LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Andere onderwerpen over auto en vervoer
stofzuigertje

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tussen de overtreding datum en ontvangst boete zit enige tijd en in die tijd kan de situatie aangepast zijn..

Niet nu maar toen situatie en borden is bepalend.
Ook worden borden soms aangepast, in weekend 90 Km, maar tijdens werk 50 en 70 Km...
Dus als je later gaat kijken kan het aangepast zijn....
Maar de tijd van overtreding is bepalend dus enkele weken later gaan kijken is te laat.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Topic van iemand met accuut topic geheugen verlies.
Ts komt hier niet onderuit, betalen en verhaaltje is over, ik vind een bon ook nooit leuk, en krijg ze ook nog af en toe, en zeg ik ook kl..tz..k.

PE1AGP
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2015 16:04

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door PE1AGP »

Op het formulier wat u heeft ontvangen moet staan bij welk hectometer paaltje het verkeersbord staat
met de voor op dat moment geldende maximale snelheid. Deze worden niet allemaal netjes verwijdert
na de werkzaamheden, dus reden voldoende aanwezig om na eerst zelf te controleren een bezwaarschrift
in te dienen. Doe dat ruim binnen de gestelde termijn anders heb je spreekwoordelijk geen poot om op
te staan.

Succes

koningroel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2015 17:45

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door koningroel »

Ik heb een boete op dezelfde dag. Echter moet ik aangeven wie er reed, en is er geen bedrag vermeld. Ik ben het er mee eens dat ik de snelheid heb overtreden, maar op die zondag was er niemand aan het werk (dit was duidelijk te zien), dus vind dat de verhoging voor wegwerkzaamheden niet geldt. Iemand hier feiten (ipv alleen meningen) over ?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

koningroel schreef:Ik heb een boete op dezelfde dag. Echter moet ik aangeven wie er reed, en is er geen bedrag vermeld. Ik ben het er mee eens dat ik de snelheid heb overtreden, maar op die zondag was er niemand aan het werk (dit was duidelijk te zien), dus vind dat de verhoging voor wegwerkzaamheden niet geldt. Iemand hier feiten (ipv alleen meningen) over ?
stonden er borden met een snelheids beperking.?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door kweenie »

Snelheidsbeperkingen gelden niet alleen vanwege de mensen die er werken, maar ook vanwege bijvoorbeeld de extra tijd die je nodig hebt om de veranderde situatie te overzien, maar ook zaken als versmalde rijstroken of ontbrekende vluchtstroken.

Los daarvan kun je natuurlijk niet van tevoren al weten of er op dat moment mensen werken. Ik vind zelf dat te hard rijden op een plek waar mensen kúnnen werken even erg is als te hard rijden op een plek waar je ziet dat er mensen werken.

koningroel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2015 17:45

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door koningroel »

Fijn dat jullie met feiten komen ipv meningen. In Duitsland geldt de verhoging niet als er gewerkt wordt. Ik wil weten of dat in NL ook is.

koningroel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2015 17:45

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door koningroel »

F.van Holten schreef:
koningroel schreef:Ik heb een boete op dezelfde dag. Echter moet ik aangeven wie er reed, en is er geen bedrag vermeld. Ik ben het er mee eens dat ik de snelheid heb overtreden, maar op die zondag was er niemand aan het werk (dit was duidelijk te zien), dus vind dat de verhoging voor wegwerkzaamheden niet geldt. Iemand hier feiten (ipv alleen meningen) over ?
stonden er borden met een snelheids beperking.?
Ja die stonden er. Ik ontken ook niet dat ik niet te hard reed. Echter vind ik de verhoging niet terecht

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door tenormin »

F.van Holten schreef:
koningroel schreef:Ik heb een boete op dezelfde dag. Echter moet ik aangeven wie er reed, en is er geen bedrag vermeld. Ik ben het er mee eens dat ik de snelheid heb overtreden, maar op die zondag was er niemand aan het werk (dit was duidelijk te zien), dus vind dat de verhoging voor wegwerkzaamheden niet geldt. Iemand hier feiten (ipv alleen meningen) over ?
stonden er borden met een snelheids beperking.?
Denk dat @koningroel wil dat er iemand met echte feiten, (dus zelf meegemaakt heeft) bedoelt. Denk ook dat hij wil weten hoe die persoon er vanaf is gekomen. Want het feit dat er geen bedrag is vermeld plus te moeten aangeven wie er heeft gereden is op zich al erg vreemd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door puma73 »

Allemaal gezeur, er wordt daar ter plaatse constant aan de weg gewerkt. Het is helemaal niet relevant of je ziet dat er iemand aan het werk is of niet. Die snelheidsbeperkingen zijn daar ter plaatse niet voor niets. Er wordt daar constant veel te hard gereden.

