LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
snailx
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 12:16

Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door snailx »

Mijn woningbouw wil mijn voordeur vervangen. Kan ik dat weigeren?

Mijn bezwaar is dat een aantal jaren geleden ben ik ingegaan op een actie van woningbouw en politie om mijn
woning beter te beveiligen.

Op mijn voortdeur zijn twee veiligheidssloten gebracht.

De voorstel van de woningbouw is dat ik moet zelf deze sloten weghalen en plaatsen in de nieuwe deur. En kostenplaat van
enkele honderd euro. Ik heb een alleen een kleine uitkering dit kan ik niet betalen.

De oude deur is ok. Dus kan ik weigeren de nieuwe deur?

Of is het mogelijk de woningbouw te dwingen om de veiligheidssltoten over te brengen in de nieuwe deur?

Met vriendeljk groet,

james

NeoDutchio
Berichten: 12328
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De woningbouw is eigenaar van de deur, u bent alleen gebruiker. Schijnbaar heeft u zelf aanpassingen aan de deur aangebracht en daar is de woningbouw natuurlijk niet voor verantwoordelijk.
De woningbouw zal goede redenen hebben om de deur te vernieuwen en ja, daar moet u aan meewerken. Dat daarmee u op kosten gejaagd wordt om uw aanpassing over te zetten is uw verantwoordelijkheid.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door gemist »

Sloten omzetten in een nieuwe deur? Hoezo is dat een kostenpost van
enkele honderd euro
?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door mahadma »

U bent huurder en geen eigenaar, dat is de verhuurder. U dient aan redelijke wensen/eisen van de verhuurder mee te werken.
U heeft extra beveiliging op uw huidige deur laten aanbrengen, ik neem aan voor eigen rekening.
Nu wil de verhuurder u wel een nieuwe deur geven, zonder kosten met (neem ik aan) één slot/cylinder terugzetten. Het tweede tegen betaling.
Ik zou in overleg gaan met de verhuurder en proberen er op een reeële manier samen uit te komen.
Ga na een afspraak op korte termijn of laat iemand van de verhuurder bij u thuis komen voor uitleg.
Ik neem aan dat u er op die manier beter / met meer kans uit komt als uw poot stijf houden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sloten van een paar jaar geleden zijn nu vaak makkelijk te kraken. Bijvoorbeeld pensloten. Kruiskopschroevedraaier er in, klap er op met een hamer en je bent binnen. Ik zou de deur gewoon laten vervangen. U krijgt vast nieuw hang- en sluitwerk inclusief kerntrekbeveiliging.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

snailx schreef: De voorstel van de woningbouw is dat ik moet zelf deze sloten weghalen en plaatsen in de nieuwe deur. En kostenplaat van
enkele honderd euro.
Wat is nu precies het probleem? Als het om het vervangen van de cilinders gaat: dat is een kwestie van één (lange) schroef losdraaien, beetje pielen met de sleutel, en de oude is er uit, dan nog in omgekeerde volgorde de nieuwe er in. Klusje van 3 minuten.

Als het om een driepunts beveiliging gaat is het inderdaad een heel ander verhaal. Maar ik neem toch aan dat er op de nieuwe deur toch ook een driepunts beveiliging zit?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door 16again »

snailx schreef:Mijn bezwaar is dat een aantal jaren geleden ben ik ingegaan op een actie van woningbouw en politie om mijn
woning beter te beveiligen.
TS heeft niet op eigen houtje de boel beveiligd, dit is in overleg met / op aanraden van de wonigbouw gebeurd.
Raar als daar nu een rekening voor volgt.

Als de deur vervangen wordt is het wat mij betreft aan de WBV om de deut te voorzien van sluitwerk volgens huidige veiligheidsnormen.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Als de deur vervangen wordt is het wat mij betreft aan de WBV om de deut te voorzien van sluitwerk volgens huidige veiligheidsnormen.
Dat lijkt me inderdaad logisch.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef: Als de deur vervangen wordt is het wat mij betreft aan de WBV om de deut te voorzien van sluitwerk volgens huidige veiligheidsnormen.
Eens, maar wie zegt dat de nieuwe deuren niet voldoen aan de huidige veiligheidsnormen.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
16again schreef: Als de deur vervangen wordt is het wat mij betreft aan de WBV om de deut te voorzien van sluitwerk volgens huidige veiligheidsnormen.
Eens, maar wie zegt dat de nieuwe deuren niet voldoen aan de huidige veiligheidsnormen.
Niemand. Ook 16again niet.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gezien het feit dat de topicstarter een aantal jaren geleden op advies zelf al maatregelen nam geeft eigenlijk al aan dat de beveiliging van de oude deuren niet op orde is. Jarenlang hebben wbv's niet kunnen investeren. Nu de economie aantrekt zie je een inhaalslag, ook wat onderhoud van woningen betreft. Het zou me niks verbazen dat nu de voordeuren in het hele complex vervangen gaan worden om aan de huidige veiligheidseisen te voldoen. Iets wat dan al veel eerder had moeten gebeuren, maar ja...

