LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 24dealstore verplicht betalen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

vdberg2 schreef:voordat ik de mail van alfatrion verstuur zou ik van de webshopeigenaar14
nog willen weten wat ik moet doen?
Je moet naar de website gaan en INLOGGEN en daarna je winkelmandje legen. Of gewoon helemaal niets doen.
Je hebt met CCleaner de cookies weggegooid, dus zonder in te loggen zie je niets in je winkelmandje.

Dit is gewoon een plug in die je een e-mail stuurt dat je nog een bestelling in je winkelmandje hebt staan. Dit staat ook in de e-mail "Wenst u de betaling toch nog af te ronden? Klik dan op onderstaande link.".

De betaalverplichting gaat erom dat ze niet op rekening leveren, dus als je niet betaald krijg je niet geleverd.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Je moet naar de website gaan en INLOGGEN en daarna je winkelmandje legen.
Als je dit weghaalt klopt je antwoord. Je hoeft ook niet naar de Hema te gaan om te vertellen dat je de artikelen uit de folder niet wilt kopen.

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

Kijk eens naar een grasmaaier op coolblue. De rest van de dag zie je op je scherm overal grasmaaiers voorbij komen. Dat is ook marketing. Net als het reclame foldertje van de hema.

ja dat herken ik zeker!
maar omdat onder de knop BESTELLEN
deze tekst staat BESTELLING MET BETAALPLICHT
dacht ik dus aan een betaalverplichting
bedankt eenieder!!!!
ik laat het voorlopig even op z'n beloop
groet en nogmaals DANK

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

ik heb op de link geklikt om de betaling af te ronden
dan krijg ik dit na op annuleren te klikken

pay.multisafepay.com meldt het volgende
weet u zeker dat u deze transactie wilt annuleren?

dan klik ik op OK
en krijg daarna deze melding

Oeps, pagina niet gevonden... - 404
De door u opgevraagde pagina kon helaas niet gevonden worden.
Mogelijk is de pagina verwijderd of verplaatst.

ze hebben ook géén winkelmandje

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ok, iedereen zegt het te negeren, en jij gaat op de link klikken om de bestelling te bevestigen en de betaling af te ronden?

Officieel ben je nu een betalingsverplichting aangegaan. Je hebt na het bevestigen van je bestelling MET betaalverpichting de betaling (transactie) geannuleerd.) Voor jou waarschijnlijk een geluk dat de meeste winkels je daar niet aan zullen houden als je niet daadwerkelijk betaald hebt. Maar dat is geen garantie aangezien je wel op definitief bestellen geklikt hebt.

Wat je nu dus doet is naar de Hema gaan naar aanleiding van de folder in je brievenbus, naar de kassa gaan met het artikel, je bankpas in de automaat stoppen en dan op annuleren drukken.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Advies: Doe nu helemaal niets meer, negeer de mails tenzij men met incasso begint te dreigen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Brahms schreef:
vdberg2 schreef:er onder de knop BESTELLEN
deze tekst staat BESTELLING MET BETAALPLICHT
Langzaam begin ik gelijk te krijgen.......
Als je besteld is er gewoon een koopovereenkomst gesloten.
Maar gelukkig kan je bij koop op afstand de koop weer ongedaan maken. Let op de termijn hiervoor.
Omdat kennelijk niet iedereen snapt hoe het werkt bovenstaande even uitgelegd:

Een webshop is wettelijk verplicht een klant er op te wijzen dat als hij op de bestelknop klikt, hij ook daadwerkelijk een betalingsverplichting aangaat. Vandaar die tekst onder de knop bestellen.

Artikelen in je winkelmandje gooien is altijd vrijblijvend. Vooral met veel artikelen is dat de makkelijkste manier om de totaalprijs te zien. Daarna beslis je pas of je het wel of niet wilt kopen door de bestelling te bevestigen. Na deze bevestiging ga je naar het betaalscherm. De koop is dan al wettelijk gesloten, ook als je de betaling vervolgens niet afrond. Vandaar dat er onder de knop bestellen ook de melding van je betaalverplichting stond. Of de winkel je hier ook aan gaat houden is een tweede.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

