LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geslaagd maar geen rijbewijs??

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ester1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2011 09:49

geslaagd maar geen rijbewijs??

Ongelezen bericht door ester1971 »

Sinds 2 jaar woon ik in Belgie maar ben werkzaam in Nederland als vrachtwagenchauffeur. Via mijn werkgever kon ik gaan lessen voor E zodat ik aanhanger/ oplegger kan gaan rijden. Ik ben nog steeds in het bezit van een Nederlands rijbewijs. Afgelopen week mocht ik op voor het examen, en ja, de 1e keer was ik geslaagd. Maar de vreugde was van korte duur, blijkt dat categorie E niet bijgezet kan worden op mijn rijbewijs omdat ik Belgie woon. Mijn inziens heeft CBR enorm gefaald, bij hen staat categorie E nu wel geregistreerd maar ze willen op geen enkele manier tegemoet komen om dit op het rijbewijs bij te laten schrijven. Hun reactie is: u had aan moeten geven dat u in Belgie woont...Pardon? Staat dat niet op al mijn papieren vermeld? Zijn ze toch van op de hoogte ook bij de aanvraag van het examen? En ik heb toch een Nederlands rijbewijs?? Moet ik me dan eerst weer in laten schrijven in Nederland met alle gevolgen van dien? Of opnieuw rijlessen gaan nemen in Belgie wat weer veel geld gaat kosten? Is er nu zomaar 2000 euro weggegooid en CBR "kan niets betekenen"? Zij hebben toch een fout gemaakt, een hele grote in dit geval en moeten dit rechtzetten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: geslaagd maar geen rijbewijs??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

U bent tenslotte ook woonachtig in Belgie en niet in Nederland.

Denk dat u zelf ook info hier over had moeten verzamelen en niet alleen
de schuld in de schoenen van het CBR kan leggen.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: geslaagd maar geen rijbewijs??

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Ambtenarij in de EU de regels moeten gelijk getrokken worden.
Dus bel uw EU vertegenwoordiger en kaart dit probleem aan.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: geslaagd maar geen rijbewijs??

Ongelezen bericht door nevermind »

U bent tenslotte ook woonachtig in Belgie en niet in Nederland.
Ja, volgens TS heeft zij dit bij de aanvraag ingevuld!
Wat wil je met je uitspraak zeggen?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: geslaagd maar geen rijbewijs??

Ongelezen bericht door Mallemalle »

De vraag is of je een belgisch of nederlands paspoort hebt, nederlands, moet cbr je gewoon een rijbewijs geven

Of je daar vervolgens in belgie of kazachstan mee gaat rondrijden moeje zelf weten

Gesloten