LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Andere onderwerpen over auto en vervoer
hanzter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2017 23:21

NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door hanzter »

Geachte heer, mevrouw,

Helaas heb ik een ernstige klacht tegen het onderdeel OV-fiets van NS.
Wat is het geval?

Op 27 juni heb ik na terugkomst de door mij gehuurde OV-fiets op station Breukelen teruggebracht. Er was echter geen ruimte meer, alle boxen waren bezet. Ik heb toen de fiets aan de paal naast de boxen bevestigd met ketting en sleutel in het daarvoor bestemde kastje gelegd.
Dit heb ik onmiddellijk telefonisch gemeld bij OV-fiets.

Wat schetst mijn verbazing? Drie dagen later op 30 juni ontving ik een mailtje dat ik 5 euro extra moet betalen omdat fiets niet is ingeleverd.
Hierop heb ik wederom telefonisch contact opgenomen en het antwoord was dat het uitgezocht zou gaan worden. Helaas heb ik daarna niets meer vernomen.

Een week later, toen ik weer op station Breukelen was, stond de door mij op 4 juli gehuurde fiets nog steeds op dezelfde plek, vastgebonden aan de paal naast de boxen.
En ja, u raadt het al: wederom heb ik hiervan melding gemaakt. Antwoord: het zal uitgezocht worden.

Nu 4 juli ontving ik een mail dat 250 euro van mijn rekening wordt afgeschreven, want de fiets zou nog steeds niet zijn teruggebracht. Maar beste mensen, fiets staat nog steeds op station op dezelfde plek waar ik deze op 27 juni heb achtergelaten.
Dit heb ik maar weer gemeld bij OV-fiets en tevens gevraagd aan de medewerkster aan de telefoon waarom OV-fiets 250 euro gaat afschrijven, zonder dat er kennelijk enig onderzoek is gedaan naar de meldingen die ik al eerder deed. Hieruit moet ik opmaken dat de toezeggingen dat e.e.a. uitgezocht zou worden, niet zijn nagekomen. OV-fiets is hiermede dus in gebreke. Het geeft dan ook geen pas dat bij falend functioneren van OV-fiets, aan mij de rekening wordt gepresenteerd! Schandalig! Ik ben niet in gebreke, maar uw medewerkers c.q. de afdeling OV-fiets wel. Op mijn vraag waarom er 250 euro wordt afgeschreven van mijn rekening, terwijl ik nog steeds geen uitsluitsel heb gekregen op mijn meldingen, geeft de medewerkster slechts een nietszeggend antwoord dat er een mail uitstaat (???) en geeft vervolgens te kennen dat de verbinding verbroken gaat worden.

Het is niet te bevatten dat OV-fiets het lef heeft om bij mij 250 euro in rekening brengen terwijl er duidelijk sprake is van disfunctioneren van deze afdeling. Ik heb aan al mijn verplichtingen voldaan en hiervoor moet ik dus kennelijk betalen??

Nee, OV-fiets, dit kan en mag niet het geval zijn. Uw optreden naar de klant is ver beneden alle peil en ik ben dan ook voornemens het hogerop te zoeken. De krant, de omroep, het ministerie, kortom: het wordt tijd dat het onschuldige publiek c.q. de klanten van OV-fiets op de hoogte worden gebracht van het meer dan schandalige optreden van OV-fiets bij de afhandeling van klachten.

En dan heb ik het nog niet gehad over het – mede door het optreden van OV-fiets – missen van mijn trein, te laat komen op mijn afspraak (en dat niet een keer, maar meerdere malen) met alle gevolgen van dien!

Foto van de bewuste fiets aan de paal kan ik u desgewenst doen toekomen evenals een uitdraai van mijn telefonische meldingen/e-mailverkeer met uw disfunctionerende afdeling.

Wellicht kan ik u nog een tip geven voor de toekomst:
Fietsen worden niet ingecheckt, regelmatig zijn er geen fietsen beschikbaar, terwijl er buiten aan de paal wel degelijk fietsen staan die niet meer in de boxen passen. Als de fietsen deugdelijk worden ingecheckt is de kans groter dat er wel fietsen beschikbaar zijn.

