LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lalja
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2017 09:16

Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door Lalja »

Onderstaande mail heb ik naar het Limburgs Dagblad verstuurd omdat ik de krant niet voor juni 2018 kan opzeggen:

Beste heer, mevrouw,

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met een zeer onvriendelijke medewerker. Ik wil het abonnement op het Limburgs Dagblad opzeggen. Dit omdat jullie niet aan de voorwaarden kunnen voldoen. De krant dient door de week VÓÓR 7.00 uur in de brievenbus te liggen en op zaterdag VÓÓR 7.30 uur. Aan deze voorwaarden kunnen jullie nu al maanden niet voldoen. Ik vertrek om 7.40 uur naar mijn werk en dan is de krant er nog steeds niet. Op zaterdag verschijnt hij tegen 10.00 uur. Dit is dus echt een contractbreuk!!!!! Jullie kunnen veel zeggen dat ik tot juni verplicht ben om geabonneerd te blijven!!!. Ik ben het echt zat en meer dan zat. Wat heb ik nu aan een krant waarmee ik dagelijks mijn oud papier moet aanvullen. Ook al is het een actieabonnement, Jullie dienen je ook aan de voorwaarden te houden. Ik betaal nu voor iets wat ik niet krijg!!!!!. Radar zal ik ook inschakelen. Ik ben het echt beu!.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2017 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ja. En wat is nu de vraag????

stofzuigertje

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Opzeggen moet op eind datum!

Maar U kunt wel de krant ONTBINDEN!

Ja, contract ontbinden wegens te laat leveren.
Als de bezorger een te grote wijk heeft en niet de route wil of kan aanpassen......
En informeer eens of er ook een online versie tegen latere prijs is.
De Volkskrant lees ik online naast voordeliger ook eerder dan de bezorger deze kreeg!
ik heb de krant vaak al uit als ik niet kan slapen en moet de bezorger die dezelfde krant bij buren moet bezorgen nog opstaan!

Dus ONTBINDEN wegens niet op tijd leveren!
Dat kan direct ingaan wegens niet oplossen van Uw klachten en eventueel afgeboekte bedragen kunt U storneren!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt inderdaad niet zomaar opzeggen. U moet De Limburger de kans geven om de zaak op orde te brengen. Dus eerst een ultimatum stellen binnen welk redelijk termijn de bezorging op tijd moet zijn. Pas daarna kunt u onder het abonnement uit.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door mp2017 »

NeoDutchio schreef:U kunt inderdaad niet zomaar opzeggen. U moet De Limburger de kans geven om de zaak op orde te brengen. Dus eerst een ultimatum stellen binnen welk redelijk termijn de bezorging op tijd moet zijn. Pas daarna kunt u onder het abonnement uit.
https://service.limburger.nl/abonnement ... -opzeggen/

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoezo krijgt u niets? U zegt 'ik betaal voor iets dat ik niet krijg'.

Volgens mij kunt u de krant uiteraard ook na het werk lezen, dat doe ik ook als ik er zin in heb. Maarja, ik begin dan ook op zijn laatst om 5 uur.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:Maar hoezo krijgt u niets? U zegt 'ik betaal voor iets dat ik niet krijg'.

Volgens mij kunt u de krant uiteraard ook na het werk lezen, dat doe ik ook als ik er zin in heb. Maarja, ik begin dan ook op zijn laatst om 5 uur.
Wanneer je de krant leest is helemaal niet relevant.
Je leest deze na het het werk als je zin hebt.

Maar TS heeft geen zin na het werk, en wil de krant op het afgesproken tijdstip in de bus hebben, zoals het in de voorwaarden staat.
Is toch duidelijk geformuleerd van TS.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:Dit is het Radar Forum en niet de redactie van Radar. Vermoedelijk gaat Radar bij u het Limburgs Dagblad niet bij u VOOR zeven uur bezorgen.
(Een van de forumleden zal dat ook niet doen denk ik)
Nou... hoeveel betaald het?

Maar om op de klacht in te gaan: de distributeur (want dat is degene waar je de klacht in moet dienen als het om bezorgen gaat) is afhankelijk van de mensen die hij in dienst heeft. Vaak gaat het goed, maar als hij niemand kan vinden die het ding voor 7.00 uur bij je in de bus kan mikken wordt het lastig. Daarbij neem ik aan dat de pakketten pas rond 6.00 uur op het depot worden gebracht, ik zie de beste man/vrouw toch echt niet alle wijken doen waar de krant niet voor 7.00 uur gebracht kán worden.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ten eerste is mij niet duidelijk of er afgesproken is dat krant wel voor een bepaald tijdstip zou worden bezorgd. Ten tweede denk ik niet dat een dergelijke kleine afwijking grond geeft om tot ontbinding over te gaan. Mits aangetoond kan worden dat dit is afgesproken en je kunt aantonen dat je voldoende belang hebt, dan zou je kunnen vorderen dat ze de krant voor 7 uur bezorgen op straffe van een vordering, maar ik vermoed dat je hier niet voldoende belang bij hebt.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Limburgs Dagblad voldoet niet aan de voorwaarden

Ongelezen bericht door mp2017 »

alfatrion schreef:Ten eerste is mij niet duidelijk of er afgesproken is dat krant wel voor een bepaald tijdstip zou worden bezorgd. Ten tweede denk ik niet dat een dergelijke kleine afwijking grond geeft om tot ontbinding over te gaan. Mits aangetoond kan worden dat dit is afgesproken en je kunt aantonen dat je voldoende belang hebt, dan zou je kunnen vorderen dat ze de krant voor 7 uur bezorgen op straffe van een vordering, maar ik vermoed dat je hier niet voldoende belang bij hebt.

Als het jou niet duidelijk is, dan lees het OP nog eens.

Je kan ook googelen, dan lees je dat:

https://service.limburger.nl/bezorging/ ... t-bezorgd/

Ik kan niet begrijpen dat hèt bericht van TS in twijfel getrokken wordt.

Vooral als ik dit soort onzin lees. :mrgreen:

witte angora schreef:
Maar om op de klacht in te gaan: de distributeur (want dat is degene waar je de klacht in moet dienen als het om bezorgen gaat) is afhankelijk van de mensen die hij in dienst heeft. Vaak gaat het goed, maar als hij niemand kan vinden die het ding voor 7.00 uur bij je in de bus kan mikken wordt het lastig. Daarbij neem ik aan dat de pakketten pas rond 6.00 uur op het depot worden gebracht, ik zie de beste man/vrouw toch echt niet alle wijken doen waar de krant niet voor 7.00 uur gebracht kán worden.

Een krantbezorger moet de krant op de aangeven tijdstip bezorgen, maar blijkbaar zelf geen krantenbezorger geweest.

De kranten worden namelijk al om 4:30 gereed gezet, dat ieder krantenbezorger op tijd kan beginnen.

Er zijn zelf mensen, die twee krantenwijken hebben, maar toch dan op tijd de krant moeten bezorgen.

Bij ons gaat de krant om 5:00 in de bus, omdat deze bezorger twee krantenwijken heeft.

Gesloten