LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Akca
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2019 23:00

Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door Akca »

Helaas niks positiefs over dit bedrijf!

Vorig jaar in mei juni wilde ik een auto leasen voor mijn bedrijf. Ik kreeg een afwijzing van de bank vanwege een bkr codering! Dit was onmogelijk want naar mijn weten had ik dit niet.

De ellende begon met het opvragen van mijn bkr gegevens. Wat zag ik dat Vesting F cq Wehkamp mijn aangemeld had met een achterstand wat mijn totaal onbekend was!

In paniek belde ik op met eerst met de postorderbedrijf, volgens hun had ik aankopen gedaan ergens in 2014 en had ik deze niet betaald hierna dossier opgekocht door vesting finance en moest ik maar oplossen met Vesting F.

Ik belde op ik vertelde dat ik geen aankopen had gedaan en dit mijn werkelijk onbekend was. Nee, ik was een overeenkomst aangegaan? Huh? Een overeenkomst die ik nooit had gezien en vroeg of ze dit naar mijn wilden mailen Goh en wat zie ik? Een overeenkomst op adres van broer.

Overigens waren we allebei klant bij de postorderbedrijf met dezelfde voorletter en achternaam. Dus legde ik uit dat de overeenkomst niet van mijn kon zijn want deze stond op adres van broer! Hierna belde ik broer op voor uitleg. Hij gaf inderdaad toe dat het zijn inkopen waren.

Ik wilde uitleg hoe het kon zijn dat dit was geregistreerd was op mijn geboortedatum!
Broer vertelde dat hij zijn wachtwoord kwijt was van zijn account bij het postorder bedrijf en dat hij om een link heeft gevraagd om zijn ww opnieuw in te stellen. Deze link bleek naar zijn eigen mail adres te zijn gestuurd en meneertje heeft zitten bestellen en alle gegevens van deze account aangepast naar zijn eigen adres / telefoonr totdat meneertje problemen kreeg met het betalen en zag dat de account op geboortedatum van mijn was geregistreerd . Dus na een behoorlijke achterstand en regelingen te hebben getroffen en een paar keer heeft betaald stuurt hij deze rot bedrijf een mail van ik ben niet de contractant dus ik betaal niks meer!
Zodoende ligt het dossier jaren stil. Al die tijd heb ik nergens van af geweten. nooit aangeschreven etc. Tot het moment dat ik zelf aan de bel trek ivm registratie wat mijn onbekend is!

ik heb van broer geeist dat hij dit recht ging zetten. Dus een verklaring laten sturen waarin hij verklaart dat hij de bestellingen heeft geplaatst heeft ontvangen en al die tijd met Vesting Finance zelf heeft gesproken. En onder zijn schuld uit te komen heeft gezegd dat hij het niet was.

Ik heb aangifte gedaan tegen broer omdat hij met opzet wel misbruik heeft gemaakt van deze situatie. Het rapport gestuurd naar Vesting F.

Maar nee hoor, enkel vingertjes richting mijn!! Tot aan de klachten managment Vesting F gemaild om een correctie toe te passen op de juiste geboortedatum!

Helaas welke bewijs ik ook heb gestuurd geen enkele medewerking! Maar wel een codering terwijl ik deze instantie nooit heb gesproken laat staan brieven van heb ontvangen. Ik heb geeist dat ze maar naar de kanton rechter moeten gaan maar ook dat doen ze niet! Nee , misschien had ik zelf wel mijn wachtwoord verstrekt aan broer dit was dan een knullige reactie terwijl ik aangifte heb gedaan jegens broer vanwege fraude. Erg genant zo’n opmerking! En dat ze de mail van broer aannemelijk vinden. Dat hij na tig mailtjes en wel regelingen heeft getroffen ineens zegt ik ben niet de contractant.

Ze gaan ook niet naar de kanton rechter. Terwijl ik juist wil dat ze dit doen. Althans als je zo eigenwijs doet dan moet je ook het lef hebben om hiermee een procedure te starten!

Ze hebben niet eens het aangifte rapport gelezen. En geven enkel advies dat ik maar naar de BkR commissie moet gaan!

Nu ligt het bij de BKR commissie.

Maar ik heb nooit meegemaakt dat verdachte in deze zaak erkent dat de bestellingen tot hem behoren, een verklaring hiervan stuurt en beweert zelf door die link inzage verkregen te hebben in niet zijn account maar het mijne. En dat alsnog deze instantie zegt wij vinden jouw mail aannemelijk waarin je mailt dat je niet de contractant bent. Dat is best knap van deze instantie die zich voordoet als rechter met geen enkel bewijs waaruit blijkt dat ik deze bestellingen heb geplaatst ofwel toegang heb gegeven aan broer. Sorry maar ik ben niet dom om te strooien met mijn account!!!

En het mooie van alles is. In 2016 heb ik een bestelling geplaatst bij deze postorderbedrijf voor een bedrag van € 600.... en deze heb ik ook ontvangen.

