LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regelingen en financien dakloze

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door JtC »

Enig nieuws, Athoz?

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Niet bepaald..

WW van m'n vrouw kon nog wel even op zich laten wachten, ik krijg van 4 verschillende partijen 4 verschillende antwoorden als het gaat om aangifte doen over je vrij te laten bedrag of het hele inkomen tijdens een WSNP traject, dus ik schiet er niets mee op, ik denk dat ik gewoon kan bukken en hoesten, de belastingdienst gaat me naaien..

Verder weigerd Eneco haar incassoprocedure stop te zetten (eindafrekening van 2009 gebaseerd op geschatte eindstanden) omdat ze perse wil dat de gemeente speciaal voor Eneco een brief stuurt met daarin de complete text en uitleg. De brief die ik meekreeg en bij ieder ander bedrijf geaccepteerd word, accepteren ze niet, de gemeente vind het onzin en gaat niet voor Eneco een uitzondering maken. Eneco word vanzelf op de hoogte gebracht, en het incassobureau waar ik de regeling mee heb is al op de hoogte dus: "Eneco kan lekker haar gemak houden, we gaan niet springen omdat ze van de klantenservice weigeren een mail door te sturen. Ze krijgen vanzelf bericht" was wat ik te horen kreeg van de gemeente :P

Bij de woningbouw heb ik waarschijnlijk wel wat kunnen regelen, dat hoor ik deze week nog. ALS ik dat rond krijg is het alleen nog hopen dat de GKB/PL regeling doorgaat.

Toevallig dat ik mee ging met mijn vrouw om de WW aanvraag te doen, en het gesprek toevallig op mijn 'kennis en kunde' kwam. Het vrouwtje stopte me meteen 3 vacatures toe waarvan ze zeker weet dat ik een hele goeie kans maak (chauffeur) dus morgenochtend gaan de sollicitaties op de bus.. op hoop van zegen..

Dit word een turbulent weekje, het is nu hangen of wurgen, vooral wat betreft de woningbouw en de belastingdienst..

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Athoz,

Welke opties geeft de belastingdienst momenteel per aanslag die je hebt?
Om wat voor aanslagen gaat het? Misschien kun je de bedragen hier per belastingsoort en jaar neerzetten voor ons om een beetje inzicht te krijgen in je situatie.

En heb je je klacht al bij de nationale ombudsman neergelegd? Nemen ze je klacht in behandeling? Zo niet, waarom niet?

Ik zou het er zo niet bij laten voor 13.000,- . Als het klopt, dan klopt het helaas. Maar als een aanslag ten onrechte is moet hier wat aan te doen zijn.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door JtC »

In de praktijk komt het er op neer of je adem lang genoeg is om vol te houden. De overheid is een heel heel log systeem waar de raders laaangzaam draaien, als ze al draaien.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Mendoza »

In de praktijk komt het er op neer of je adem lang genoeg is om vol te houden. De overheid is een heel heel log systeem waar de raders laaangzaam draaien, als ze al draaien.
Laten we hier niet over discussiëren want aan die discussie heeft Athoz helemaal niets.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door elmo43 »

JTC heeft wel gelijk, want de ombudsman is niet echt happig op het helpen met de belastingdienst.
En tegen de belastingdienst zelf is ook niks te beginnen, het enige wat helpt is via een advocaat een kort geding aan te spannen, en de rechter te laten oordelen.
Ik spreek uit ervaring, dus weet waar ik het over heb, en heb deze trajecten allemaal gehad, en nu is mijn advocaat ermee bezig.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

De ombudsman kan mij niet helpen, daar ze voornamelijk de 'bejegening' van de overheid aanpakken en niet de zaak op zich. Behalve dus een paar onbeschofte 'medewerkers' is er niets waar ze mij mee kunnen helpen.

De regeling zoals het heerschap uit zeeland mij mededeelde (op schrift) is 308 euro per aanslag per maand. Daar er op dit moment 3 dwangbevelen liggen is dat 3x308 euro per maand. Dat is wel gebaseerd op een WW en een parttime inkomen van mijn vrouw. Helaas veranderd dat dus nu ook nog, dus ook die berekening klopt niet.

De aanslagen zoals die nu volgens de belastingdienst openstaan, en dit is geschat omdat zelfs de belastingdienst uit moet zoeken wat waarmee verrekend is, wat er al betaald is aan toeslagen waar we nu wel recht op hebben e.d.:

Huurtoeslag 2006: +- € 2050
Premie volksverzekeringen 2006: +- € 1950
Huurtoeslag 2007: +- € 2100
Zorgtoeslag 2007: +- € 1100
Kinderopvangtoeslag 2008: +- € 2700
Huurtoeslag 2008: +- € 1850
Zorgtoeslag 2008: +- € 850

Totaalplaatje ongeveer € 12.600 euro.. De overige dwangbevelen zullen ook ieder moment aankomen.

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Als ik zo eens kijk zijn het allemaal toeslagen waar het gedoe om gaat ?

