LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regeling Loonverpanding hypotheekschuld.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
giobenko
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2010 01:39

Regeling Loonverpanding hypotheekschuld.

Ongelezen bericht door giobenko »

Ik heb sinds maart 2010 een loonverpandingsregeling met mijn hypotheekverstrekker afgesloten i.v.m. een toen bestaande hypotheekschuld van bijna 5 maanden. De restschuld bedraagt inmiddels maar één maand hypotheekaflossing. Wie weet voor welke periode een loonverpandingsregeling maximaal mag worden getroffen? :(

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Regeling Loonverpanding hypotheekschuld.

Ongelezen bericht door wini25 »

Het lijkt mij dat een dergelijke regeling geldt zolang de schuld nog niet is terugbetaald. Zodra de schuld is terugbetaald lijkt mij dat de regeling komt te vervallen.

giobenko
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2010 01:39

Re: Regeling Loonverpanding hypotheekschuld.

Ongelezen bericht door giobenko »

Alvorens ik met de hypotheek verstrekker de regeling had getroffen was een notaris ingeschakeld om het pand onderhands via de veiling te verkopen. Mogen de kosten die door de notaris zijn gemaakt ook via deze regeling worden geïnt? :(

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Regeling Loonverpanding hypotheekschuld.

Ongelezen bericht door wini25 »

Ja, deze kosten worden ook op jou verhaald!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Regeling Loonverpanding hypotheekschuld.

Ongelezen bericht door marcel75 »

Bedenk je ook dat naast de al gemaakte incassokosten en notariskosten (opstartkosten veiling) ook de vertragingsrente bij je in rekening wordt gebracht. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat als je bijvoorbeeld € 200,-- in de maand aan rente moet betalen en je hebt 5 maand niet betaald je € 1.000,-- nog moet inhalen. Dat bedrag zal altijd hoger zijn.

Gesloten