LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
klikhier
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2010 22:45

huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door klikhier »

Hallo allemaal,

Ik ben vorige week getrouwd en alles verliep naar wensen..
behalve de service die wie kregen bij de trouwlocatie (deze zal ik na een tijdje vermelden, gezien in hier nog mee bezig ben).

Het zat me zo dwars, dat ik de volgende dag na mijn huwelijk gelijk contact heb opgenomen met de desbetreffende persoon.
Ik benoemde nog dat ik de service heel slecht vond door meerdere punten;
het was de bedoeling dat de gasten zelf mogen kiezen wat ze wilden drinken, dit was niet gebeurd; er werd in plaats hiervan gelijk gevraagd"of ze koffie of thee wilden (prijs voor koffie/thee was gelijk als voor bijvoorbeeld bier). Enkele gasten (inclusief ik) kregen de openvraag voor wat drinken.
Ook werd de bruidstaart gelijk nadat iedereen had gekregen, opgeruimd en de rest in een doos gedaan.

Meneer kon het niet hebben dat hij kritiek kreeg en begon gelijk over dat wij ook ander half uur bij het gebouw "rond bleven hangen". We waren met onze trouwfoto's bezig. En ja "uw gasten hebben zelf om koffie en thee gevraagd".
Toen ik vertelde dat IK erbij was en hij niet en het zelf had gezien en gehoord, gaf hij aan dat het "gebruikelijk" was ; koffie en thee te schenken bij de eerste ronde. Maar dit stond nergens in de papieren en was mij niet gecommuniceerd.
Nou zeg meneer; dan is het waarschijnlijk niet goed bij u binnen gekomen.( :shock: )

Een week later krijg ik de rekening van de drankjes wat ik persoonlijk te hoog vind. Wij zijn een uurtje na de ceremonie gebleven. We waren met z'n 28 maar werd bijvoorbeeld voor 30 :? kosten in rekening gebracht voor het snijden van de taart. Ook zouden de gasten bij elkaar 53 drankjes te hebben geconsumeerd.
Van de 28 personen waren er 6 kinderen en deze hebben niets te drinken gekregen. Dus dan hou ik 22 personen over. Dit terwijl afgesproken was dat er twee drankjes per persoon zou worden gegeven.

Ik wil nu al mijn gasten gaan vragen wat ze hebben gedronken en dit op papier zetten, inclusief de foto's van de ceremonie/gasten. Dit alles met een klachtenbrief naar hun opsturen. Want ja hoe moet je zo iets gaan "bewijzen"
Ik kan zo een paar opnoemen die enkel 1 drankje hebben gekregen (waaronder ik zelf) mijn man heeft helemaal niets gedronken.

Ik ben zo teleurgesteld. Deze mensen hebben te maken met waarschijnlijk de mooiste dag van hun klanten en dan gaan ze zo mee om! ik vind het schandalig.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door dhc »

Zeur niet, 28 gasten die één uurtje zijn gebleven en 53 consumpties hebben genuttigd?
Stel je niet aan, da's vrij normaal. Niet normaal is dat je 6 kinderen niets te drinken geeft!
Ga je ergens anders druk om maken in plaats van je gasten lastig te vallen met wat ze gedronken hebben!
Tip: trouwen kost geld en misschien had je vooraf een bedrag moeten afspreken...

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door witte angora »

We waren met z'n 28 maar werd bijvoorbeeld voor 30 :? kosten in rekening gebracht voor het snijden van de taart. Ook zouden de gasten bij elkaar 53 drankjes te hebben geconsumeerd.
Van de 28 personen waren er 6 kinderen en deze hebben niets te drinken gekregen. Dus dan hou ik 22 personen over. Dit terwijl afgesproken was dat er twee drankjes per persoon zou worden gegeven.
Nou ga ik even rekenen. Er zijn 28 gasten, die ieder 2 drankjes krijgen. Het maximum is dus 2 x 28 = 56 drankjes. Je moet er 53 betalen, dus er waren er 3 die van de tweede ronde geen gebruik maakten.

Als de 6 kinderen inderdaad niks te drinken hebben gekregen, zou je maximaal 44 consumpties moeten betalen. (2 x 22). Maar je moet er dus 53 betalen.

