LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Redouanb7
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2017 10:15

Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door Redouanb7 »

Dag allemaal ik ga starten met een project van schuldsanering maar ik heb ook rekening in buitenland moet ik dat ook doorgeven aan mijn contract persoon of niet? Ik heb daar geld is dat probleem als ik niet doorgeven
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2017 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door Brahms »

Wat denk je zelf.
Al je bezit moet worden doorgegeven. Zou wel bijzonder zijn dat je hier hulp krijgt en je buitenlandse bezit niet doorgeeft.
Geef je het niet door dan pleeg je fraude met grote financiele problemen tot gevolg.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Redouanb7 schreef:Dag allemaal ik ga starten met een project van schuldsanering maar ik heb ook rekening in buitenland moet ik dat ook doorgeven aan mijn contract persoon of niet? Ik heb daar geld is dat probleem als ik niet doorgeven
Alleen de gedachten of je dit moet doorgeven is eigenlijk al absurd. Natuurlijk moet je dit doorgeven, schuldsanering is bedoeld om jouw schulden te saneren wanneer jij niet alles doorgeeft (en dus liegt) vervalt de regeling.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nee hoor dat hoeft niet voor Huizen auto s en geld . Twee keer per jaar vakantie naar panama mag ook .
Wat een flauwekul topic . :(

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door Brahms »

gosewijn schreef:Wat een flauwekul topic . :(
Absoluut geen flauwekul. Je sluist je complete vermogen naar Marokko, waar toch al je eigen afbetaalde woning staat, en gaa vervolgens in de schuldsanering om de laatste restanten van je financieel uitbundige leven te laten wegsaneren.

Hoop wel dat Topicstarter zijn buitenlandse vermogen de laatste jaren wel heeft opgegeven aan de belastingdienst, anders volgt er nog een flinke naheffing.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Absoluut geen flauwekul. Je sluist je complete vermogen naar Marokko, waar toch al je eigen afbetaalde woning staat, en gaa vervolgens in de schuldsanering om de laatste restanten van je financieel uitbundige leven te laten wegsaneren.

Natuurlijk moet hij alles opgeven . je snapte mijn opmerking niet . :wink:

Als hij geld heeft in het buitenland kan hij de regeling wel vergeten.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door rvjapio »

JA en JA.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door renewouters »

Volgende vraag in dit genre is waarschijnlijk of er naar je bitcoins wordt gekeken als je om schulsanering vraagt....

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

renewouters schreef:Volgende vraag in dit genre is waarschijnlijk of er naar je bitcoins wordt gekeken als je om schulsanering vraagt....
Of je jacht in Monte Carlo.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Alleen al het idee dat je deze vraag durft te stellen....

Beeronlin
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2018 19:30

Re: Schuldsanering: rekening in buitenland doorgeven?

Ongelezen bericht door Beeronlin »

Ja natuurlijk moet je dit opgeven maar dat wist je al. Bitcoins moet je ook opgeven, je hebt meldplicht. Maar het interessante in deze is dat er zo goed als niets wordt gecontroleerd.

Ik weet iemand die heeft geld geleend. In een bv gezet. Bv op naam van een ander etc. Kan geld hieraan onttrekken. Ze het niet op de jaarrekening.
De lening is in de schuldsanering meegenomen. Na 3 jaar schone lei. Heeft in luxe geleefd via de bv.

Zwart gewerkt. Bewindvoerder vindt zwartwerken voor het wsnp geen probleem (heb ik een e-mail van en bewaard). Je moet alleen niets opgeven. Belastingdienst controleert bedrijven amper. Bekend gegeven dat dit via bv's gebeurd, helaas voor de schuldeisers en belastingbetalers.
Dit heet frauderen maar dat moge duidelijk zijn.

Gesloten