LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT pakketdienst fraude

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
brewtronics
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2011 13:00

TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door brewtronics »

Al enige tijd worden onze pakketjes bij de buurman (de plaatselijke telefoonwinkel) afgeleverd. Aangezien wij veel werken dachten we dat het telkens kwam omdat we op dat moment niet thuis waren. Maar nu blijkt dat op momenten dat we wel thuis zijn de pakketjes gewoon klakkeloos zonder aan te bellen bij de buurman worden afgeleverd.

Maar dit is nog maar het begin.

Deze week zou ik een laptop binnenkrijgen en hij werd aangetekend verzonden.
Ik heb de hele dag gewacht en toen ik boodschappen ging doen merkte ik op dat er een briefje van de TNT in de brievenbus zat.
De aangetekende verzending was doodleuk even bij de buurman afgeleverd.
Ik ben dus meteen naar de computer gegaan en op track&trace, een functie van TNT, bleek dat de bezorger de handtekening van mijn vriendin vervalst had. En nog geen goede vervalsing ook. Meerdere letters ontbraken en de tussenvoegsels ook.

Op het briefje stond het telefoonnummer van de bezorger (aper koeriers) en belde deze dus in een poging het onderling op te lossen. Maar tijdens dit gesprek maakte hij de opmerking: "Wat is jouw probleem, het is toch aangekomen." Deze opmerking resulteerde in een klacht tegen de bezorger over diens werkwijze.

Toen volgden de bedreigingen via de sms op de telefoon van m'n vriendin, een telefoonnummer dat hij blijkbaar een jaar geleden had opgeslagen van een van de pakjes die toen bezorgd is, dat de pakjes die voortaan bezorgd werden niet zouden aankomen als we een klacht indienen.

En inderdaad nu het eerst volgende pakje belt hij niet aan, laat geen briefje achter, en zegt gewoon dat wij er niet zijn. Dit terwijl wij de gehele dag gewacht hebben op de komst van het pakje.

Vier klachten ingediend, nog steeds geen actie ondernomen en het maximale wat de TNT mogelijk acht is een aantekening bij de bezorger. Dit na fraude met een handtekening, bedreiging en het onjuist uitvoeren van zijn werkzaamheden.

Just_Lizzle
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2010 16:53

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door Just_Lizzle »

Jeetje dat gaat wel heel ver :shock:
Wellicht een stomme vraag maar wat zegt de buurman (telefoonwinkel) er van ... ik bedoel, hij ziet toch ook op dat pakket dat het aangetekend verzonden is ?
Waarom neemt hij het dan aan ?

(ik ben alleen bekend met aangetekende pakketten waarop staat: AANGETEKEND of een rode sticker of niet bij de buren bezorgen.. :oops:)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door ciske »

inderdaad niet fijn, heb je al aangifte gedaan dan?

brewtronics
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2011 13:00

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door brewtronics »

De buurman denkt alleen aan het runnen van zijn telefoonwinkel. (wat logisch is.)
Hij kijkt niet voor wie het is hij pakt gewoon alles aan.

@Ciske: Dat is ons uiterste middel indien het niet op een professionele manier wordt opgelost.
Het is eigenlijk een schande dat het zo ver moet komen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door ciske »

brewtronics schreef: Het is eigenlijk een schande dat het zo ver moet komen.
Klopt , maar ik zou het er toch niet bij laten.

brewtronics
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2011 13:00

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door brewtronics »

Bij deze vandaag aangifte gedaan. En als respons op de aangifte zullen ze vaker patrouilles rijden...... zucht......

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door ciske »

Nou hopenlijk helpt het.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door adSolvendum »

valsheid in geschrifte, geen fraude.

Wetboek van Strafrecht Artikel 225 sub 1:
Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Uw bezorger heeft uw handtekening vervalst met het doel tot bewijs te dienen dat het pakket in kwestie aan u persoonlijk is afgeleverd.
U heeft hier een getuige van, het pakket in kwestie is immer bij uw buurman afgegeven.

