LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] budgetcoach

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door bprosman »

we hadden altijd net genoeg om vaste lasten en misschien eten kopen dat het voor ons onmogelijk was om te reserveren!
Waarom kan het nu wel dan ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door GJvdZ »

khali-witch schreef:Hallo allemaal,
Onderhandelingen met onze schuldeisers is bijna volleig rond, 1tje doet moeilijk ( maar wordt door CeBuS onder druk gezet,gnehgneh! ).
Vind ik eerlijk gezegd niet iets om over te lachen. Die schuldeiser heeft niet voor de schulden gezorgd. Jij wel.

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door khali-witch »

1= beslagvrije voet werd niet aangehouden! Tja, als je € 800,- overhoudt na loonbeslag en voor vaste lasten....reken zelf maar uit.
2= ja we hebben schulden gemaakt, maar we zijn ze nu aan het oplossen. Maar dan moeten ze niet telkens proberen de boel te traineren. Zij zijn de enige die niet akkoord gaan met voorstel, een hele redelijke voorstel. CZ is akkoord gegaan met dezelfde voorstel, maar EDR niet!

Schulden werden veroorzaakt doordat onze inkomens laag waren en we niet wisten dat we een aanvulling konden krijgen via de gemeente. Wij hadden als inkomen samen maar €1100,- bruto, € 800,- toendertijd. Huur €382,- na aftrekking huurtoeslag, CZ € 209,- ( zorgtoeslag werd niet toegekend en nadat het werd toegekend terug werkend, werd er gelijk beslag op gelegd! ), maandelijks € 60,- aan WA, inboedel en uitvaart verzekeringen, € 25,- maandelijkse overblijfkosten dochter, € 10,- maandelijks suikervrije ranja en andere voedingsmiddelen dochter vanwege ADHD, restant aan boodschappen. Lukte net om rond te komen, als er geen onverwachte uitgaven waren.
Toen verloor mijn man zijn baan, ging de WW in en toen begon de ellende. Bij gemeente navraag gedaan of we konden worden aangevuld, kregen te horen dat dat niet ging aangezien ik niet full- time werkte ( probeer jij ten eerste maar een kinderopvang te vinden dat een ADHD-er wil accepteren en ten tweede hoe moeten wij dat betalen??? ).
Latere kregen we te horen dat we verkeerd waren ingelicht door die medewerker sociale dienst, kregen alsnog een toekenning, maar wel met die medewerker die ons verkeerde informatie had gegeven. Uitkering werd niet met terugwerkende kracht toegekend en die "consulent" heeft ons sinds het begin ontzettend getreiterd en heeft ons telkens verkeerd geïnformeerd met betrekking tot sollicitaties, waardoor wij telkens werden gekort en steeds meer schulden kregen. Tot we aanklopten bij SHV en daar werd er aan de bel getrokken!
Nu wordt er normaal met ons omgegaan bij de gemeente, ik hoef niet langer te zoeken voor full-time werk, maar voor werk tijdens school uren.
Nu kunnen we goed rondkomen en reserveren.
Ja dit soort praktijken komen nog steeds voor in Nederland.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door bprosman »

( probeer jij ten eerste maar een kinderopvang te vinden dat een ADHD-er wil accepteren en ten tweede hoe moeten wij dat betalen??? ).
Je man was toch thuis inmiddels ?
en die "consulent" heeft ons sinds het begin ontzettend getreiterd
Ik zal er wel niet populair door worden dit te zeggen maar ik blijf me verbazen dat het altijd de schuld van een ANDER is :?

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door khali-witch »

bprosman schreef:
( probeer jij ten eerste maar een kinderopvang te vinden dat een ADHD-er wil accepteren en ten tweede hoe moeten wij dat betalen??? ).
Je man was toch thuis inmiddels ?
Hij was inderdaad ook thuis, maar er werd ook van hem verwacht full-time te gaan werken!
en die "consulent" heeft ons sinds het begin ontzettend getreiterd
Ik zal er wel niet populair door worden dit te zeggen maar ik blijf me verbazen dat het altijd de schuld van een ANDER is :?
Tja, soms is dat wel het geval. Als wij doen wat zij zegt en dan telkens van anderen te horen krijgen dat we het fout doen!! Wie z'n schuld is het dan??

mvzandbergen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2010 20:27

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door mvzandbergen »

Zit nu al 46 minuten aan de telefoon en zit nog steeds in de wacht! Door hen is mijn telefoon afgesloten omdat ze na diverse herinneringen niet betaalden! Een nieuw abonnement kon ik niet nemen omdat ik nu BKR geregistreerd sta. Eerst kreeg ik nog E50,- extra voor prepaid beltegoed. Dat krijg ik ook niet meer. Moet het met E50,- per week hhgeld doen! Nou heeft mijn moeder een internet en telefoonabonnement op haar naam en mijn adres genomen voor E50,- per maand. Na 55 minuten eindelijk iemand daar gesproken en gezegd ik eindelijk iemand aan de lijn heb! Haar reactie was dat het inderdaad niet zo druk was daar. ???

jerremado
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2010 09:53

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door jerremado »

Ik ben het helemaal met Rinie eens een budgetcoach is iets heel anders dan een schuldhulpverlener.
Een budgetcoach heeft ook meer kennis in huis dan een schuldhulpverlener.
Ik ben zelf budgetcoach, besparingsdeskundige en ervaringsdeskundige.
Ik vind het allesbehalve netjes wat er gebeurt, jullie zijn mensen en geen nummertjes.
Klachten omtrent de gemeente kunnen ingediend worden bij de nationale ombudsman tel.0800-3355.555(gratis nummer overigens)
Als iemand advies wil ik woon en werk binnen Almere een eerste consult is altijd gratis en verplicht tot niets.
Misschien een kleine pleister op de wond.
Er mag altijd online om advies gevraagd worden dit kost niets ik heb dezelfde ervaringen als jullie gehad.
Ik ben daarom jaren later deze opleiding gaan doen.
[E-mailadres verwijderd door de Moderator i.v.m. reclame maken.]
Marianne

Gesloten