LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door olaf79 »

miekes17 schreef:Ik snap dat ik een domme fout heb gemaakt,daar ben ik al genoeg voor gestraft.Ik vraag niet om hier nog eens dom genoemd te worden.
Waarom is dat nodig?????? Zulke kwetsende dingen tegen iemand te zeggen.

En hoezo heb ik onder een steen gewoond.Bijzonder onaardig allemaal en niet nodig.Ik heb jullie niets aangedaan dus hou de gemene opmerkingen voor je aub.
Inderdaad dat kwetsen is nergens voor nodig. U heeft een wijze en dure les geleerd, helaas via de harde weg. Helaas is de ING niets verplicht in deze omdat de oplichting niet via hun platform is gegaan, er is slechts geld afgeschreven voor producten die ook daadwerkelijk gekocht zijn, namelijk itunes kaarten. Hoe lullig het ook klinkt ING gaat ervan uit dat iemand met een bankrekening voldoende bij machte is om zelf verantwoording te nemen voor zijn of haar financiele daden. Jammer maar helaas voor u.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door renewouters »

Julie4444 schreef:
thecure schreef:
vroem schreef:een microsoft medewerker die aanstuurt op kopen van I tunes kaarten??? :shock: :shock:
ja daar had toch wel een flinke bel moeten gaan rinkelen. Microsoft versus Apple???
Echt bizar dat mensen daar intrappen. :shock:
Ach, mensen bestellen ook goedkope Nikes op websites van dorpsverenigingen en weet ik wat voor rare domeinen meer. Daar weten we hier ook alles van.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door sjohie »

renewouters schreef:
Julie4444 schreef:
vroem schreef:een microsoft medewerker die aanstuurt op kopen van I tunes kaarten??? :shock: :shock:

ja daar had toch wel een flinke bel moeten gaan rinkelen. Microsoft versus Apple???
Echt bizar dat mensen daar intrappen. :shock:
Ach, mensen bestellen ook goedkope Nikes op websites van dorpsverenigingen en weet ik wat voor rare domeinen meer. Daar weten we hier ook alles van.
En vroeger trapte men in gouden munten die deels van koper waren, of waar dunne randjes goud afgeslepen waren. Ik bedoel maar te zeggen, oplichting is van alle tijden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is een beetje alsof je een mooi nagemaakte brief thuiskrijgt van iemand die doet alsof hij bv de Belastingdienst is en waarin staat dat je een x-bedrag moet overmaken. Vervolgens maak je dat geld over en als blijkt dat de brief van een oplichter kwam, probeer je het geld te verhalen op de Belastingdienst. Dat zal dan ook niet werken.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig dat ik nooit in zulke dingen ben getrapt. Ik dacht heel even dat ze me hadden toen ik de borg van die Nigeriaanse prins had betaald na een aangrijpende brief te hebben gekregen. Maar dat heeft gewoon even geduurd, want hij moest natuurlijk eerst het land uit.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door sylvesterb »

renewouters schreef: Ach, mensen bestellen ook goedkope Nikes op websites van dorpsverenigingen en weet ik wat voor rare domeinen meer. Daar weten we hier ook alles van.
"Garagebedrijf de Goudvis" en daar schoenen bestellen.... Tja dan klinkt opgelicht worden door een Microsoft medewerker nog niet zo dom :lol:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:Het is een beetje alsof je een mooi nagemaakte brief thuiskrijgt van iemand die doet alsof hij bv de Belastingdienst is en waarin staat dat je een x-bedrag moet overmaken. Vervolgens maak je dat geld over en als blijkt dat de brief van een oplichter kwam, probeer je het geld te verhalen op de Belastingdienst. Dat zal dan ook niet werken.
Het schokkende aan dat soort zaken is dat er kennelijk veel mensen zijn die geen benul hebben van wat ze doen. Je zou zeggen dat je weet dat je belasting moet betalen nadat je aangifte hebt gedaan. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen. Net als met andere rekeningen trouwens.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Blaming-the-victim of victim blaming (het slachtoffer de schuld geven) - Nederlands slachtofferbeschuldiging of schuldvraagomkering - is een vorm van morele ontkoppeling waarbij een dader of omstanders de schuld bij het slachtoffer leggen. Door te stellen dat het slachtoffer het aan zichzelf te wijten heeft, kan een dader zichzelf als slachtoffer van de omstandigheden afschilderen tegenover zichzelf en anderen. Daarmee is deze verontschuldiging voor het slachtoffer extra belastend. Dit kan zo ver voeren dat het slachtoffer hierin gaat geloven met zelfverachting tot gevolg. Ook zorgt het verschijnsel ervoor dat het slachtoffer minder snel de openbaarheid zoekt, uit schaamtegevoelens. De term is afkomstig van William Ryan uit zijn gelijknamige boek Blaming the victim (1970).

Het neerleggen van de schuld bij het slachtoffer is onder meer te zien bij aanranding en verkrachting. Gedrag of kledingswijze van het slachtoffer wordt dan wel aangevoerd als aanstootgevend en een teken dat het slachtoffer 'er zelf om vroeg'. Zo zijn er ook pedoseksuelen die beweren dat de kinderlijke seksualiteit een uitlokking was.

