LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] &Meer, ABNAmro en smartphones

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

&Meer, ABNAmro en smartphones

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Bij deze zou ik klanten die net als ik niet van &Meer (het klantenbindingsprogramma van de Bank) gebruik kunnen maken omdat ze of geen smartphone hebben of eentje met het verkeerde operating systeem (Windows10Phone) het verzoek in te dienen bij ABN om hiervoor een oplossing te bieden. Een veilige aanbieding (Norton met veel korting) kan ik alleen bestellen met korting als ik me aanmeld (heb ik gedaan) en daarna de app download. En dat gaat dus niet.

Ik heb geprobeerd met de Bank hier verder te komen. Vraag aan de Bank via Facebook: heb ik een smartphone nodig?
Antwoord van de Bankmedewerker: Je hebt voor &Meer niet perse een mobiele telefoon nodig. Je kunt je ook gewoon online aanmelden en op die manier gebruik maken van de kortingen.

Natuurlijk heb ik dat geprobeerd. Aanmelden gaat maar als ik van de Norton (of een andere) aanbieding gebruik wil maken moet ik de app gebruiken. Vandaar mijn oproep... Ik hoop dat meer klanten reageren! Want zonder app heb ik echt geen toegang tot de aanbieding. Ik kan lezen wat de aanbieding is, wil ik er gebruik van maken moet ik naar de app! Misschien dat de Bank aan deze situatie iets verandert als er maar genoeg naar gevraagd wordt?

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: &Meer, ABNAmro en smartphones

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met een Windowsphone kunt u bijna niets meer. Nog slechts 0,1% van de telefoons draait op Windows en dat is veel te weinig om ook daarvoor apps te maken. Geen bank gaat dus voor dat kleine aandeel geld uitgeven. Tenzij de gebruiker bereid is om mee te betalen, maar dat zal wel niet.

Om meer problemen te voorkomen in de toekomst is het handiger om op een andere besturingssysteem over te stappen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: &Meer, ABNAmro en smartphones

Ongelezen bericht door sylvesterb »

AndreDierick schreef:Bij deze zou ik klanten die net als ik niet van &Meer (het klantenbindingsprogramma van de Bank) gebruik kunnen maken omdat ze of geen smartphone hebben of eentje met het verkeerde operating systeem (Windows10Phone) het verzoek in te dienen bij ABN om hiervoor een oplossing te bieden. Een veilige aanbieding (Norton met veel korting) kan ik alleen bestellen met korting als ik me aanmeld (heb ik gedaan) en daarna de app download. En dat gaat dus niet.

Ik heb geprobeerd met de Bank hier verder te komen. Vraag aan de Bank via Facebook: heb ik een smartphone nodig?
Antwoord van de Bankmedewerker: Je hebt voor &Meer niet perse een mobiele telefoon nodig. Je kunt je ook gewoon online aanmelden en op die manier gebruik maken van de kortingen.

Natuurlijk heb ik dat geprobeerd. Aanmelden gaat maar als ik van de Norton (of een andere) aanbieding gebruik wil maken moet ik de app gebruiken. Vandaar mijn oproep... Ik hoop dat meer klanten reageren! Want zonder app heb ik echt geen toegang tot de aanbieding. Ik kan lezen wat de aanbieding is, wil ik er gebruik van maken moet ik naar de app! Misschien dat de Bank aan deze situatie iets verandert als er maar genoeg naar gevraagd wordt?
Dus de bank moet zich aanpassen en kosten maken om zich aan te passen aan een zeer kleine groep gebruikers. Is het niet eenvoudiger als u zich aanpast en gewoon een telefoon koopt die wel ondersteund wordt en geen achterhaalde Windows telefoon. Microsoft heeft het geprobeerd, en helaas is het niet gelukt. Android en Apple zijn de standaard OS systemen voor telefoons, dit zal niet meer gaan veranderen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: &Meer, ABNAmro en smartphones

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben er zelf geen klant, maar volgens hun website werkt een en ander ook met internetbankieren. Dus zonder app.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: &Meer, ABNAmro en smartphones

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Een en ander lijkt te werken zonder app, tot het moment dat de kortingscode nodig is. De Bank hoeft natuurlijk niet perse een Windowsapp te maken, het gaat er mij meer om dat de &Meer activiteit om een smartphone vraagt, zonder kan het niet. Dus de voorlichting klopt niet, en hoe kunnen mensen die niet aan een smartphone willen (die zijn er genoeg!) meedoen. En daarnaast: als een app voor Windows goed in elkaar wordt gezet werkt hij ook op een Windows PC (zelfs tablet)

Gesloten