Geen idee wat er allemaal niet klopt in het verhaal, maar kloppen doet het niet.

klikhier
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2010 22:45

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door klikhier »

Dhc;
afgesproken was 2 consumpties pp x pijs per drank= afgsproken bedrag.
Zou kunnen dat jij het "zeuren" vindt, maar het hou me wel bezig. Wat ik belangrijk vind, hoef jij niet belangrijk te vinden maar om gelijk zo te reageren; nergens voor nodig. En het gaat niet alleen om de hoge rekening maar de manier waarop, tijdens het gebeuren en ook het gesprek met die man van de locatie. Blijkbaar had ik geen recht om te klagen over de service.
Laatst gewijzigd door klikhier op 18 dec 2010 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben zo teleurgesteld. Deze mensen hebben te maken met waarschijnlijk de mooiste dag van hun klanten en dan gaan ze zo mee om! ik vind het schandalig.
Je kunt er ook voor kiezen te genieten van je dag, en je niet druk te maken om een paar centen meer of minder.

Ik denk dat er bij iedere trouwerij wel dingen niet helemaal lopen zoals het gepland/gewenst is. Daar doe je niks aan. Maar laat de mooiste dag van je leven daar niet door bederven. :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

afgesproken was 2 consumpties pp
Nu ja, dan zal het wel een uitbundig feest zijn geweest.. :)
Van de 28 personen waren er 6 kinderen en deze hebben niets te drinken gekregen
Dit vind ik persoonlijk het enige wat duidt op een slechte service. De kinderen hadden op zijn minst wel een frisdrank kunnen krijgen.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door Jezebel »

Of de rekening nu klopt of niet..... maar je gaat toch niet serieus navragen aan alle gasten wat ze hebben gedronken? :shock:

Je moet je dan toch afvragen of je wel een eerlijk antwoord krijgt. Vergis je niet in de gasten, als het gratis is willen we zoveel mogelijk.....De bediening krijgt de opdracht om 2 consumpties p.p., maar als iemand dan nog een drankje wil kun je dit toch niet weigeren?

M.a.w., ik denk niet dat je dit kunt bewijzen. Dus neem het voor lief en geniet van je man i.p.v dit gevecht aan te gaan.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door snepke »

Jos Das schreef:Mag ik deze topic nomineren als topic van het jaar?
Daar kan geen trol tegen op. :lol:
Dat ben ik met je eens.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door morundo »

Kinderen en niet drinken? Zullen de ouders blij zijn geweest,of just slim om toch drinken voor de kinderen te bestellen en niets zeggen.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom hebben die kinderen eigenlijk niks te drinken gekregen? Waren ze vergeten door dat bedrijf, of... mochten ze niks van jou hebben? :?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:
Ik ben zo teleurgesteld. Deze mensen hebben te maken met waarschijnlijk de mooiste dag van hun klanten en dan gaan ze zo mee om! ik vind het schandalig.
Je kunt er ook voor kiezen te genieten van je dag, en je niet druk te maken om een paar centen meer of minder.

Ik denk dat er bij iedere trouwerij wel dingen niet helemaal lopen zoals het gepland/gewenst is. Daar doe je niks aan. Maar laat de mooiste dag van je leven daar niet door bederven. :wink:
Mijn idee.

Stel je niet aan.

Als pas getrouwd stel heb je toch wel wat leukers te doen ? :mrgreen:

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door wini25 »

Dan zal ik even mijn waargebeurd verhaal hier plaatsen.

Wij zijn vorig jaar getrouwd en alles goed voorbereid. Zo hebben wij bijvoorbeeld gekozen om op 1 locatie te trouwen, te dineren, receptie en het feest te geven. Alles was geregeld en niks was te gek. Wij hadden ruim 50 daggasten en voor dit gedeelte hebben we dan ook afgesproken dat enkel overdag normale drankjes ingeschonken mogen worden en bier en wijn. Als mijn opa toevallig een cognacje wilde mocht dat natuurlijk ook, maar geen gekke dingen.

Op het feest hadden we besloten om toch alles open te gooien en dus ook sterke drank. In totaal hadden we 130 gasten (inclusief daggasten) deze avond, maar tot onze grote schrik kregen we een rekening waarbij ruim 400 mixdrankjes waren genoteerd. Stel dat mijn opa 1 of 2 cognacjes op heeft die middag (hij was niet eens op het feest omdat hij moe was) hebben we dus 398 mixdrankjes over. Dit betekend dat elke gast ongeveer 4 mixdrankjes op moet hebben, maar het overgrote deel heeft gewoon wijn en bier op en ik heb een enkeling met een mixdrankje zien lopen.

