LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Andere onderwerpen over auto en vervoer
robinvw1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 11:50

Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door robinvw1 »

Ik ga wel eens met de auto naar mijn werk in Amsterdam. Eind augustus had ik mijn parkeeractie in Parkmobile per ongeluk op een verkeerd kenteken gestart. Toevallig was er die dag een controle en ontving ik een paar dagen later dus een parkeerboete met een naheffingsaanslag van Gemeente Amsterdam.

Een kleine zoektocht op internet bracht mij op een uitspraak van de Hoge Raad:
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... teken.aspx

Ik heb wel degelijk parkeergeld betaald, maar op een ander kenteken. Oftewel, nadat ik deze uitspraak op internet had gelezen, ben ik online een bezwaar in gaan dienen. Hierbij heb ik de factuur van augustus van Parkmobile toegevoegd met daarop: bovenaan mijn naam en de parkeerhistorie met daarbij datum, locatie/parkeerzone, duur en het verschuldigde bedrag. Tevens een afschrift van de Parkmobile factuur van mijn bankrekening aan het bezwaar toegevoegd.

Helaas vandaag een uitspraak op mijn bezwaarschrift ontvangen, waarin staat:
"U geeft aan dat u ten tijde van de naheffingsaanslag voldaan had aan uw verplichting tot het betalen van parkeerbelasting. Echter, er is geen op naam gestelde uitdraai van de parkeerhistorie van uw belprovider meegestuurd."

Ik heb het op de manier zoals ik het beschrijf toch gewoon goed gedaan? Ik heb:
- een uitdraai zoals een factuur toegevoegd,
- met daarop mijn naam,
- met daarop de parkeerhistorie.

Vinden jullie ook dat ik in mijn recht sta? In dat geval ben ik bereid om naar de rechtbank te stappen, ook al is het een klein bedrag. Ik neem aan dat ik mijn rechtsbijstandverzekering hiervoor kan gebruiken? Ik heb enkele bijlagen toegevoegd voor de details.

Parkmobile uitdraai
Uitspraak bezwaarschrift (1)
Uitspraak bezwaarschrift (2)

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Voor zover ik het kan beoordelen, kun je wel aantonen dat je hebt betaald, maar niet voor welk kenteken. Of staat dat ergens in het grijze gebied?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Heeft u bij uw bezwaarschrift ook aangegeven wat er was gebeurt? Want u heeft dus als ik het goed begrijp niet betaald voor het parkeren van uw auto? U heeft wel betaald maar die betaling is dus niet te linken met uw auto?
Laatst gewijzigd door Dieke83 op 27 sep 2017 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk niet dat u in uw recht staat om uw geld. Het zou heel simpel worden om misbruik van de situatie te maken d.m.v. 2 auto's te parkeren en er maar voor 1 te betalen. Als later blijkt dat er gecontroleerd is, dan geeft u aan dat u betaald heeft, maar op het verkeerde kenteken. Het is een beetje vergelijkbaar met het parkeerbonnetje onder de ruit doen van de verkeerde auto.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb dat zelf een keer gehad. De automaat was uitgeschakeld en ik had betaald via iemand met wie een afspraak had. Echter, er was een fout kenteken opgegeven en dus kreeg een boete. Ik heb daarop een verklaring van deze persoon gevraagd en heb daarmee bezwaar gemaakt. Daarop hoefde ik de boete niet te betalen.

Waar het hier om gaat is of u aannemelijk kunt maken dat deze betaling hoort bij de auto waarmee u heeft geparkeerd. Ik denk dat je wel kunt rond krijgen, maar het zou verstandig zijn om hier te motiveren waarom hieraan is voldaan. Dat helpt je straks bij de rechtbank. Daarnaast zou ik even contact opnemen met het bestuursorgaan om te vragen wat ze bedoelen met parkeerhistory en waarom de uitdraai van parkmobile niet voldoet. Ook dat helpt bij het opstellen van een beroepsschrift.