webshopeigenaar14 schreef:Ok, iedereen zegt het te negeren, en jij gaat op de link klikken om de bestelling te bevestigen en de betaling af te ronden?
Jij heb duidelijk niet op de site gekeken. En niet iedereen zegt het te negeren, dat zeg jij. Ik adviseerde om gewoon te communiceren. De mensen die bij de schuldhulpverlening rond lopen hebben ook de neiging om de brieven die ze krijgen te negeren. Ik vind dat echt slecht advies, zeker als er zo iets als een herroepingsrecht.
webshopeigenaar14 schreef:Daarna beslis je pas of je het wel of niet wilt kopen door de bestelling te bevestigen. Na deze bevestiging ga je naar het betaalscherm. De koop is dan al wettelijk gesloten, ook als je de betaling vervolgens niet afrond. Vandaar dat er onder de knop bestellen ook de melding van je betaalverplichting stond. Of de winkel je hier ook aan gaat houden is een tweede.
Je hebt zelf een webwinkel, analyseer dit eens. Ik bestel bij jou twee producten en we spreken af dat ik ze vooruitbetaal. Stuur je ze op als ik niet betaal? Nee, natuurlijk niet. Je zou de eerste webwinkel zijn die het zou doen. Stel dat je me een brief stuurt waarin je me aanmaant tot betaling en ik me beroep op het wettelijk herroepingsrecht, dat je niet mag uitsluiten. Schakel je dan een incassobureau in?

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Voor mijn webshop geef ik mensen behalve iDeal de mogelijkheid om zelf een overboeking te doen. Niet iedereen vertrouwt iDeal.
Je denkt toch niet dat ik de moeite neem om mensen die uiteindelijk niets overmaken, achterna ga mailen dat we een overeenkomst zijn aangegaan.
Dat gaat echt nergens toe leiden.

En zoals eerder al genoemd, er is geen persoon die die mails naar je stuurt, dit is ingebakken code die op de website om de zoveel tijd alle openstaande bestellingen naloopt en een mail stuurt.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

alfatrion schreef: Jij heb duidelijk niet op de site gekeken. En niet iedereen zegt het te negeren, dat zeg jij. Ik adviseerde om gewoon te communiceren. De mensen die bij de schuldhulpverlening rond lopen hebben ook de neiging om de brieven die ze krijgen te negeren. Ik vind dat echt slecht advies, zeker als er zo iets als een herroepingsrecht.
Zeker wel. Ik denk dat je het marketing concept van de 'abandonded cart' niet begrijpt. Simpelere uitleg:
Stel dat over een paar jaar de supermarkten intelligent zijn en met scanners bijhouden wat je in de winkelwagen stopt. Je legt hier een pak melk in, bedenkt je, en koopt deze toch niet. De winkel heeft je email adres en stuurt je een dag later een mail: Hoi, we zagen dat je geinteresseerd was in een pak melk. Wil je dit alsnog kopen, klik dan op deze knop.
Jij zegt dat je dan contact op moet nemen met de winkel om te vertellen dat je de melk niet wilt kopen. Ik zeg dat je die mail kunt negeren, aangezien de winkel er duizenden per dag automatisch verstuurd.
Je hebt zelf een webwinkel, analyseer dit eens. Ik bestel bij jou twee producten en we spreken af dat ik ze vooruitbetaal. Stuur je ze op als ik niet betaal? Nee, natuurlijk niet. Je zou de eerste webwinkel zijn die het zou doen. Stel dat je me een brief stuurt waarin je me aanmaant tot betaling en ik me beroep op het wettelijk herroepingsrecht, dat je niet mag uitsluiten. Schakel je dan een incassobureau in?
Tuurlijk niet, dat is ook wat ik de hele tijd zeg.

In dit geval heeft TS echter alsnog besloten om WEL op de knop bestellen te klikken. Waarom is mij een raadsel. En wettelijk gezien sluit je dan een koop met een betalingsverplichting. Precies wat TS niet wilde. En vervolgens toch deed. Raar maar waar.
In de praktijk zullen er inderdad in 99% van de gevallen geen consequenties aanzitten. Ook dat vermeld ik steeds.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

webshopeigenaar14 schreef:Zeker wel. Ik denk dat je het marketing concept van de 'abandonded cart' niet begrijpt.
Alleen, er is geen winkelwagentje.
webshopeigenaar14 schreef:
Je hebt zelf een webwinkel, analyseer dit eens. Ik bestel bij jou twee producten en we spreken af dat ik ze vooruitbetaal. Stuur je ze op als ik niet betaal? Nee, natuurlijk niet. Je zou de eerste webwinkel zijn die het zou doen. Stel dat je me een brief stuurt waarin je me aanmaant tot betaling en ik me beroep op het wettelijk herroepingsrecht, dat je niet mag uitsluiten. Schakel je dan een incassobureau in?
Tuurlijk niet, dat is ook wat ik de hele tijd zeg.