Heb je dan niet zelf iets fout lopen invullen allemaal kan haast niet anders al dan niet bewust ??? Daar komen ze nou eenmaal achter vind het flinke bedragen jammer dat de belastingdienst hier niet reageert ben toch ook wel benieuwd naar hun kant eigenlijk nu .

vanwege alle bedragen wat allemaal toeslagen blijken te zijn wat je dus zelf aanvraagt en de juiste gegevens dient in te vullen/leveren..

Dus ik weet niet wat er mis is gegaan nu ?

Blijft vervelend uiteraard

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Mendoza »

Huurtoeslag 2006: +- € 2050
Premie volksverzekeringen 2006: +- € 1950
Huurtoeslag 2007: +- € 2100
Zorgtoeslag 2007: +- € 1100
Kinderopvangtoeslag 2008: +- € 2700
Huurtoeslag 2008: +- € 1850
Zorgtoeslag 2008: +- € 850

Die aanslag IB/PV van 2006 is die ambtshalve opgelegd?
Heb je voor 2007 en 2008 (en 2009) al aangifte IB gedaan?

Met welke aanslagen ben je het wel eens?
De aanslagen waar je het niet mee eens bent, weet je ook op grond waarvan ze onjuist zijn?

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

De IB 2006 is van mijn inkomen, die lag toentertijd op krap 20000 euro bruto dat jaar, volgens de belastingdienst zou ik rond de 90000 verdiend hebben.. Dus zelfs met alle overzichten en m'n jaaropgaven willen ze die niet corrigeren.

De rest van de toeslagen is ook allemaal gebaseerd op cijfers die ik niet gebruikt heb bij de aangiften en aanvragen van de toeslagen. Mijn inkomen lag de afgelopen jaren wel hoger dus we hebben inderdaad niet recht op alles, maar wel op het overgrote deel. Van de krap 13000 euro die ze terug willen hebben is hooguit 2000 terecht, en dat is als ik bepaalde aftrekposten niet meereken.

Hoe het precies zit snap ik niet helemaal, de belastingdienst snapt zelfs niet hoe het fout heeft kunnen gaan..

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door witte angora »

Zal ik eens een hele gekke vraag stellen, Athoz?

Kan het zijn dat iemand op een of andere manier jouw BSN misbruikt heeft? Om bv. 'legaal' in Nederland te kunnen zijn of zoiets? Of 'legaal' werk te kunnen krijgen? Immers, als je in Nederlander een BSN-nummer hebt, ben je legaal, en mag je werken, of niet dan.

Zoiets dus, hoe het precies zit weet ik natuurlijk ook niet.

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Thundercracker »

ok dat is wat helderder dan idd maar : "De IB 2006 is van mijn inkomen, die lag toentertijd op krap 20000 euro bruto dat jaar, volgens de belastingdienst zou ik rond de 90000 verdiend hebben.. Dus zelfs met alle overzichten en m'n jaaropgaven willen ze die niet corrigeren. "

je heb dus zwart op wit dat het 20000 euro is en geen 90.000 dus HUN doen iets fout maar dat logge zooitje daar duurt jaren kun je geen advocaat erop gooien denk dat dat een stuk sneller werken gaat ?? Misschien wel de enige manier om ze wakker te schudden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door SJZ »

Athoz, heb je eigenlijk wel aangifte gedaan over 2006?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Mendoza »

Wat ik vreemd vind is dat het inkomen voor 2006 ipv 20.000 90.000 is, maar dat je dan "maar" € 2000,- hoeft te betalen. Is de loonheffing ook veel te hoog?
Het lijkt er inderdaad op dat het een ambtshlave aanslag is. Bij een ambtshalve aanslag moet je ook alsnog aangifte doen.
Dus ff concreet :

Is de aanslag IB 2006 om wat voor reden dan ook ambtshalve opgelegd?
(Mocht je wel aangifte hebben gedaan maar is deze volgens de belastingdienst niet aangekomen, dan is de aanslag ook ambtshalve)

Wat is de dagtekening van de definitieve aanslag IB (H66)?
Wat voor acties heb je allemaal ondernomen tegen deze aanslag?
Wat stond er in je bezwaarschrift?
Wat voor reactie heb je gekregen van de belastindienst?
En wat staat er in de reacties?

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik heb geen id of mijn sofinummer misbruikt is, bij de belastingdienst hebben ze wel de goeie werkgever bij de aangifte staan. Dagtekening van de IB 2006 aanslag is september 2008, en is niet ambtshalve opgelegd, de aangifte is wel binnengekomen. Alleen de cijfers die ze erbij gebruiken kloppen niet. Ook ik vroeg me al af als ik zoveel verdiend zou hebben, waarom ik dan 'maar' rond de 2000 euro terug hoef te betalen. Iedereen bij de belastindienst vind dit een vreemde zaak, maar kan of wil niet genoeg tijd spenderen om het op te zoeken lijkt wel.

