LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Domentarion
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2020 22:00

Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door Domentarion »

Beste mensen,

Ik had op marktplaats een wat oudere laptop aangeboden met een kapotte accu. In de advertentie stond dit netjes vermeld met de specificaties en uiteraard ook het type. Ook dat deze alleen kan worden opgehaald, zodat de koper weet wat hij/zij koopt, om problemen achteraf te voorkomen.

Er werd 80 eur geboden, de meneer kwam hem ophalen… vroeg van te voren "is hij goed" en dat hij niet binnen komt vanwege corona. Ik had nogmaals gewezen op de accu en dat hij verder normal doet. Uiteindelijk heft meneer hem opgehaald.

Een aantal uren later kreeg ik bericht dat hij niet draaid en vast loopt en traag is. Had gereageerd dat hij het hier deed, dat hij mischien teveel vroeg van de laptop... het was immers maar een 1,5ghz laptop (stond ook in de advertentie).

De toon werd al bozer, hij zei dat de laptop niet opstarte en dat hij er niet op marktplaats mee kon en dat het traag was. Hij wou dat ik er iets aan ging doen en dat hij hem wel terug kwam brengen…. hij bleef benadrukken dat hij weer
wou langskomen.

Ik vroeg aan hem of hij de browser wel opende, waarom op terug kreeg ja, maar traag. Dat sprak naar mijn idee tegen dat hij niet opstarte en het vastlopen ook minder waarschijlijk was, want het duurde even....volgens hem enkele minute.. tjah was ook een wat oudere laptop.

Op dat punt heb ik meneer verteld dat ik hem niet terug neem, vanwege dat hij nu zelf heft gezegt dat hij de browser opende. Dat ik geen winkel ben en ook geen garantie geef.

Meneer word opdringerig vind inmiddels ook al dat ik niet snel genoeg reageer.. en zegt dat ik hem bedonder….en dat ik een vent moet zijn en reageren.

Na dit bericht heb ik meneer nogmaals verteld dat de laptop niet voldoet aan zijn verwachtingen, dat de laptop wat ouder is en sommige dingen wat langer kunnen duren. Dat ik een verwijt onredelijk vind, gezien ik hem gewoon netjes berichten teruug stuur. Met tot slot nogmaals dat ik de laptop niet terugneem, dat ik er geen tijd meer aan ga spenderen.

Toen kwamen de bedreingen om mijn oren vliegen en heb ik hem geblokkeerd. De hele conversatie doorgestuurd aan marktplaats. Die zijn account hebben gesloten en het advies hebben gegeven om aangifte te doen.

De politie kon er niks mee doen volgens de agent, buiten dan een notitie maken en proberen te bemiddelen. Hij gaf mij het persoonlijke advies om de laptop terug te nemen en de meneer zijn geld terug te geven. Na enkele dagen belde hij terug met de mededeling dat hij de meneer in kwestie heeft gesproken en dat zijn verhaal afwijkt dan dat van mij, dat ik hem niet wou helpen en dat ik direct gezegt zou hebben dat ik de laptop niet terug zal nemen. En dat de bedreingen, tjaah daar had hij natuurlijk spijt van....

De agent had hem geadviseert om een aangetekend brief te sturen naar mij met daarin te zetten dat ik de laptop zou terugkrijgen en hij het geld.....

Heeft iemand anders ook zulke ervaringen gehad en hoe zit dit nu? en wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2020 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ik heb een paar keer een klok gekocht die het neusje van de zalm zou zijn. Tot hij bij mij aan de muur hing. Dan weet je dat je bedonderd bent. Maar voor 30 of 40 euro ga ik daar niet meer achteraan.

Wat er tussen jullie speelt weet ik niet. We hebben alleen jouw kant van het verhaal, plus: dat de politie heeft gezegd dat het verhaal van de koper afwijkt. Wat voor advies je van ons (mij) verwacht weet ik dus niet. Misschien kun je beter het advies van de politie volgen: laptop terug nemen en geld terug geven. Scheelt je een hele hoop gedonder.

Wat ik je wel wil zeggen is dat ik 80 euro voor een oude trage laptop met een kapotte accu wel erg veel vind. Ik had dat er zelf nooit voor betaald.

Lady1234
Berichten: 27126
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk hoeft u de laptop niet terug te nemen en ook het geld niet terug te betalen. Is gewoon een boefje. Laat u niet in de luren leggen. En ook het advies van die agent is onzin.

Verder negeren.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door rvjapio »

U heeft hem verkocht en de gebreken vermeld. De verantwoordelijkheid ligt bij de koper. Terugnemen is dus niet aan de orde.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Een paar maanden geleden 2 defecte laptops op marktplaats gehad, met duidelijke omschrijving van de gebreken en t.e.a.b.
In no time eindeloos gemail en gezeur van mensen met exotische en allochtone namen. Ze gingen brutaal voor mij bepalen dat ik ze maar gratis op moest sturen met de verzendkosten voor mijn rekening omdat ze toch stuk waren....
Ik heb de laptops in de container gemikt en was weer gesterkt in mijn vooroordelen.
Dit soort handel is vragen om problemen: niet meer aan beginnen.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door limburgs »

Je koper heeft alleen zoals ik het noem "stoepgarantie" . Oftewel geen garantie . Wanneer hij jou terrein afloopt met de laptop is de laptop je verantwoording niet meer. Ik zou nu niet meer op hem reageren en het verder eens op zijn beloop laten. Lijkt mij sterk dat hij werkelijk strafbare feiten tegen je gaat ondernemen voor een laptop van 80 euro.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Zeker niet terug nemen, je weet niet wat je terugkrijgt, misschien wel onderdelen eruit gesloopt.
U treft geen blaam, de koper wist dat het geen snelle laptop zou zijn en bij particuliere verkoop geen garantie.
Wanneer hij de laptop sneller wil maken, dan maar de HD vervangen door een SSD.
Trouwens, onbegrijpelijk advies van die agent.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door mahadma »

Verkoop van particulier aan particulier met open alle plus en minpunten genoemd is zero garantie. Niet laten intimideren. en zeker GEEN geld retour. Hij wist wat hij kocht.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door BL2 »

Benieuwd of deze "stoere" agent ook de laptop zou terugnemen, maar hij kan bij trammeland natuurlijk makkelijk terugvallen op versterking via zijn werkgever.

Koop is koop in dit geval, niet meer op reageren. Staat ie toch voor de deur, bel gelijk de politie.

Ridder777

Re: Marktplaatsgeschil: koper ontevreden over laptop met kapotte accu

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Het nadeel is wel dat die koper weet waar je woont.
Ik hoop zo dat hij het erbij laat, misschien kan hij hem doorverkopen voor nog meer geld?
Succes ermee

Gesloten