Er van uitgaande dat u aangifte van bedreiging heeft gedaan, raad ik u aan nog eens aangifte te gaan doen, maar nu van valsheid in geschrifte. Stel u daarbij niet op het standpunt dat de diender die uw aangifte opneemt over voldoende wetskennis en / of motivatie beschikt om de aangifte zo te contrueren dat een officier er ook wat mee gaat doen. Kom beslagen ten eis, stel desnoods vooraf een verklaring op waarin u de feiten zakelijk en chronologisch opsomt, welke wetsartikelen zijn overtreden, en waarom u wilt dat deze persoon voor zijn strafbaar handelen vervolgt wordt. Maak hierbij ook melding van de bedreigingen. Vervolgens kunt u deze verklaring op laten nemen in de aangifte.

Fransmees
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2011 20:12

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door Fransmees »

stel, ik stuur mijn telefoon voor garantie, en hij wordt dan verkeerd bezorgd, wie ie er dan verantwoordelijk?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Fransmees schreef:stel, ik stuur mijn telefoon voor garantie, en hij wordt dan verkeerd bezorgd, wie ie er dan verantwoordelijk?
TNT is aansprakelijk voor de bezorging, dus horen ze ook te bezorgen op het juiste adres.

Fransmees
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2011 20:12

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door Fransmees »

oke, bedankt

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door tuinman »

doe ook een melding bij de consumentenautoriteit, en het ministerie waar TNT onder valt.
Wellicht zal het jou op dit moment niet verder helpen, als er maar veel mensen klagen bij die instanties, veranderd er vroeg of laat toch wel iets.

Uw klacht aan TNT met een cc doormailen aan die instanties is snel gedaan.

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door umberto56 »

Heb regelmatig hetzelfde ondervonden. Niet snel genoeg, hup aanbellen bij de buren.
Niet thuis, afgeven bij de buren. GEVOLG Het uiterst arrogante TNT wast de handen in onschuld en doet erg van de domme waardoor ik NIKS MEER ONLINE-KOOP!
Dit laat ik ook de bedrijven weten waar ik wel kocht maar nu niet meer. Voor het overige heb ik ze zojuist bedankt voor de kerstkaarten. NIET die van dit jaar maar vorig jaar. OOK heb ik ze bedankt voor alle retour gezonden pakketjes naar familie in de EU. Zeggen ze doodleuk dat ze het meerdere keren hebben aangeboden. SCHANDALIG!!!!!!!!! Ja je krijgt je paket terug en het geld maar verder zoeken ze niet uit waar het aan ligt terwijl ze dat wel beloven. OOK hebben ze vorige week beloofd om 8 stuks post van iemand anders in een andere plaats op te halen. DOEN ZE NIET en als argument geven ze dan dat ik niet op de afgesproken tijd thuis was!
Wat een doffe ellende bij dat bedrijf. Ik stuur al mijn familie-vrienden-relaties een mail met het verzoek alles maar digitaal te doen. WALGELIJK die postzooi!!!

TNT Post
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2010 12:43

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door TNT Post »

brewtronics schreef:Al enige tijd worden onze pakketjes bij de buurman (de plaatselijke telefoonwinkel) afgeleverd. Aangezien wij veel werken dachten we dat het telkens kwam omdat we op dat moment niet thuis waren. Maar nu blijkt dat op momenten dat we wel thuis zijn de pakketjes gewoon klakkeloos zonder aan te bellen bij de buurman worden afgeleverd.

Maar dit is nog maar het begin.

Deze week zou ik een laptop binnenkrijgen en hij werd aangetekend verzonden.
Ik heb de hele dag gewacht en toen ik boodschappen ging doen merkte ik op dat er een briefje van de TNT in de brievenbus zat.
De aangetekende verzending was doodleuk even bij de buurman afgeleverd.
Ik ben dus meteen naar de computer gegaan en op track&trace, een functie van TNT, bleek dat de bezorger de handtekening van mijn vriendin vervalst had. En nog geen goede vervalsing ook. Meerdere letters ontbraken en de tussenvoegsels ook.