Mijn acties tegen deze specifieke aanslag:

-bezwaar maken, bewijs en jaaropgaven samen met overzicht van mijn aangifte opgestuurd. Hierop is afwijzing gekomen zonder onderbouwing, de gegevens zouden niet overeenkomen.
-Hierop heb ik gevraagd welke gegevens er niet overeenkomen, de aangifte en de door hun gebruikte cijfers, en dus houden ze vast aan hun cijfers.
-Wederom bezwaar gemaakt met dezelfde onderbouwing, maar nu vergezeld van ditmaal een schriftelijke aangifte met daarin de cijfers wat ik ook gebruikte bij de digitale aangifte. Hier is met dezelfde reden afwijzend op gereageerd.
-Klacht ingedient over de wijze waarop men niet aan wil nemen wat ik opgeef aan inkomsten. Vanaf dat moment heb ik in Breda een klachtencoordinator leren kennen (ik ken de namen van z'n kinderen en z'n vrouw zo vaak hebben we zitten bellen) en hij heeft letterlijk maanden lang geprobeerd te achterhalen wat er fout is gegaan, hij heeft het uiteindelijk opgegeven.

Ik heb brieven geschreven naar Heerlen, Goes, Roosendaal, Breda, Terneuzen en nog 1 of 2 die ik ff niet kan herinneren, ik heb gebeld met misschien al 20 mensen van die plaatsen en diverse afdelingen, ik heb al gekeken naar juridische ondersteuning maar gezien mijn inkomen vorig jaar te hoog was is dat voor mij niet te betalen, ik ben al bij diverse belastingkantoren langs gegaan op afspraak, maar uiteindelijk is het dezelfde waardeloze reactie: "Ik kan u niet verder helpen, belt u maar daar of daar naartoe..".

Bij traverse (sociaal raadslieden) is er eindelijk iemand die denkt een idee te hebben hoe we dit op kunnen lossen, maar dat is een 'longshot' zoals ze het noemde. Daar ga ik dinsdag heen met een doos vol belastingpapier..

Ik maak de rest van het verhaal morgenavond af, moet morgen m'n schoonvader z'n huis opknappen dus ik ga plat..

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Zo, eindelijk weer online..

Maar even een update:

De dreigende huisuitzetting heb ik afgewend, regeling kunnen treffen en die loopt volgende maand af. In de tussentijd zijn we ook geaccepteerd bij schuldhulp. De enige die onwelwillend is, is Eneco.

Eneco heeft onderhand een ander incassobureau ingeschakeld om alsnog te proberen de vordering te krijgen, terwijl ik bewijzen van inschrijving e.d. al verstrekt had. Het incassobureau heeft nog niets laten horen, maar daar verwacht ik vandaag of morgen ook bericht van.

De belastingdienst is teruggefloten door de kredietbank en gemeente nadat ze hier vorige week beslag hadden gelegd. Beslag is opgeheven. Momenteel bekijken ze nog wat de opties zijn om tegen alle aanslagen beroep aan te teken bij de belastingdienst, want het is echt één grote bende bij die mafiazooi.

Intrum Justitia probeert in de tussentijd nog steeds gewoon een vordering uit 2004 te krijgen, en ik zit te wachten op een dagvaarding van ze. De vordering was zoiezo al meegenomen in het wsnp toentertijd en de slotlijst en verdeling is ook bij die vordering van toepassing geweest. Buiten de schone lei is dus ook verjaring van toepassing, maar IJ is behoorlijk eigenwijs en asociaal dus die gaan het toch proberen denk ik.

Eigenlijk tot zover, langzaam maar zeker komt er schot in de zaak.

Fire87
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:02

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Fire87 »

Eneco legt de incassoprocedure gewoon stil wanneer er een officiele aanmelding binnenkomt van Schuldhulpverlening. Maar die kan je niet zelf opsturen volgens mij. Ik geloof dat er iemand van Schuldhulpverlening zelf contact moet opnemen met de incassoafdeling van Eneco.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Intrum Justitia probeert in de tussentijd nog steeds gewoon een vordering uit 2004 te krijgen, en ik zit te wachten op een dagvaarding van ze. De vordering was zoiezo al meegenomen in het wsnp toentertijd en de slotlijst en verdeling is ook bij die vordering van toepassing geweest. Buiten de schone lei is dus ook verjaring van toepassing, maar IJ is behoorlijk eigenwijs en asociaal dus die gaan het toch proberen denk ik.
Pardon?

U maakt schulden en U vind dat dat maar kwijtgescholden moet worden?
Het moet niet gekker worden in dit land

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door tsja.. »

@J.Degrelle:

Wanneer iemand 3 jaar met goed gevolg in de WSNP heeft gezeten en er wordt een schone lei uitgedeeld zijn de restant vorderingen niet meer opeisbaar. ze zijn niet kwijtgescholden, maar mogen ook niet meer opgeeist worden..

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Dat klopt.
Dat is ook het probleem niet.
Ik vind dat je daar best wat minder arrogant op mag reageren
Je veroorzaakt een hoop problemen en dan mag je blij zijn dat er zoiets als de WSNP is. Als het mij ligt wordt die afgeschaft. Iedereen moet gewoon voor zijn eigen schulden blijven opkomen. Behalve als je erin geluist bent zoals de dsb slachtoffers.

Gesloten