Dus voor koningroel geldt ook gewoon de geldende verhoging bij wegwerkzaamheden. En voor iemand die het blijkbaar niet zo nauw neemt met de snelheden zoals koningroel, gewoon een tijdje zonder rijbewijs wil soms wel eens helpen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door kweenie »

koningroel schreef:Fijn dat jullie met feiten komen ipv meningen. In Duitsland geldt de verhoging niet als er gewerkt wordt. Ik wil weten of dat in NL ook is.
de verhoging van de wet mulder sanctie geldt als er sprake is van daadwerkelijk werkzaamheden op dat moment en/of van een gewijzigde wegsituatie. Aangezien er bij wegwerkzaamheden algauw sprake is van een gewijzigde situatie, zal het in de praktijk weinig voorkomen dat er géén verhoging is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door puma73 »

koningroel schreef:Fijn dat jullie met feiten komen ipv meningen. In Duitsland geldt de verhoging niet als er gewerkt wordt. Ik wil weten of dat in NL ook is.
We wonen in Nederland, daar gelden Nederlandse regels. Dus die verhoging geldt ook voor u, zeker als u met enige regelmaat de maximum snelheid aan uw laars lapt.

Peter1900
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:28

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door Peter1900 »

Beste Swforlife,

Inmiddels al een tijd overheen gegaan, maar ik wil graag even reageren op je bericht van de bekeuring van 23-11-14.

Ik ben op 9-11-14 ook geflits op deze weg tijdens de wegwerkzaamheden met 27km/u te hard €309,-
op dit moment was er niemand aan het werk. Als men niet aan het werk is op dat moment ook al staan er borden van wegwerkzaamheden, mogen ze jou wel een bekeuring, maar niet met de naam wegwerkzaamheden. Dat scheelt je de helft van het geld.

Ik heb bezwaar ingediend met als bewijs een mail van nonstop261 en alle artikel codes waarin staat dat ze je daarvoor niet mogen bekeuren. Tot op heden heb ik 2 keer een brief gehad dat mijn bezwaar is doorgestuurd naar één of andere officier. en ik heb nog geen rooie cent betaald. Dus gewoon bezwaar indienen ;-)

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Peter1900 schreef:Als men niet aan het werk is op dat moment ook al staan er borden van wegwerkzaamheden, mogen ze jou wel een bekeuring, maar niet met de naam wegwerkzaamheden. Dat scheelt je de helft van het geld.
In het kader van "onderbouw je stellingen" zou het handig zijn als je de wettelijke basis van bovenstaand citaat hier ook even noemt. Die heb je zó blij de hand, want die staan blijkbaar in je bezwaarschrift.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door puma73 »

Peter1900 schreef:Beste Swforlife,

Inmiddels al een tijd overheen gegaan, maar ik wil graag even reageren op je bericht van de bekeuring van 23-11-14.

Ik ben op 9-11-14 ook geflits op deze weg tijdens de wegwerkzaamheden met 27km/u te hard €309,-
op dit moment was er niemand aan het werk. Als men niet aan het werk is op dat moment ook al staan er borden van wegwerkzaamheden, mogen ze jou wel een bekeuring, maar niet met de naam wegwerkzaamheden. Dat scheelt je de helft van het geld.

Ik heb bezwaar ingediend met als bewijs een mail van nonstop261 en alle artikel codes waarin staat dat ze je daarvoor niet mogen bekeuren. Tot op heden heb ik 2 keer een brief gehad dat mijn bezwaar is doorgestuurd naar één of andere officier. en ik heb nog geen rooie cent betaald. Dus gewoon bezwaar indienen ;-)
Dus u bent terplekke gestopt en hebt gecontroleerd of er mannetjes aan het werk waren?

Kletskoek en onzin, als er een snelheidsbeperking is, zoals in dit geval bij de ombouw a59/n261 is er continue een snelheidsbeperking van kracht en maakt het voor de hoogte van de boete niks uit.

Maar goed u mag het onderbouwen, blijkbaar heeft u dat ook in uw bezwaarschrift gedaan.

Enne die boete, die komt echt wel retour, dus begin maar te sparen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door renewouters »

Waarom nemen mensen uberhaupt het risico dat ze wegwerkers aan kunnen rijden die ze nog niet gezien hebben? Je kunt pas met 100% zekerheid zeggen dat er niet gewerkt wordt als je eerst het hele traject hebt geinspecteerd. En ga je dan nog een keer terug om er vervolgens te hard langs te rijden? Ik zie ook het probleem niet om gedurende een korte afstand even wat langzamer te rijden. In de meeste gevallen is de weg ook smaller dan normaal, dus alleen daarom al kan je beter voorzichtiger doen.

Gesloten