erbij vertellen dat ik uit elke hoek hulp heb gezocht, waaronder het Juridisch loket. Het verbaasd mij dat op het gebied van Bewindvoering men heel weinig van af weet en je daardoor niet geholpen kan worden. De enige mogelijkheid is een brief schrijven naar het rechtbank waar ik op dit moment ook mee bezig ben.

Mijn conclusie:

Bij twijfel NIET DOEN! ik heb mij laten misleiden door het graag willen oplossen van mijn probleem en heb alle rode vlaggen gepasseerd.
Ik hoop dat andere ook hun verhaal willen doen om bewijs materiaal te verzamelen. Samen staan we sterk en kunnen we veel mensen leed besparen.
Zonder mijn vriend had ik dit nooit overleefd en hij moet nu voor alle kosten opdraaien, waardoor ik afhankelijk ben geworden. Hoe lief ik mijn vriend ook vind wil je als vrouw nooit in zo een situatie werken.
Zonder dit Bewind stond ik sterker en mijn zaken waren beter geregeld en heb mij nu nog dieper in de problemen gewerkt.

Bewindvoering Vitaal NOOIT MEER!

Groetjes
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2017 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

Ricardo009
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2018 10:44

Re: Bewindvoering Vitaal

Ongelezen bericht door Ricardo009 »

Ik ben sinds kort aangemeld bij vitaal...

Voordat ik dit allemaal tegen kwam natuurlijk.

Mijn bank hebben ze geblokkeerd zo dat ik nergens meer bij kan. Heeft iemand nieuws hoe het bij jullie is afgelopen ben ten einde raad. Bel de heletijd krijg niemand aan de lijn pff hoop van jullie te horen groetjes Ricardo

Camberley
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2017 00:32

Re: Bewindvoering Vitaal

Ongelezen bericht door Camberley »

Ricardo009 schreef:Ik ben sinds kort aangemeld bij vitaal...

Voordat ik dit allemaal tegen kwam natuurlijk.

Mijn bank hebben ze geblokkeerd zo dat ik nergens meer bij kan. Heeft iemand nieuws hoe het bij jullie is afgelopen ben ten einde raad. Bel de heletijd krijg niemand aan de lijn pff hoop van jullie te horen groetjes Ricardo

Beste Ricardo,

Mijn rechtszaak komt voor 11 april 2018, indien interesse kunnen wij jouw ervaring opnemen met mijn advocaat om mijn zaak sterker te maken en indien nodig in jouw geval in de toekomst ook. Dit zijn echte kwakzalvers elk bewijs telt!!!

UPDATE
Er is nog helemaal niks veranderd en alleen nog maar erger geworden. Mijn vaste laste zijn momenteel ook schulden geworden en moet mogelijk van school af door 3 maanden achterstand ( 600 euro).

Hoop van je te horen.

Groetjes

Gesloten