Wat ik zie is dat je betaald hebt op 28 augustus 2017 voor een parkeerplek op de Veemkade en dat is ook de straat waarin moest betalen. Alleen zie ik andere getallen. Gaat het om dezelfde parkeerzone? Als er andere vergelijkingen gemaakt kunnen worden, dan zou ik die hier ook noemen.

tienalf
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2004 12:14

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door tienalf »

M.i. valt dit onder de categorie Parkeerterreur. Mensen mogen blijkbaar geen fout(je) meer maken. We moeten allemaal gerobotiseerd worden - parkeerbeheer is blijkbaar al zo ver... Ik erger me steeds meer aan dit soort zaken die vanuit een digitale wereld ons terroriseren.
Waar is de menselijke maat? Het wordt tijd dat instanties, overheden, bedrijven de mens weer als mens gaat behandelen!

NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tienalf schreef:M.i. valt dit onder de categorie Parkeerterreur. Mensen mogen blijkbaar geen fout(je) meer maken. We moeten allemaal gerobotiseerd worden - parkeerbeheer is blijkbaar al zo ver... Ik erger me steeds meer aan dit soort zaken die vanuit een digitale wereld ons terroriseren.
Waar is de menselijke maat? Het wordt tijd dat instanties, overheden, bedrijven de mens weer als mens gaat behandelen!
Om die reden is de proef om rechters te laten vervangen door computers ook stopgezet. Waar de computer alleen maar volgens regeltjes werkt kijkt een rechter ook naar de mens erachter.

Raadgeverij
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017 23:17

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door Raadgeverij »

Het is mij niet geheel duidelijk wie uw bezwaar heeft afgewezen. Heeft u de schikking ontvangen via het CJIB of van de Ontvanger belastingen van de betreffende gemeente? Indien u deze heeft ontvangen van het CJIB dient u in eerste aanleg bezwaar aan te tekenen bij de Officier van Justitie van het CVOM. De procedure staat op de schikking vermeldt. Let wel op de termijn van 6 weken. Als uw bezwaar wordt afgewezen dan kunt u in beroep gaan bij de Kantonrechter. U heeft daar geen procesvertegenwoordiger (advocaat) voor nodig.
Heeft u een zgn. belastingaanslag van de gemeente ontvangen (parkeren is nl. een vorm van belasting) dan maakt u bezwaar bij de Ontvanger van de Belastingen van de betreffende gemeente. Als deze wordt afgewezen kunt u beroep instellen bij de sector Bestuursrecht van de rechtbank. Ook daarbij is geen advocaat nodig. Deze beroepsmogelijkheid dient ook vermeld te staan op uw afwijzingsbeschikkingen.
Gezien uw verhaal zou ik dat zeker gaan doen. Vergeet niet om in uw beroepsschrift de rechter te verzoeken de door uw gemaakte kosten (reiskosten o.a.) voor rekening van de gemeente te laten komen. Veel succes.

Raadgeverij
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017 23:17

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door Raadgeverij »

Vervolg op mijn eerdere reactie. Had de bijlagen niet gezien. Dus in beroep gaan bij de sector bestuursrecht. U heeft geen advocaat nodig.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door renewouters »

tienalf schreef:M.i. valt dit onder de categorie Parkeerterreur. Mensen mogen blijkbaar geen fout(je) meer maken. We moeten allemaal gerobotiseerd worden - parkeerbeheer is blijkbaar al zo ver... Ik erger me steeds meer aan dit soort zaken die vanuit een digitale wereld ons terroriseren.
Waar is de menselijke maat? Het wordt tijd dat instanties, overheden, bedrijven de mens weer als mens gaat behandelen!
We willen allemaal dat de overheid minder geld uitgeeft. Dan krijg je dit soort dingen. Uiteraard kan de overheid alles op een menselijke manier gaan doen, maar dan moet je flink wat extra ambtenaren aannemen. En wie betaalt dat? Dan liever een overheid die zuiniger doet en dat we zelf even wat beter uitkijken voordat we op de "OK" knop drukken. Dat is het snelst verdiend.

badgirl
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:16

Re: Parkmobile: betaald, maar op verkeerd kenteken

Ongelezen bericht door badgirl »

reactie van Tienalf:
"M.i. valt dit onder de categorie Parkeerterreur. Mensen mogen blijkbaar geen fout(je) meer maken. We moeten allemaal gerobotiseerd worden - parkeerbeheer is blijkbaar al zo ver... Ik erger me steeds meer aan dit soort zaken die vanuit een digitale wereld ons terroriseren.
Waar is de menselijke maat? Het wordt tijd dat instanties, overheden, bedrijven de mens weer als mens gaat behandelen!"





Er wordt een vraag gesteld en dit is dan uw antwoord?????

Gesloten