Op het briefje stond het telefoonnummer van de bezorger (aper koeriers) en belde deze dus in een poging het onderling op te lossen. Maar tijdens dit gesprek maakte hij de opmerking: "Wat is jouw probleem, het is toch aangekomen." Deze opmerking resulteerde in een klacht tegen de bezorger over diens werkwijze.

Toen volgden de bedreigingen via de sms op de telefoon van m'n vriendin, een telefoonnummer dat hij blijkbaar een jaar geleden had opgeslagen van een van de pakjes die toen bezorgd is, dat de pakjes die voortaan bezorgd werden niet zouden aankomen als we een klacht indienen.

En inderdaad nu het eerst volgende pakje belt hij niet aan, laat geen briefje achter, en zegt gewoon dat wij er niet zijn. Dit terwijl wij de gehele dag gewacht hebben op de komst van het pakje.

Vier klachten ingediend, nog steeds geen actie ondernomen en het maximale wat de TNT mogelijk acht is een aantekening bij de bezorger. Dit na fraude met een handtekening, bedreiging en het onjuist uitvoeren van zijn werkzaamheden.
Beste brewtronics,

Het is tot mijn spijt betreurenswaardig hoe jouw, terechte, klacht is opgepakt.
Graag zou ik jouw NAW-gegevens en alle info omtrent deze chauffeur via een privébericht ontvangen, opdat ik deze kwestie direct kan gaan oplossen.

*Uiteraard kunnen andere posters, met TNT Post klachten ook een PB sturen, vermeldt altijd NAW-gegevens, omschrijving klacht en datum, en wanneer van toepassing de 3S-barcode*

Francis
TNT Post Webcare
Twitter: @TNTPostWebcare

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Beste Francis,

Het is beter vreemden aan te spreken met 'u', vindt u ook niet?

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door frenkievee »

adSolvendum schreef:Beste Francis,

Het is beter vreemden aan te spreken met 'u', vindt u ook niet?
Op zich met je eens, maar op een gemiddeld internet-forum is je/jij meestal de gangbare type-taal. Dus op zich vind ik het niet vreemd dat je/jij gebruikt wordt i.p.v. U.

tenniz

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door tenniz »

Dat ben ik helemaal met u eens.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door adSolvendum »

M.i. mag een bedrijf richting een klant zich best van wat formelere omgangsnormen naar vreemden bedienen.
Dat dit een forum is doet niets af aan het feit dat beleefd zijn richting een vreemde niets kost, en in de regel wel wat oplevert.

s.hellingman
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 10:30

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door s.hellingman »

Dit overkomt ook anderen. Plegen van falsheid in geschriften. We gaan ook aangifte doen. In andere topic heb ik een paar keer vandaag melding hiervan gemaakt in de hoop dat iemand dit leest.

Wat ik ernstig vind is dat u ook nog eens bedreigd wordt. Waar moet dit heen?
wordt de politiek niet wakker?

TNT is de meest incompetent en klantonvriendelijk bedrijf dat ik ooit tegen ben gekomen.
Onze aanklacht bestaat uit een aantal onderdelen:

valsheid in geschriften
diefstal - veel post van ons komt niet aan en we krijgen die ook niet terug

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: TNT pakketdienst fraude

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Ik ben soort verzamelpunt voor onze straat, geen probleem. Laatst zat ik te wachten op een pakket,want via email kreeg ik bericht dat het zonden was. Kijk ik op tracking; afgeleverd, getekend door ene Kleiko; ik bellen; waar is dat afgeleverd, en wie heeft getekend; op Nr 141; niet dus, weer bellen .oh misschien op 143. Idd de buurman had het aangenomen, maar had dus niet getekend, en zijn naam lijkt niet op Kleiko. Dus ook een klacht ingediend; ik hou niet van die geintjes.
Was dus niet een van de groep die altijd komen.

Gesloten