In dit geval heeft TS echter alsnog besloten om WEL op de knop bestellen te klikken. Waarom is mij een raadsel. En wettelijk gezien sluit je dan een koop met een betalingsverplichting. Precies wat TS niet wilde. En vervolgens toch deed. Raar maar waar.
In de praktijk zullen er inderdad in 99% van de gevallen geen consequenties aanzitten. Ook dat vermeld ik steeds.
En de 1%, denk je dat je eens kans zou hebben als je met de bovenstaande zaak naar de rechter zou gaan?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Als ze geen beroep doen op het herroepingsrecht en niet betalen wel.

Als dit grote onzin is, waarom verplicht de wet ons als webshops dan om de klant er expliciet op te wijzen dat hij bij het aangaan van een bestelling ook een verplichting aangaat? Even los van het feit dat dit ongedaan te maken is door de koop te herroepen binnen de termijn etc.

Ik snap niet precies waar je naar toe wilt? Dat je als klant altijd op 'spam' mails moet reageren omdat je dit later ongedaan kan maken of het bij een rechtzaak geen stand kan houden? Dan is negeren toch simpeler?

Ik zou gek worden als ik op iedere spam mail of folder in bus verplicht moest reageren dat ik geen interesse heb.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

webshopeigenaar14 schreef:Als ze geen beroep doen op het herroepingsrecht en niet betalen wel.
Waarom raad je TS dan aan om geen beroep te doen op het herroepingsrecht?
webshopeigenaar14 schreef:Dat je als klant altijd op 'spam' mails moet reageren omdat je dit later ongedaan kan maken of het bij een rechtzaak geen stand kan houden? Dan is negeren toch simpeler?
Misschien dat er dan incassokosten zijn die wel betaald moet zijn. Iets dat je kan voorkomen door gewoon even een briefje te schrijven dat er een herroepingsrecht is en dat jij je daarop beroept.
webshopeigenaar14 schreef:Ik zou gek worden als ik op iedere spam mail of folder in bus verplicht moest reageren dat ik geen interesse heb.
Daar lijkt hier geen sprake van te zijn.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

alfatrion schreef:Waarom raad je TS dan aan om geen beroep te doen op het herroepingsrecht?
Gezien de acties tot op heden van TS lijkt mij de beste manier om te voorkomen dat deze zich verder in de nesten werkt.

Ook al heeft TS kennelijk bij het eerste bezoek al op de bestel knop geklikt, de mail die later verstuurd is met de vraag of hij wellicht toch geinteresseerd is om alsnog te kopen geeft aan dat er wat het bedrijf betreft geen overeenkomst is. Een herroeping zou dus kunnen maar is volgens mij overbodig aangezien er nog niets geleverd is. Dit recht gaat pas in na levering.
alfatrion schreef:Misschien dat er dan incassokosten zijn die wel betaald moet zijn. Iets dat je kan voorkomen door gewoon even een briefje te schrijven dat er een herroepingsrecht is en dat jij je daarop beroept.
Ambtenaren logica. Dus als ik een Hema folder in de bus krijg moet ik voor alle artikelen in die folder een beroep doen op mijn herroepingsrecht? Ze zien me aankomen :D