Dus aan de ene kant ben ik iemand met een schuldenpost van 5000 euro volgens de contract overeenkomst. Maar aan de andere kant heb ik met mijn naam en geboortedatum wel mijn bestelling ontvangen.

Weliswaar onder een ander account nummer omdat ik niet eens wist dat de account waarop dus broer lekker gebruik van heeft gemaakt bestond dankzij de wehkamp!!! Was een account uit 2006!!!

Overigens bestellingen mails etc zijn niet eens via mijn bekende mail adres gegaan! Alles dis via hem! Alles heb ik bewezen. Maar nog helaas geen enkele zinnelijke reactie door deze instantie! En ik ga zeker niet betalen!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u hebt een onterechte BKR notering, maar niet door VestingFinance, maar door uw broer.

Misschien even de titel aanpassen?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door Moneyman »

De titel klopt gewoon. Er is een BKR-notering, die is onterecht, en die is door Vesting Finance geplaatst. Het verhaal doet de rest.

TS zit wel in een rotte positie zo. Hopelijk gaat de commissie mee in dit verhaal op basis van de bewijzen. Anders zit er weinig anders op dan gaan procederen.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door ErnieG »

Akca schreef:
22 jan 2019 23:59
Broer vertelde dat hij zijn wachtwoord kwijt was van zijn account bij het postorder bedrijf en dat hij om een link heeft gevraagd om zijn ww opnieuw in te stellen. Deze link bleek naar zijn eigen mail adres te zijn gestuurd en meneertje heeft zitten bestellen en alle gegevens van deze account aangepast naar zijn eigen adres / telefoonr totdat meneertje problemen kreeg met het betalen en zag dat de account op geboortedatum van mijn was geregistreerd .
Hoe kan een wachtwoordwijziging van jouw account via de email van je broer gaan? Deelden jullie een account?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door grun »

Dat stukje vond ik ook onduidelijk. Als je je ww vergeten bent, geef je normaal je eigen email adres op en het bedrijf stuurt je een link naar dat email adres waar je een nieuw wachtwoord in kunt stellen. Maar het staat er eigenlijk alsof TS zich daarover verbaast. Het kan ook aan mij liggen natuurlijk.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door piet987654 »

Bedrijven maken wel meer grove fouten. Een jaar of 15 geleden waren mij broer en ik (andere adressen en andere voorletters) beide klant bij Conrad. Totdat de vriendin van mijn broer hem het huis uit stuurde (was een huurwoning alleen op haar naam) Toen kwam hij tijdelijk bij mij inwonen. En wat deed de Firma Conrad toen nadat hij hun een mailtje stuurde met zijn adres wijziging?
Juist ja ze koppelde MIJN naam en ZIJN inlog codes aan MIJN rekening nummer. Oftewel er werd 1 klant van gemaakt van 2 personen.
Ik heb iedere keer het bedrag laten terug storten en alles retour gestuurd van dingen die IK niet besteld had. Dit duurde zolang totdat hun een keer belde voor de reden hiervan. Toen op een "vriendelijke" toon uitgelegd dat ze twee klanten kwijt waren. Sinds toen ben ik voorgoed genezen van dingen ergens bestellen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door grun »

piet987654 schreef:
23 jan 2019 10:39
Sinds toen ben ik voorgoed genezen van dingen ergens bestellen.
Door een slechte ervaring laat je je toch niet weerhouden? Meestal gaat het gewoon goed. Als je ergens een nieuw account aanmaakt en de gewenste gebruikersnaam (vaak je email adres) bestaat al, dan hoor je een foutmelding te krijgen met het verzoek een andere inlognaam te kiezen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geef je ouders eens de schuld!

ja, noem je kinderen Joop, Jaap, Jose en Judith en het word een Janboel.
Maar als je naam invoerde en dit zo makkelijk kan regelen.....

Wel kun je bij achterstand nog bestellen mits je vooruit betaalde dus die order komt dan gewoon binnen.

Verder is Wehkamp de veroorzaker en moet dit oplossen, V F heeft een vordering ter goeder trouw opgekocht en gemeld.
Vooral mensen met zoals Jan Smit, daar zijn er duizenden van die niet kunnen zingen en ook niet in Volendam wonen!
Wehkamp moet beter controleren of gewoon vragen een nieuwe account aanmaken.

Wehkamp moet dit oplossen en corrigeren en als ze weigeren, mail ze dit topic en vraag of ze willen uitleggen waarom ze niets doen, hun oorzaak van slordige en makkelijk account herstellen!

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Dan ben ik bang dat jou broer je account naam kent en wachtwoord.
Dan ben je daar niet goed mee omgegaan.
Of ik moet het helemaal verkeerd begrijpen...:cry

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Onterechte BKR-notering door Vesting Finance

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedemiddag,

Wat vervelend om te moeten lezen over deze situatie. Graag zien we deze kwestie nog eens in. Wil je ons een e-mail toesturen met een kleine omschrijving van de klacht, je klantnummer of e-mailadres, adres en geboortedatum? Deze gegevens mag je versturen naar het e-mailadres [email protected] .

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp

Gesloten