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. De ontwikkeling op het gebied van sloten gaat harder dan de afschrijving van voordeuren. Daarmee is het feitelijk onontkoombaar dat de kwaliteit van het hang- en sluitwerk vanzelf achter gaat lopen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door renewouters »

En vergeet ook het esthetisch aspect niet. Een straat/galerij/buurt met een beetje eenheid ziet er toch verzorgder uit dan een mengelmoes van oud en nieuw. En er is ook al genoeg bekend over dat verzorgde buurten meer woongenot bieden dan minder verzorgde buurten. Dus mooi dat de WBV wil investeren zou ik zeggen.

stofzuigertje

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je leeft van uitkering, dan is er meestal weinig te halen en lijkt mij een extra slot overbodig.

Wel hebben ze ooit een extra slot aangeboden + beter hoofd slot.
Dat hoofd slot word nieuwe maar het extra slot ooit aangeboden, heeft U daar voor betaald of was dat door hun?
Als je eenmalig bedrag met Politie + Woningbouw betaalde moeten ze dat overzetten.
U heeft daar recht op.

Mijn voordeur;
Ja, ik heb meer punt sluiting rondom en kan niet eens een extra oplegslot monteren wegens de lange schroeven!
Ik lees niet wat ze gaan plaatsen dus vraag daar eerst eens wat ze gaan plaatsen.

snailx
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 12:16

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door snailx »

Bedankt voor de vele reacties. Ik heb zelf moeten betalen voor de sloten en aanleg. Daarom ben in niet zo blij
om de extra sloten kwijt te zijn. Ik kreeg i.p.v. een deur met drie sloten en deur met een slot.

Om de sloten in de nieuwe deur te plaatsen moet ik een boormachine kopen en leren gebruiken. Voor mij niet zo makkelijk.

Ik heb heel slecht ervaring gehad met deze wooingbouw verenigen dus ik verwacht eindelijk niet veel van overleg. Ik denk dat
de vrouw van de klantenservice is misshien een afgelegen relatie van Stalin. Echt jouw Rita van Donk type.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vrienden of familie laten doen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door olaf79 »

reggie2 schreef:Vrienden of familie laten doen?
Nee de woningbouw moet dit doen en betalen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door renewouters »

snailx schreef:Bedankt voor de vele reacties. Ik heb zelf moeten betalen voor de sloten en aanleg. Daarom ben in niet zo blij
om de extra sloten kwijt te zijn. Ik kreeg i.p.v. een deur met drie sloten en deur met een slot.

Om de sloten in de nieuwe deur te plaatsen moet ik een boormachine kopen en leren gebruiken. Voor mij niet zo makkelijk.

Ik heb heel slecht ervaring gehad met deze wooingbouw verenigen dus ik verwacht eindelijk niet veel van overleg. Ik denk dat
de vrouw van de klantenservice is misshien een afgelegen relatie van Stalin. Echt jouw Rita van Donk type.
Door die laatste zinnen hoeven we dit onderwerp niet meer serieus te nemen....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

renewouters schreef:
snailx schreef:Bedankt voor de vele reacties. Ik heb zelf moeten betalen voor de sloten en aanleg. Daarom ben in niet zo blij
om de extra sloten kwijt te zijn. Ik kreeg i.p.v. een deur met drie sloten en deur met een slot.

Om de sloten in de nieuwe deur te plaatsen moet ik een boormachine kopen en leren gebruiken. Voor mij niet zo makkelijk.

Ik heb heel slecht ervaring gehad met deze wooingbouw verenigen dus ik verwacht eindelijk niet veel van overleg. Ik denk dat
de vrouw van de klantenservice is misshien een afgelegen relatie van Stalin. Echt jouw Rita van Donk type.
Door die laatste zinnen hoeven we dit onderwerp niet meer serieus te nemen....



Ik zou niet weten waarom niet. TS denkt zo over die wbv geeft niks. Ze zijn vaak niet netjes bij een wbv.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Woningbouw wil mijn voordeur vervangen, kan ik weigeren?

Ongelezen bericht door kweenie »

Welke beveiligingsklasse heeft het nieuwe slot? Hoeveel sterren? Het is namelijk heel goed mogelijk dat dit ene slot beter beveiligt dan je oude sloten samen.

Wil je toch je extra sloten terugplaatsen, dan is dat geen extreem dure klus voor een klusjesman. De meeste kosten zitten normaliter in de sloten zelf. Een die hoef je niet meer te kopen.

Gesloten