Of je nu mijn advies of dat van Alfatrion opvolgt maakt niet uit. De uitkomst zal hetzelfde zijn. Net wat je voorkeur heeft. Don't worry.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

webshopeigenaar14 schreef:Ook al heeft TS kennelijk bij het eerste bezoek al op de bestel knop geklikt, de mail die later verstuurd is met de vraag of hij wellicht toch geinteresseerd is om alsnog te kopen geeft aan dat er wat het bedrijf betreft geen overeenkomst is.
Dat jouw invulling. TS heeft het over een betaalverzoek, wat in de richting van een overeenkomst wijst. Jouw advies is gebaseerd op de aanname dat TS nimmer een overeenkomst heeft gesloten. Jij had het over een winkelwagentje, maar dat heb ik niet op de site gezien. Ik heb wel een bestelformulier gezien. Op basis van wat ik heb gezien vermoed ik dat TS een overeenkomst heb gesloten. En als je niet uitkijkt dan komen daar straks ook nog 40 euro aan incassokosten bij. Ik vind jouw advies erg risicovol. Het is beter om te voorkomen dan om te genezen.
webshopeigenaar14 schreef:Een herroeping zou dus kunnen maar is volgens mij overbodig aangezien er nog niets geleverd is. Dit recht gaat pas in na levering.
Het recht loopt vanaf het moment van het sluiten van de overeenkomst tot 14 dagen na levering. Als je het product laat bezorgen, dan zit je met de verzendkosten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

webshopeigenaar14 schreef:Ok, iedereen zegt het te negeren, en jij gaat op de link klikken om de bestelling te bevestigen en de betaling af te ronden?

Officieel ben je nu een betalingsverplichting aangegaan. Je hebt na het bevestigen van je bestelling MET betaalverpichting de betaling (transactie) geannuleerd.) Voor jou waarschijnlijk een geluk dat de meeste winkels je daar niet aan zullen houden als je niet daadwerkelijk betaald hebt. Maar dat is geen garantie aangezien je wel op definitief bestellen geklikt hebt.
Onzin. Er komt met het drukken op zo'n knop geen overeenkomst tot stand. Sowieso mag de webshop niet eens vooruitbetaling (van meer dan 50%) eisen, dus de bezoeker heeft uberhaupt geen betalingsverplichting. Daarnaast kan een bestelling gewoon na 1 minuut, 10 minuten, 10 uur geannuleerd worden ook als er nog niets is verzonden. Hierover zijn rechterlijke uitspraken geweest.
Wat je nu dus doet is naar de Hema gaan naar aanleiding van de folder in je brievenbus, naar de kassa gaan met het artikel, je bankpas in de automaat stoppen en dan op annuleren drukken.
Zo zou je het kunnen zien. Je hebt dan nog steeds niks gekocht...

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

olaf79 schreef:
webshopeigenaar14 schreef: Officieel ben je nu een betalingsverplichting aangegaan. Je hebt na het bevestigen van je bestelling MET betaalverpichting de betaling (transactie) geannuleerd.) Voor jou waarschijnlijk een geluk dat de meeste winkels je daar niet aan zullen houden als je niet daadwerkelijk betaald hebt. Maar dat is geen garantie aangezien je wel op definitief bestellen geklikt hebt.
Onzin. Er komt met het drukken op zo'n knop geen overeenkomst tot stand.
Jawel hoor, wij zijn wettelijk verplicht die tekst te vermelden sinds 2014, maar passen uiteraard de consequenties (vrijwel) nooit toe.

https://twinklemagazine.nl/2014/06/de-b ... /index.xml

Ik moet als webshop dit vermelden, en krijg boze klanten als ik het toepas (wat ik dus niet doe!) :lol:
Zie het als een soort 'contract.' Jij tekent dit, maar komt jouw deel vervolgens niet na (de betaling.) Dan kom ik mijn deel ook niet na (de levering.)
Wie bedenkt dit soort regels?
olaf79 schreef:Sowieso mag de webshop niet eens vooruitbetaling (van meer dan 50%) eisen, dus de bezoeker heeft uberhaupt geen betalingsverplichting.
Dat is een ander verhaal. Dat mag inderdaad niet, maar nadat de klant een keuze gemaakt heeft, is er dus wettelijk een betalingsverplichting. Dat bepaald de shop niet, maar de wet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

webshopeigenaar14 schreef:
olaf79 schreef:
webshopeigenaar14 schreef: Officieel ben je nu een betalingsverplichting aangegaan. Je hebt na het bevestigen van je bestelling MET betaalverpichting de betaling (transactie) geannuleerd.) Voor jou waarschijnlijk een geluk dat de meeste winkels je daar niet aan zullen houden als je niet daadwerkelijk betaald hebt. Maar dat is geen garantie aangezien je wel op definitief bestellen geklikt hebt.
Onzin. Er komt met het drukken op zo'n knop geen overeenkomst tot stand.
Jawel hoor, wij zijn wettelijk verplicht die tekst te vermelden sinds 2014, maar passen uiteraard de consequenties (vrijwel) nooit toe.

