LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe lang van speciale verzekering naar normale verzekering

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Mkkam
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2018 10:33

Hoe lang van speciale verzekering naar normale verzekering

Ongelezen bericht door Mkkam »

Goeiedag, ik ben ondertussen ongeveer een jaar verzekerd bij de Vereende ivm een registratie van mijn vorige verzekeraar. De premie van de nieuwe verzekering is erg hoor, het is te vergelijken met de Rialto verzekeringen. Ik vroeg me af of iemand weet hoe lang het duurt voordat ik me weer bij een 'normale' verzekering kan laten verzekeren?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoe lang van speciale verzekering naar normale verzekering

Ongelezen bericht door renewouters »

Bel een verzekeraar. Die weten het precies. Wij kunnen hoogstens gissen. De kans dat je hier een lotgenoot treft is niet zo groot.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoe lang van speciale verzekering naar normale verzekering

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mkkam schreef:Goeiedag, ik ben ondertussen ongeveer een jaar verzekerd bij de Vereende ivm een registratie van mijn vorige verzekeraar. De premie van de nieuwe verzekering is erg hoor, het is te vergelijken met de Rialto verzekeringen. Ik vroeg me af of iemand weet hoe lang het duurt voordat ik me weer bij een 'normale' verzekering kan laten verzekeren?
Zie https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consu ... aties.aspx

Termijn is 3 tot 8 jaar afhankelijk waarom u bent geregistreerd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe lang van speciale verzekering naar normale verzekering

Ongelezen bericht door grun »

Mkkam schreef:De premie van de nieuwe verzekering is erg hoor, het is te vergelijken met de Rialto verzekeringen. Ik vroeg me af of iemand weet hoe lang het duurt voordat ik me weer bij een 'normale' verzekering kan laten verzekeren?
Hoe lang dat duurt, weet ik niet. Maar je zou Lastpoint verzekeringen eens kunnen bellen, die zouden volgens onderstaande quote goedkoper zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

" In het slechtste geval kun je alleen nog een polis tegen een veel hogere premie afsluiten bij de Vereende (voorheen Rialto), een verzekeraar die zich richt op risicovolle klanten. Er zijn goedkopere alternatieven zoals Lastpoint verzekeringen, waar je een 'herstelpolis' kunt aanvragen bij een andere verzekeraar. Je moet de premie voor een halfjaar of jaar dan wel in één keer vooruitbetalen."
(bron: https://www.consumentenbond.nl/autoverz ... erzekering)

stofzuigertje

Re: Hoe lang van speciale verzekering naar normale verzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pleur Op!

Ja, de woorden van Marc Rutte, als je naar België zou gaan kun je daar met een schoon verleden tegen normale prijzen wel verzekeren, zonder enige ervaring of verklaring huidige want dan begin je opnieuw....
3 jaren is te doen, de 8 jaren is weg gaan uit Nederland voor dit geval soms rendabel....

En als Belg mag je als je daar verzekerd bent gewoon hier voordelig weer langs komen, welkom terug en hoe gaat het daar?
Ja, eenmaal in die dure kom je er lastig uit en ook zullen vooral de goedkopere je vaak niet accepteren als de periode om is.
Daarom herhaal ik maar even die M Rutte uitspraak!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoe lang van speciale verzekering naar normale verzekering

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Pleur Op!

Ja, de woorden van Marc Rutte, als je naar België zou gaan kun je daar met een schoon verleden tegen normale prijzen wel verzekeren, zonder enige ervaring of verklaring huidige want dan begin je opnieuw....
3 jaren is te doen, de 8 jaren is weg gaan uit Nederland voor dit geval soms rendabel....

En als Belg mag je als je daar verzekerd bent gewoon hier voordelig weer langs komen, welkom terug en hoe gaat het daar?
Ja, eenmaal in die dure kom je er lastig uit en ook zullen vooral de goedkopere je vaak niet accepteren als de periode om is.
Daarom herhaal ik maar even die M Rutte uitspraak!
Als je gewoon niet geregistreerd komt te staan is migreren helemaal niet nodig.

Gesloten