LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
formule F1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2017 16:25

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door formule F1 »

Ben zelf al jaren Buschauffeur en wel eens een aanrijding gehad, dan moet je volgens de instructies CVL oproepen en het Europesche schadeformulier
invullen samen met de tegenpartij.
Tegen een geparkeerd voertuig aanrijden of glijden dan ben je sowieso fout.
Ook heeft de buschauffeur onprofessioneel gehandeld, wat bij ons bedrijf op een behoorlijke reprimande of zelf ontslag kan leiden.
Altijd rustig en correct blijven is het motto.

Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Tals1979 »

atlas1302 schreef:Precies, ik wilde TS niet meteen afkraken met dit soort vragen maar de bushalte was wel heel erg dichtbij. Plaats eens een fotootje van de situatie en de TOTALE verwoesting van uw voertuig.
En waarom zou ik dat doen? Is dat om jullie nieuwsgierigheid te voeden? Of zodat jullie er nog meer over kunnen speculeren?

De auto is inmiddels “opgeruimd” economisch total loss verklaard en de zaak is afgehandeld. Een nieuwe auto staat aanstaande dinsdag voor mij klaar.

En om even op een andere vraag in te gaan. Mijn auto stond keurig file geparkeerd binnen een vak in de straat. ( Wat overigens geen malle moer uitmaakt voor aansprakelijkheid, want zelfs bij een auto die fout geparkeerd staat, is degene die hem raakt nog steeds aansprakelijk. )

Nogmaals dank voor jullie antwoorden, wat mij betreft kan het draadje dicht.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

O.Y. bijdrage verwijdert om problemen met de moderator te voorkomen.
Laatst gewijzigd door scontra op 31 dec 2017 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

scontra schreef:voertuigje.
Jouw woordje.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

O.T. bijdrage verwijdert om problemen met de moderator te voorkomen.
Laatst gewijzigd door scontra op 31 dec 2017 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is dit ook niet meer nodig... :wink:
Laatst gewijzigd door witte angora op 31 dec 2017 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

O.T. bijdrage verwijdert om problemen met de moderator te voorkomen.
Laatst gewijzigd door scontra op 31 dec 2017 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet de RET maar hun verzekeraar heeft gewoon enige tijd nodig voor verwerken.

Wel traag, pas volgend jaar een nieuwe auto...?
Of had je recht op tijdelijke leen auto?

Hopelijk veel plezier en jammer dat ze zo reageerden....
Complimentje voor goede afloop en mail ze even, een RET medewerker mag de complimentjes best hebben voor deze nette afhandeling en hun kant van het verhaal hier ook schrijven! :D

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scontra schreef:
witte angora schreef:
scontra schreef:Rot En Traag heeft dit toch wel snel afgehandeld !
Zeker geen Rotterdammer? Ik ook niet, daar niet van. Maar hiermee haal je jezelf toch wel een eind naar beneden. Jammer, is niet nodig.
Elke echte Rotterdammer kent deze uitdrukking net als Roep Een Taxi en de METRO betekend Met Een T........gang Rotterdam Onderdoor.

Als oud inwoner van die stad ben ik heel goed bekend met die benamingen en uw conclusie over mij laat ik maar even voor wat het is. :lol:
Ik heb bijna mijn hele leven in Rotterdam gewoond en nog nooit van die uitdrukkingen gehoord. Ze zijn mijns inziens ook heel onterecht.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
scontra schreef:Rot En Traag heeft dit toch wel snel afgehandeld !
Zeker geen Rotterdammer? Ik ook niet, daar niet van. Maar hiermee haal je jezelf toch wel een eind naar beneden. Jammer, is niet nodig.
Hee, we moeten wel lekker klagen over ons openbaar vervoer! (en dat terwijl ons OV tot het beste in de wereld hoort).

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door grun »

Tals1979 schreef:Wat een stel aparte lui zitten er in dit topic. Wilde in eerste instantie niet meer reageren, maar doe het toch nog 1 keer. Ik heb nergens een naam, busnummer, kenteken, lijn of halte genoemd. Dus over het aan de schandpaal nagelen: daar slaan jullie zelf volledig de plank mis.
Ten tweede, was mijn vraag: is het zinvol om aangifte te doen. Niet of ik gelijk heb of niet. En als jullie ipv allerlei aannames nou eens echt zouden lezen, dan hadden jullie ook gelezen dat ik het antwoord al 2 pagina`s terug had. Omdat er een aantal van jullie een groot wirwar van aannames deden, is mijn originele verhaal geheel buiten beeld verdwenen.
Ik vind uw verontwaardiging nogal misplaatst. Bedenk dat wij het verhaal maar van een kant horen, en uw versie is per definitie gekleurd. Meestal willen TopicOpeners op dit forum een bevestiging van wat ze zelf al dachten, en dan vallen de replies tegen als we vraagtekens bij de gepresenteerde situatie zetten of aanvullende vragen hebben. Dat is niet apart, dat is gezond verstand.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef: Elke echte Rotterdammer kent deze uitdrukking net als Roep Een Taxi en de METRO betekend Met Een T........gang Rotterdam Onderdoor.

Als oud inwoner van die stad ben ik heel goed bekend met die benamingen en uw conclusie over mij laat ik maar even voor wat het is. :lol:
Ik heb bijna mijn hele leven in Rotterdam gewoond en nog nooit van die uitdrukkingen gehoord. Ze zijn mijns inziens ook heel onterecht.[/quote]


Nou "echte" Rotterdammers :lol:
Dan as. dinsdag 16 januari 2018 maar even kijken naar TV Rijnmond, daar is om 18.30 h. een programma over 50 jaar METRO.
En het programma is genaamd : MET EEN TERINGGANG ......

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo’n titel zegt dan wel iets over het niveau van Rijnmond.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:Zo’n titel zegt dan wel iets over het niveau van Rijnmond.

@lady1234,

Dit gezegde is al ontstaan in de jaren '60 van de vorige eeuw, tijdens de bouwperiode van de Rotterdamse Metro.
Het ontbreekt mensen vaak aan kennis (en ook dat is mij niet vreemd) over het ontstaan van gezegden.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:Zo’n titel zegt dan wel iets over het niveau van Rijnmond.
Net zoals deze post iets zegt over het niet beschikken over de voor het hebben van een gefundeerde mening benodigde historische kennis...

Gesloten