LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tnt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ratjuhpower
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:57

tnt

Ongelezen bericht door ratjuhpower »

mijn pakket is bij de buren bezorgd maar die hebben zogenaamd niks ontvangen en tnt laat het afweten nu kan ik wel voor het pakket gaan betalen wat ik niet heb ontvangen weet iemand hoe ik dit kan oplossen?????alvast bedankt Grtn Marco

angel1978
Berichten: 11009
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: tnt

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je moet het probleem daar leggen waar het hoort ( bij de verzender ).
Die is verantwoordelijk voor het pakket tot het moment dat het aan jou overhandigd is. Zij kunnen dus ook aan TNT vragen om een onderzoek in te stellen. Jij hebt geen overeenkomst met TNT en zij zullen dus ook niets voor je doen.

Ga terug naar de verzender en meldt die dat je niets ontvangen hebt ( en dus ook niets gaat betalen ).. Zij zullen of opnieuw moeten verzenden ( of als dat niet mogelijk is, de betaling opschorten ).

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: tnt

Ongelezen bericht door dhc »

Als ik iets via TNT ontvang dan moet ik op zo'n handterminal een "digitale" handtekening zetten. Kan TNT niet aantonen dat de buren wél hebben getekend?

angel1978
Berichten: 11009
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: tnt

Ongelezen bericht door angel1978 »

dhc schreef:Als ik iets via TNT ontvang dan moet ik op zo'n handterminal een "digitale" handtekening zetten. Kan TNT niet aantonen dat de buren wél hebben getekend?
Alleen bij aangetekende stukken...
Niet aangetekend wordt dus zo afgegeven..

Maar TNT gaat die handtekening niet tonen aan de ontvanger en alleen leveren op verzoek van de verzender.

riddert
Berichten: 2141
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: tnt

Ongelezen bericht door riddert »

Maar TNT gaat die handtekening niet tonen aan de ontvanger en alleen leveren op verzoek van de verzender.
Als er voor getekend moet worden kun je, ook als ontvanger, je handtekening inzien via track&trace.nl . Hiervoor heb je dan wel je tracktrace code nodig, en deze heeft of de verzender aan je verstrekt, of kan deze aan je verstrekken.

In dit geval van TS, hoeft er niet voor getekend te worden, en dient hij zich te melden bij de verzender.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: tnt

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Primair is de verzender verantwoordelijk tot dat voor ontvangst getekend is door de ontvanger. Indien het een zending betreft welke niet gesigneerd verzonden dan blijft de verzender aansprakelijk en verantwoordelijk.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: tnt

Ongelezen bericht door dhc »

Indien het een zending betreft welke niet gesigneerd verzonden.... .
Het blijft moeilijk hè...begrijpelijk nederlands schrijven....

Vertel ons leken, kneuzen, onbenullen eens wat gesigneerd verzenden betekent.
Please, maak me gelukkig met Uw kennis....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: tnt

Ongelezen bericht door dhc »

angel1978 schreef:
dhc schreef:Als ik iets via TNT ontvang dan moet ik op zo'n handterminal een "digitale" handtekening zetten. Kan TNT niet aantonen dat de buren wél hebben getekend?
Alleen bij aangetekende stukken...
Niet aangetekend wordt dus zo afgegeven..

Maar TNT gaat die handtekening niet tonen aan de ontvanger en alleen leveren op verzoek van de verzender.
Ik ben het niet eens met je. Geregeld ontvang ik pakketjes aan de deur en elke keer moet ik "digitaal" ondertekenen.
Maar ja, ik woon dan ook in een grote, boze stad....

angel1978
Berichten: 11009
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: tnt

Ongelezen bericht door angel1978 »

dhc schreef:
angel1978 schreef:
dhc schreef:Als ik iets via TNT ontvang dan moet ik op zo'n handterminal een "digitale" handtekening zetten. Kan TNT niet aantonen dat de buren wél hebben getekend?
Alleen bij aangetekende stukken...
Niet aangetekend wordt dus zo afgegeven..

Maar TNT gaat die handtekening niet tonen aan de ontvanger en alleen leveren op verzoek van de verzender.
Ik ben het niet eens met je. Geregeld ontvang ik pakketjes aan de deur en elke keer moet ik "digitaal" ondertekenen.
Maar ja, ik woon dan ook in een grote, boze stad....
Dat jij tot nu toe elke keer hebt moeten tekenen zegt natuurlijk niets over of dit altijd en bij iedereen zo is.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: tnt

Ongelezen bericht door dhc »

Klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik wel altijd moet tekenen en de rest van "bestel maar bestel maar" niet....

Misschien heb ik pech...of mazzel.


@Chanmaster: geef je nog even antwoord op mijn vraag of zit je nog te googlen op het juiste antwoord?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: tnt

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik hoef zelden te tekenen voor niet aangetekend verstuurde pakketjes.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: tnt

Ongelezen bericht door Athoz »

Als er niet aangetekend verzonden is, is er dus niet te bewijzen dat je iets ontvangen hebt. Voor iets wat je niet ontvangen hebt hoef je niet te betalen. Ik zou, als je weet welke buren het dan ontvangen zouden moeten hebben, eens een hartig woordje met ze wisselen :P

Gesloten