Ik verzoek u op korte termijn een inhoudelijke reactie te geven op mijn klacht, bij gebreke waarvan ik genoodzaakt ben andere maatregelen te treffen.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren,

Hans van de Pol

NeoDutchio
Berichten: 12338
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tegen wie is uw relaas gericht? U bent hier op een openbaar forum van Radar, niet bij de OV klachtenlijn.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door Emcede »

Bericht dat TS aan OV-fiets gestuurd heeft is blijkbaar zonder meer geknipt en geplakt. Bedankt voor de mededeling...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door Brahms »

Terwijl NS een eigen klanten forum heeft alwaar ook meestal gelijk gereageerd word door de NS Webcare.
Laatst gewijzigd door Brahms op 07 jul 2017 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.


Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door Dirkie »

Brahms schreef:Terwijl NS een eigen klanten forum heeft alwaar ook meestal gelijk gereageerd word door de NS Webcam.
Hebben ze fiets gefilmd dan?

D.Krakeel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:35

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door D.Krakeel »

Mij is dit ook overkomen en ik lees op diverse NS klachten forums hetzelfde probleem.
Ik moet 250 euro plus de dagen dat ik de fiets volgens OV fietsverhuur in huur had betalen.
Ik heb op 21 juli dezelfde dag in de namiddag de huurfiets teruggeplaatst in een fietsbox die open ging met de OV chipkaart.
Daarna zoals altijd de deur gesloten.
Nu claimt OV fiets dat de fiets niet meer aangetroffen is en ben ik na 10 telefoontjes en emails en forumberichten ..aangifte bij de politie ( eis van OVFiets ) niets opgeschoten.
Zonder mijn toestemming is er 250 euro door OV van mijn betaalrekening geïncasseerd.
Ik kan niets bewijzen want ik krijg geen bonnetje bij inleveren van de fiets of dat er een bel afgaat als de fiets niet goed is teruggezet...ik heb geen recht als klant.
De NS wil geen camerabeelden bekijken waarop wellicht te zien is dat ik in mijn recht sta...vanwege privacy wetgeving...
Ik heb de 250 euro gestorneerd en krijg nu een incassobureau achter mij aan met nog eens 40 euro verhoging.
Radar alsjeblieft kan dit stoppen want ik ben een van de vele slachtoffers van het technisch niet functioneren van de OV fiets kluizen en de ongeïnteresseerde managers die het niets kan schelen dat de eerlijke klant de dupe is van een regelmatig slecht functionerend systeem.

Ik roep ook andere mensen die de dupe zijn van OV fiets op te reageren.
Dank u wel.

NeoDutchio
Berichten: 12338
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

D.Krakeel schreef:Radar alsjeblieft kan dit stoppen want ik ben een van de vele slachtoffers van het technisch niet functioneren van de OV fiets kluizen en de ongeïnteresseerde managers die het niets kan schelen dat de eerlijke klant de dupe is van een regelmatig slecht functionerend systeem.
Dank u wel.
Wat heeft Radar er mee te maken? Radar is geen onderdeel van de OV fiets. U kunt beter daar klagen.

stofzuigertje

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De paal naast is geen inleveren....

Maar als je vreemd bent op die locatie en voor een dagje in bepaalde stad fiets huurde en niet kan inleveren?
Dan zul je geen fiets meer huren!
Aan paal zetten en sleutel in kastje is niet ingeleverd.....
Je had aan paal en enkele dagen later lege plek moeten zoeken..... als je daar ooit nog komt.

Maar ook het inleveren en lege box....
Zowel geen fietsen aanwezig als problemen met inleveren, als de NS, want OV systeem valt hier buiten, alleen de registratie doen ze.... dan zullen deze binnenkort als dit in de uitzending zou komen van meerdere klagers wel eens kunnen instorten!
De €250,- is bedoeld voor diefstal/aankoop fiets van mensen die niets terug brengen.....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NS OV-fiets: rekening van 250 euro voor niet inleveren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik snap niet dat mensen hier hun klachten komen dumpen maar kennelijk geen interesse hebben in een oplossing.

Gesloten