LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Juridisch Loket: gegevens doorgeven?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mathieux
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2018 10:45

Juridisch Loket: gegevens doorgeven?

Ongelezen bericht door Mathieux »

Een tijdje geleden een vraag gesteld bij/aan het Juridisch loket. Voordat je een vraag kan stellen vragen ze om veel gegevens, nog net niet je pincode.
Afgelopen week kreeg ik een mail van DECAN, ( een commercieel bedrijf) dat in opdracht van het Juridisch Loket een tevredenheidsonderzoek wilde laten doen. Niet alleen had het Juridisch Loket mijn mailadres doorgegeven aan DECAN maar ook maar achternaam met voorletters. Dit zonder dat ik daarvoor toestemming had gegeven.
Een grove schending van mijn privacy strafbaar gesteld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens!

PAS DUS OP .

Mathieux
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jan 2018 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Juridisch Loket: gegevens doorgeven?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mathieux schreef:Een tijdje geleden een vraag gesteld bij/aan het Juridisch loket. Voordat je een vraag kan stellen vragen ze om veel gegevens, nog net niet je pincode.
Afgelopen week kreeg ik een mail van DECAN, ( een commercieel bedrijf) dat in opdracht van het Juridisch Loket een tevredenheidsonderzoek wilde laten doen. Niet alleen had het Juridisch Loket mijn mailadres doorgegeven aan DECAN maar ook maar achternaam met voorletters. Dit zonder dat ik daarvoor toestemming had gegeven.
Een grove schending van mijn privacy strafbaar gesteld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens!

PAS DUS OP .

Mathieux
Waar bestaat die grofheid precies uit? En kan je die strafbaarstelling eens concretiseren en onderbouwen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Juridisch Loket: gegevens doorgeven?

Ongelezen bericht door scontra »

Mathieux schreef:Een tijdje geleden een vraag gesteld bij/aan het Juridisch loket. Voordat je een vraag kan stellen vragen ze om veel gegevens, nog net niet je pincode.
Afgelopen week kreeg ik een mail van DECAN, ( een commercieel bedrijf) dat in opdracht van het Juridisch Loket een tevredenheidsonderzoek wilde laten doen. Niet alleen had het Juridisch Loket mijn mailadres doorgegeven aan DECAN maar ook maar achternaam met voorletters. Dit zonder dat ik daarvoor toestemming had gegeven.
Een grove schending van mijn privacy strafbaar gesteld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens!

PAS DUS OP .

Mathieux
Uw mailadres is bij de d....l en z'n ouwe m...... bekend, zelfs bij Tros-Radar.
De door u gebruikte achternaam en voorletters zijn ook overal bekend en er zullen er trouwens wel meer met die naam rondlopen.
Maar uw adres en "alle" andere gegevens zijn niet bij dit onderzoeksbureau bekend, dus waarom zo neurotisch reageren ?
En voor de duidelijkheid, u hoeft helemaal niet op het verzoek van dit bureau te reageren, u hoeft het alleen maar te negeren.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Juridisch Loket: gegevens doorgeven?

Ongelezen bericht door GJS »

Mathieux schreef: Afgelopen week kreeg ik een mail van DECAN, ( een commercieel bedrijf) dat in opdracht van het Juridisch Loket een tevredenheidsonderzoek wilde laten doen.
Als je daar geen toestemming voor hebt gegeven en die mail kwam van DECAN en niet van het Juridisch loket zelf met een linkje naar DECAN dan is dat in strijd met hun eigen privacy regels en een schending van je privacy.
Je kan hier een klacht indienen: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... ns/tip-ons

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Juridisch Loket: gegevens doorgeven?

Ongelezen bericht door JvandeW »

Er valt niets over een bedrijf met de naam "DECAN" te vinden, als ook geen link tussen DECAN of het Juridisch Loket. Alleen dit topic komt naar voren. Gezien de hoofdletters lijkt "DECAN" mij eerder een acroniem voor het onderzoek dat het Juridisch Loket doet.

Al zou er natuurlijk ook een tracker op de computer kunnen staan die op basis van verzameld surfgedrag een dergelijke e-mail stuurt in de hoop dat jij je gegevens achterlaat op een schimmige website. Daar kan het Juridisch Loket natuurlijk niets aan doen.

Gesloten