https://twinklemagazine.nl/2014/06/de-b ... /index.xml

Ik moet als webshop dit vermelden, en krijg boze klanten als ik het toepas (wat ik dus niet doe!) :lol:
Zie het als een soort 'contract.' Jij tekent dit, maar komt jouw deel vervolgens niet na (de betaling.) Dan kom ik mijn deel ook niet na (de levering.)
Wie bedenkt dit soort regels?
olaf79 schreef:Sowieso mag de webshop niet eens vooruitbetaling (van meer dan 50%) eisen, dus de bezoeker heeft uberhaupt geen betalingsverplichting.
Dat is een ander verhaal. Dat mag inderdaad niet, maar nadat de klant een keuze gemaakt heeft, is er dus wettelijk een betalingsverplichting. Dat bepaald de shop niet, maar de wet.
Nog steeds leg je niet uit hoe er door te klikken op een knop een overeenkomst tot stand zou komen

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

alfatrion schreef:
webshopeigenaar14 schreef:Ook al heeft TS kennelijk bij het eerste bezoek al op de bestel knop geklikt, de mail die later verstuurd is met de vraag of hij wellicht toch geinteresseerd is om alsnog te kopen geeft aan dat er wat het bedrijf betreft geen overeenkomst is.
Dat jouw invulling. TS heeft het over een betaalverzoek, wat in de richting van een overeenkomst wijst. Jouw advies is gebaseerd op de aanname dat TS nimmer een overeenkomst heeft gesloten. Jij had het over een winkelwagentje, maar dat heb ik niet op de site gezien. Ik heb wel een bestelformulier gezien. Op basis van wat ik heb gezien vermoed ik dat TS een overeenkomst heb gesloten. En als je niet uitkijkt dan komen daar straks ook nog 40 euro aan incassokosten bij. Ik vind jouw advies erg risicovol. Het is beter om te voorkomen dan om te genezen.
vdberg2 schreef: in hun mail staat een bestelling nummer en:
Wenst u de betaling toch nog af te ronden? Klik dan op onderstaande link.
- TS heeft een overeenkomst met betalingsverplichting gesloten, echter lijkt de shop dit niet zo te zien (mooi toch!)
- Bestelformulier is in dit geval gelijk aan een winkelwagen, alleen een andere benaming.
- Een annulering kan nooit kwaad, maar is mijn inziens overbodig.
- Mijn advies mag je risicovol vinden. Ik ben in de veronderstelling dat je het niet moeilijker moet maken dan het is. Ik moet wel eerlijk vermelden dat mijn ervaring maar beperkt is tot ong. 150.000 bestellingen/klanten in de afgelopen jaren.
Laatst gewijzigd door webshopeigenaar14 op 04 okt 2017 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

olaf79 schreef: Nog steeds leg je niet uit hoe er door te klikken op een knop een overeenkomst tot stand zou komen

De wet zegt in de in de nieuwe consumentenwetgeving:
De handelaar richt zijn elektronische bestelproces op zodanige wijze in dat de consument een aanbod niet kan aanvaarden dan nadat hem op niet voor misverstand vatbare wijze duidelijk is gemaakt dat de bestelling een betalingsverplichting inhoudt. Indien de aanvaarding geschiedt door gebruik van een knop of soortgelijke functie, is aan de vorige zin voldaan indien bij het plaatsen van de bestelling in niet voor misverstand vatbare termen en op goed leesbare wijze blijkt dat de aanvaarding een betalingsverplichting jegens de handelaar inhoudt. Een knop of soortgelijke functie wordt daartoe op een goed leesbare wijze aangemerkt met een ondubbelzinnige formulering waaruit blijkt dat het plaatsen van de bestelling een betalingsverplichting jegens de handelaar inhoudt. De enkele zinsnede «bestelling met betalingsverplichting» wordt aangemerkt als een dergelijke ondubbelzinnige verklaring. Een overeenkomst die in strijd met dit lid tot stand komt, is vernietigbaar.

Gesloten