LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Brahms schreef:Natuurlijk is iedereen nu benieuwd hoe dit afloopt en of de meubel na jaren weer uit het stof komen.
Count me out; zou immers niet weten, waarom die spullen niet al lang aan een ander verkocht zijn; zoals TS zelf al zei in het OP; en mogelijk zelfs tevoren al eens waren.

atlas1302

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Die dingen gebeuren nu eenmaal, ongelooflijk of niet..wijsheid of geen wijsheid. Ik had eens een box gehuurd in Antwerpen om daar spullen in te zetten voor verscheping naar het buitenland. Omdat de verhuurder mij 6 maanden niet meer had gezien of gehoord dacht hij dat ik met de noorderzon was vertrokken.

Nee....ik was voor 6 maanden naar de zon vertrokken en bij terugkomst was heel mijn box leeg, ik kon naar de rechter en dat was het.

Dat hebben we dan ook gedaan en in hoger beroep ben ik in het gelijk gesteld, vraag me niet wat dat heeft gekost maar ik liet dat niet zomaar gebeuren. Dus het zal in Nederland niet anders zijn!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door renewouters »

nimi schreef: Ik ben het met je eens dat meerdere jaren lang is, echter: ik ben meerdere malen in de winkel geweest en er is uitdrukkelijk aangegeven dat zij klanten hebben die wel 10 jaar meubelen bij hun opslaan.
Dat is wel de manier om dan ineens spliksplinternieuwe vintage meubels te hebben :-)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door crazyme »

nimi schreef:Enkele jaren geleden bij een dure meubelzaak meubelen gekocht en op laten slaan..eigendomsbewijs op papier gekregen samen met de verklaring dat de spullen voor onbepaalde tijd opgeslagen zouden worden en op aanvraag geleverd.
Kan het zijn dat het bedrijf geen bewijs van levering kan overleggen dat u dit feit probeert om te zetten in geld ?

U suggereert in een andere reactie een effectieve opslagtermijn van een jaar of acht waarbij de winkel twee jaar geleden is gesloten.

Dit soort situaties komen in de meubelbranche niet voor. Geen ondernemer slaat onbeperkt op. Ruimte kost geld, op meubels die acht jaar in het magazijn hebben gestaan kan men onmogelijk nog garantie geven vanwege de natuurlijke veroudering. Dat punt is dus ongeloofwaardig.

Ook de onzekerheid of de meubels na zoveel jaar worden afgenomen is een punt.

Ook is het ongeloofwaardig dat u al die tijd geen meubels nodig heeft gehad.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
Dit soort situaties komen in de meubelbranche niet voor. Geen ondernemer slaat onbeperkt op. Ruimte kost geld, op meubels die acht jaar in het magazijn hebben gestaan kan men onmogelijk nog garantie geven vanwege de natuurlijke veroudering. Dat punt is dus ongeloofwaardig.
Net even gezocht naar de kosten van bedrijfspanden: dat ligt zo tussen de 30 en 80 euro/m2 per jaar. Ik geloof niet dat er een bedrijf is dat zomaar honderden euro's weggeeft aan gratis opslag.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het heeft weinig nut om steeds de gegeven feiten in twijfel te blijven trekken. Dat iets niet conform de standaard gang van zaken verloopt, wil niet zeggen dat het daarom niet waar kan zijn. Als je een beetje inlevingsvermogen hebt, zijn er prima situaties te bedenken waarin een onlogische keuze toch gemaakt wordt. Het voegt voor dit topic niets toe om aan dat uitgangspunt te blijven twisten. De wereld is breder dan de perceptie van menigeen van ons. TS heeft een heldere vraag: reageer daar dan gewoon op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door crazyme »

kritisch blijven is zo 2016...

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Meubelen op laten slaan door winkel, nu zoek

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:kritisch blijven is zo 2016...
??; aan het eind van alinea 3 van OP had TS ook al zijn/haar twijfels.

Gesloten