Alledaagser is de verdediging van een pester die zegt dat de gepeste persoon het zelf 'uitlokte'. Veel voorkomend is ook de verdediging van vreemdgaan met het argument dat de huwelijkspartner te weinig aandacht zou geven.

Een mogelijke verklaring voor blaming-the-victim is dat mensen zichzelf graag willen voorhouden dat wat iemand anders is overkomen henzelf niet zal overkomen. De gedachte dat het slachtoffer het er wel zelf naar gemaakt zal hebben is immers makkelijker te verdragen dan de gedachte dat het iedereen zou kunnen overkomen. Ook het willen geloven in een rechtvaardige wereld kan een rol spelen bij het neerleggen van de schuld bij het slachtoffer. Ook kan de zaak makkelijker worden afgedaan door te stellen dat het de eigen schuld is van het slachtoffer, de dader hoeft dan immers niet gestraft te worden.

Uitspraken als "Waar er twee kijven, hebben er twee schuld.", "Hij begint, jij stopt." en "Kijk eerst naar je eigen gedrag en dan pas naar dat van de ander." worden nogal eens gebruikt om de schuld in de schoenen van het slachtoffer te leggen. Ook kan het voorkomen dat men actief op zoek gaat naar wat het slachtoffer fout zou kunnen hebben gedaan, waarbij het gedrag van het slachtoffer onder een vergrootglas wordt gelegd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victim

Food for thought, mensen. Doe ermee wat je wil.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door newmikey »

Henk Toeter schreef:Food for thought, mensen. Doe ermee wat je wil.
Lees het hele topic nog eens zorgvuldig door, meneer Toeter. TS probeert hier de ING aan een hoge boom op te hangen. Had u ook nog iets zinnigs bij te dragen of is dit gewoon een aanval op andere forumleden, uit verveling?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door newmikey »

Henk Toeter schreef:Waarom zou ik?
Geen idee en ik zou het gewoon al heel wat vinden als u on-topic blijft - vindt u dat de ING blaam treft en waarom wel/niet, want dàt is wat TS vraagt en wat anderen reeds hebben beantwoord. Uw bijdrage daarentegen gaat helemaal niet in op het onderwerp van TS.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door harkja »

Het feit dat Mieke niet dag en nacht op internet vertoeft en we verder niets van haar weten, is het een beetje boel onder de gordel hoe men in het algemeen hier reageert op haar.

Dat Mieke te goed van vertrouwen is moge duidelijk zijn....ik vind het rot voor haar, maar dit overkomt haar nooit meer.

Succes Mieke

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door marnix »

raar nummer ook, 4154872848, bij mij hedenochtend.

Verwijderd

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door Verwijderd »

marnix schreef:raar nummer ook, 4154872848, bij mij hedenochtend.
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/4154872848

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door Radar »

Brahms schreef:Ik zou ze niet graag de kost geven welke niet weten dat Microsoft en Apple verschillende bedrijfjes zijn......
Dus zo heel erg kijk ik er ook weer niet van op.

Waar ik wel van opkijk is de topictitel, waarin ING zeer onterecht aan de schandpaal genageld wordt.
Misschien tijd voor de topicstarter miekes17 om dat even te rectificeren.
Mucha schreef:Voor 900 euro had je ook een nieuwe laptop kunnen kopen. :?
Maar dat even terzijde.
Inderdaad staat de ING bank hier buiten. Kan de titel van de topic even worden aangepast ?
Aangepast.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door Radar »

mahadma schreef:Je moet toch minimaal onder een steen wonen als je niets gehoord hebt over de microsoft nep telefoontjes. Hoeveel aandacht is hiervoor al niet geweest.
Dit soort opmerkingen zijn inderdaad onnodig, niet constructief, en precies het soort uitspraken waardoor helaas al veel nieuwe forumgebruikers na een paar posts zijn weggejaagd.

Dat het scenario zoals in de OP beschreven een vorm van oplichting is, zal voor regelmatige bezoekers van dit forum inmiddels al lang geen verrassing meer zijn. Wij snappen daarom ook de neiging om te reageren zoals hierboven: het is het zoveelste voorbeeld-van. Het is echter niet de manier van met elkaar omgaan zoals die ons voor ogen staat - zie ook onze huisregels. Bedenk dat er veel mensen bestaan die hier geen stamgast zijn, of wekelijks naar Radar en Opgelicht?! kijken (helaas :wink: ). Dit forum is bedoeld om mensen te steunen, niet om ze af te kraken.

Gelukkig is een groot deel van de reacties in dit topic een stukje genuanceerder dan bovenstaande quote. Dank daarvoor!

bjeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2017 10:49

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door bjeb »

Maak het telefoonnummer bekend op deze site en desnoods op sociaal media waarmee u gebeld bent, dan kan een ieder meteen zien dat het een verkeerd Microsoft nummer is.

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Opgelicht door nep-Microsoftmedewerker

Ongelezen bericht door Charrels »

Naar dat zoiets je overkomt en dat je het niet tijdig door had. Maar ik vraag me af waarom je een vervangende pas hebt gekregen van de ING, tegen betaling ook nog. Daar was toch niks mis mee?

Gesloten