LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingaangifte notaris

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belastingaangifte notaris

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JapiiZ schreef:Ik heb eens een vraagje over de gang van zaken bij een notaris.
Ik heb een kleiner huis gekocht en kan dit uit eigenmiddelen betalen.
Nu vraag de notaris een kopie van de belastingaangifte 2016 ivm illegaal geld,dit kan ik heel goed begrijpen maar ik hoef toch zeker niet de volledige aangifte gelaten zien, het gaat hem toch niet aan wat voor rekeningen en aandelen ik heb.
Lijkt mij dat de definitieve aanslag van 2016 evt de voorlopige aanslag van 2017 die al betaald is genoeg moet zijn.

mvg
een hardwerkende chauffeur
Enkel de notaris kan bepalen of de definitieve aanslag uit 2016 voldoende is of dat je nog beter moet aantonen wat de herkomst is van het geld.

De notaris heeft veel te verliezen als hij dit niet goed controleert en achteraf blijkt dat het geld wel via een illegale constructie bij u terecht is gekomen, daarom zal hij zich netjes aan de regels houden.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Belastingaangifte notaris

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:De notaris heeft veel te verliezen als hij dit niet goed controleert.....
Is het nu werkelijk aan de notaris om dit zelf te controleren, of heeft hij alleen meldplicht?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Belastingaangifte notaris

Ongelezen bericht door chrisd1 »

sylvesterb schreef:De notaris heeft veel te verliezen als hij dit niet goed controleert....
Iig komt notaris niet het erf van het huis, dat je via hem (m/v) koopt, nameten.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Belastingaangifte notaris

Ongelezen bericht door vroem »

ik zie geen probleem... de notaris heeft ook een professionele standaard.
en geheimhoudingsplicht.
dus moeilijk gaan doen is m.i. geen enkele basis voor. tenzij herkomst geld niet deugt...

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belastingaangifte notaris

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
sylvesterb schreef:De notaris heeft veel te verliezen als hij dit niet goed controleert.....
Is het nu werkelijk aan de notaris om dit zelf te controleren, of heeft hij alleen meldplicht?
De notaris controleert nu juist óf zijn meldplicht van toepassing is.

Gesloten