LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raad gevraagd!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Aanhoudingen voor autobrand Maastricht

De politie heeft drie verdachten aangehouden in verband met een autobrand op de Koepelstraat in Maastricht van afgelopen zondag. De drie zijn mogelijk ook betrokken geweest bij een fietsendiefstal en meerdere diefstallen uit auto's.
Het gaat om een 18-jarige vrouw en mannen van 18 en 21 jaar uit Maastricht.
Het drietal schuimde volgens de politie afgelopen weekend onder invloed van verdovende middelen de straten af, vooral in de wijken Scharn, Wyck, Wyckerpoort en St. Maartenspoort. Ze probeerden in te breken in diverse auto's. Bij één van hen werden vier Mercedessterren aangetroffen.
Gepubliceerd op: 23.02.10 16:55, bijgewerkt op: 23.02.10 16:59
Bron de Limburger.

Die 18 jarige vrouw waar het hier omgaat is mijn dochter, nog niet vastgestelde borderline, al ruim een jaar uit huis en ze is 19, geen 18 jaar.
Vandaag stond de politie bij me aan de deur, vond het nog al een rare gang van zaken, omdat ze al naar verluid 2 dagen had vast gezeten. Ik kreeg te horen van het delict en dat ook ik opgeroepen zou worden bij de rechtszaak, aangezien ik wettelijk nog financieel aansprakelijk ben voor haar.
Het zou nog even kunnen duren voor dat het voorkomt, maar dat ik er wel bij aanwezig moest zijn.

Ik had mensen, ze staat niet meer onder mijn toezicht, dus hoe kan ik dan nog aansprakelijk zijn, ga naar bjz toe, daar heeft ze nog hulp tot 9 april.
Ik werd totaal genegeerd door bjz, hun konden het beter, nou dat blijkt dan weer eens een keer!
Ik heb echt geen zin om weer advocaat kosten te moeten gaan betalen, maar wat kan ik anders doen?

Ze is werkeloos, binnenkort dakloos, want bij begeleid wonen wordt ze eruit gezet, ze heeft schulden, oeps, ik die van haar. Nu dit er dan weer bij!

Het zal verdorie je dochter maar zijn.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door frenkievee »

Hallo Kaarsje,
Om te beginnen: veel sterkte toegewenst met deze situatie. Ik snap dat je hier zelf ook niet om gevraagd hebt.....

Wat betreft de financiele aansprakelijkheid: de opmerking dat je dat 'zomaar' bent is m.i. nogal kort door de bocht.
Lees deze pagina op infonu.nl of op jmouders.nl voor meer info.

Ik haal hier uit dat je aansprakelijkheid hebt totdat je kind 18 is, maar na zijn/haar 18de verjaardag ben je verplicht hem/haar financieel te steunen (voor bijv. verzorging en studie).

Ze kunnen je dus denk ik niet zomaar de verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven, zeker omdat bjz vond dat zij het allemaal beter wisten dan jij. Laat de politie dan ook het bjz op de rechtbank uitnodigen.

Veel succes, frenkievee

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door WilWil »

Beste Kaarsje,

Zoek hulp voor jezelf. Via maatschappelijk werk kunnen ze je misschien op weg helpen. Ook zijn er praatgroepen voor ouders in een zelfde situatie als jij zit. Zij kunnen je steunen en adviezen geven.

Het is heel erg moeilijk, je loopt tegen muren op. Maar zoek echt hulp voor jezelf. Voor je dochter kan alleen als ze zelf wilt.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Thanks Frenkie,

hier hadden ze, u bent aansprakelijk.

WilWil,

ik heb 3 jaar hulp voor haar gehad, indicatie Halsteren, toen al reclassering voor haar, nee, heeft toen niet geholpen.

Ze wou toen al niet meewerken, hoe lief je advies ook bedoeld is, ik ga echt niet naar maatschappelijk werk, ben er geweest, die boekjes heb ik ook gelezen en die hulp die ze bieden, werkt domweg niet.

Voor nu wou ik alleen maar weten, ben ik nog aansprakelijk voor ze op die leeftijd en helaas, het zal je kind maar wezen.

Bedankt voor het meedenken.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

juist.......

Als je dochter 19 is, is het heel simpel: dan ben je niet aansprakelijk.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

bedankt mark.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door Athoz »

bonaire schreef:Uit al je verhalen blijkt dat je niet spoort. Drank en drugs en altijd in de nachten reageren. Een soort Tokkie zeg maar.
En wie ben jij dan om dat soort uitspraken te doen??

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

bonaire schreef:Uit al je verhalen blijkt dat je niet spoort. Drank en drugs en altijd in de nachten reageren. Een soort Tokkie zeg maar.

Wat doe uzelf om 01.17 uur op het forum :?:
Naar mijn weten is dat ook diep in de nacht. :roll:
maar misschien kunt u geen klok kijken, als het om uw eigen tijd gaat. :oops:
en denkt u dat u overdag reageert. 8)

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jeanne-veghel schreef:
bonaire schreef:Uit al je verhalen blijkt dat je niet spoort. Drank en drugs en altijd in de nachten reageren. Een soort Tokkie zeg maar.

Wat doe uzelf om 01.17 uur op het forum :?:
Naar mijn weten is dat ook diep in de nacht. :roll:
maar misschien kunt u geen klok kijken, als het om uw eigen tijd gaat. :oops:
en denkt u dat u overdag reageert. 8)
Bent u een soort Tokkie zeg maar :?:
Omdat u 's nachts dan op het forum zit. :roll:
Kweenie hoor :mrgreen:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door Guusje61 »

jeanne-veghel schreef:
jeanne-veghel schreef:
bonaire schreef:Uit al je verhalen blijkt dat je niet spoort. Drank en drugs en altijd in de nachten reageren. Een soort Tokkie zeg maar.
Wat doe uzelf om 01.17 uur op het forum :?:
Naar mijn weten is dat ook diep in de nacht. :roll:
maar misschien kunt u geen klok kijken, als het om uw eigen tijd gaat. :oops:
en denkt u dat u overdag reageert. 8)
Bent u een soort Tokkie zeg maar :?:
Omdat u 's nachts dan op het forum zit. :roll:
Kweenie hoor :mrgreen:
ik denk dat het tijdstip dat Bonaire online zat te reageren van invloed was op zijn leesvermogen. Ik lees nergens dat TS (zelf) problemen heeft met drank en drugs. En als het tijdstip een aanwijzing is om een "Tokkie" te zijn, dan draait 50% van het Forum op tokkies, inclusief mijzelf.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door Athoz »

biljartbal schreef:Wat raar dat deurwaarders aanwezig zijn op dit forum.

Iemand nog een gehaktballetje ?
Dat vroeg je hier ook al: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=79911

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Raad gevraagd!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

biljartbal schreef:Wat raar dat deurwaarders aanwezig zijn op dit forum.

Iemand nog een gehaktballetje ?
Ik ben blij dat jouw berichten wél een meerwaarde hebben voor deze maatschappij... :shock:

Edit: ik zie dat deze biljartbal alweer op inactief staat...

Gesloten