Met een vreemd gevoel over deze rekening maar contact opgenomen. Hij stelde dat het aantal correct was, maar hij wilde best eens navragen. Ik ging ondertussen ook maar een beetje in de familie informeren wat er zoal gedronken was. Uiteraard dit ik dit tussen mond en lippen door en mijn vermoeden werd steeds meer bevestigd. Ik had er een alcholist tussen moeten zitten die de halve voorraad had weggezopen. Een week later belde de beste man terug en hij kwam tot de conclusie dat hij een typfout had gemaakt. De 4 moest een 1 zijn en hij zou dit corrigeren. Hier kon ik mee leven en was een reeler aantal, maar de credit kwam maar niet. Wederom contact opgenomen en toen wist hij niets meer van deze afspraak. Ruim een half jaar later hadden we weer contact en confronteerde ik hem met de afspraak, maar hij vond dat ik de rekening maar moest betalen. Ik heb deze rekening nooit betaald (tot op de dag van vandaag niet) en ik wacht rustig de creditnota af.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Om alvast in kerststemming te komen, scrooge was hierbij nog zeer gul, en totaal niet gierig, kinderen een uur op droogje laten zitten? als ik mijn kind had mee genomen, en die had niets te drinken gekregen was ik mooi weggegaan.
Kom nou, als je goedkoop wilt trouwen, doe je het maar in alle rust en stilte in het goedkope trouwuurtje van de gemeente. Geen gemekker en gezeur over een paar euro achteraf.
Blijkbaar mochten de trouwfoto's en de bruidstaart/jurk etc wel het nodige kosten.
Trouwens, de mooiste dag van uw leven, en daarna nog gaan mekkeren over een paar euro extra, tja, het is maar waar je je prioriteit aan wilt geven.Op naar het 12 en half jaar feestje, een tip, U kunt nu alvast sparen gaan.
En natuurlijk ook geen fooitje geven voor het lopen met de conumpties!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat een stumper die TS ! Als je gierig bent moet je geen feestje geven. Wat is nu een feestje met 2 consumpties per persoon ? Kinderen moeten zeker naar de WC voor een bekertje water !
Ga je schamen !

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door witte angora »

Het hoeft natuurlijk geen kwestie van gierigheid te zijn. De een heeft het nu eenmaal breder dan de ander, en voor sommigen (velen) is het wel heel erg krap. Dan telt iedere cent.

Toch blijf ik achter mijn advies aan TS staan: probeer de mooiste dag van je leven niet te laten vergallen door een paar kopjes koffie die misschien teveel berekend zijn. Als er al teveel berekend is.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door sjoegel »

Iedereen weet dat ze wat drankjes teveel berekenen. Dat hoort erbij. Is ook niet te controleren. Als je daar wakker van ligt moet je de ceremoniemeester vragen alles te checken bij de drankenuitgifte !

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door Jezebel »

sjoegel schreef:Iedereen weet dat ze wat drankjes teveel berekenen. Dat hoort erbij. Is ook niet te controleren. Als je daar wakker van ligt moet je de ceremoniemeester vragen alles te checken bij de drankenuitgifte !
Hoezo, dat hoort erbij? Ik heb veel in de horeca gewerkt maar nooit met een vork geschreven. Misschien ben ik dan te eerlijk, maar je mag er niet vanuit gaan dat dit heel normaal is.

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door riddert »

klikhier schreef: Deze mensen hebben te maken met waarschijnlijk de mooiste dag van hun klanten en dan gaan ze zo mee om! ik vind het schandalig.
Ik mag toch hopen dat je je huwelijksdag toch niet als de mooiste dag van je leven gaat beschouwen.
't is een bijzondere dag, dat wel, maar ik hoop voor je dat je de komende, laten we zeggen, 40 jaar nog wat leukere dagen gaat beleven.

Verder zou ik zeggen maak je niet druk om die paar euro's, 't gaat om een paar tientjes hooguit. Laat 't er bij zitten, beveel de gelegenheid gewoon niet aan bij vrienden/kennissen die trouwplannen hebben. Vergeet het, en denk aan de leukere momenten van de dag. Daar heb je meer aan.

klikhier
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2010 22:45

Re: huwelijk; te hoge rekening drankjes gasten

Ongelezen bericht door klikhier »

Even voor de duidelijkheid; het was geen feest. Na de ceremonie, op dezelfde locatie, hebben we besloten om tijdens de felicitaties, een bruidstaart te snijden en even te proosten/drinken. We hebben besloten om het juist klein en bescheiden te houden, met familie / goeie vrienden. Het was geen receptie en geen feest.
Je kon daar enkel trouwen en weer vertrekken, of lunchen én/of dineren en een feest (laten) organiseren.

Gesloten