LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd controleer ik de kassabon zelden of nooit, zolang het totaalbedrag is wat ik verwacht. Misschien betaal ik wel eens een euro te veel, maar dan zal ik ook wel eens een euro te weinig betalen. Dat middelt vanzelf uit, want fouten gaan natuurlijk beide kanten op.
Overigens wil ik geen caissières brodeloos maken, dus de zelfscanner gebruik ik nooit.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

crazyme schreef:
Julie4444 schreef:
NeoDutchio schreef:[...]
Een bliepmiep aan de kassa scant alleen wat er voorbij komt. Fouten met prijzen e.d. is zij dus niet verantwoordelijk voor. De enige fout die een cassiere kan maken is als ze handmatig een foutief aantal ingeeft (hoe vaak komt dat voor, alleen bij stuksartikelen zonder barcode), of dat er een verschil in het wisselgeld zit. De computer doet de rest.
.......Als ex-"bliepmiep" mag ik je weer vertellen dat wat je zegt niet klopt.

......

Lekker respectvol trouwens, die omschrijving. Alsof je helemaal geen brein nodig hebt om dat werk te doen... Nee, je hoeft geen intellectuele hoogvlieger te zijn, maar kom op zeg.
Ik denk dat NeoDutchio vooral het afrekenproces beschrijft en geen onaardige dingen zegt over de kassiere.
Tenzij je bliepmiep niet als koosnaampje ervaart :D
Toch roept hij van alles dat gewoon niet klopt. Dat mag op zich wel, maar dan mag hij ook mans genoeg zijn om dat even te erkennen. Bij het afrekenproces (of het aanslaan van producten) kan namelijk hetgeen wat ik aangaf allemaal fout gaan en niet zoals hij beweert alleen foutieve aantallen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben het eigenlijk wel met hem eens. In grote lijnen kan er weinig mis gaan. Daar is het systeem ook voor ontwikkeld.

En dat is totaal niet denigrerend bedoeld naar kassamedewerkers.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij gaat er ook maar weinig mis. En verreweg de meeste caissières (m en v, alle leeftijden) zijn heel vriendelijk.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

crazyme schreef:Ik ben het eigenlijk wel met hem eens. In grote lijnen kan er weinig mis gaan. Daar is het systeem ook voor ontwikkeld.

En dat is totaal niet denigrerend bedoeld naar kassamedewerkers.
Dat klopt, maar dat is niet wat hij zei.
Overigens gaat er zo op een dag meer mis dan je zou denken... in ieder geval bij AH. ;)

Bij Lidl klopt het naar mijn ervaring eigenlijk altijd wel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

Julie4444 schreef:Toch roept hij van alles dat gewoon niet klopt. Dat mag op zich wel, maar dan mag hij ook mans genoeg zijn om dat even te erkennen. Bij het afrekenproces (of het aanslaan van producten) kan namelijk hetgeen wat ik aangaf allemaal fout gaan en niet zoals hij beweert alleen foutieve aantallen.
Misschien is hij zo netjes om er nog even op terug te komen. Wacht even af.

Gesloten