Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Andere onderwerpen over auto en vervoer
andree1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2014 20:43

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Ongelezen bericht door andree1946 »

Hierover is inderdaad jurisprudentie te vinden. De Hoge Raad heeft hierover inderdaad een uitspraak gedaan.
Je boete is onterecht. Dat je ingelogd hebt op de verkeerde paal, maar dat doet niet ter zake ! je hebt keurig je parkeergeld betaald voor het voortuig dat op uw naam staat, want je kunt niet tegelijk met uw voertuig op een andere locatie staan ! U kunt dit terecht aan aantonen middels uw nota van Parkmobile.
Het zal wat energie kosten, maar aan het eind van de rit zult u gelijk krijgen.
Succes.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Ongelezen bericht door Moneyman »

andree1946 schreef:
26 nov 2021 18:33
Hierover is inderdaad jurisprudentie te vinden. De Hoge Raad heeft hierover inderdaad een uitspraak gedaan.
Het helpt wel als je die jurisprudentie dan ook laat zien. Ik ken wel uitspraken van de Hoge Raad waarin te weinig betaalde parkeerkosten kwijtgescholden werden, alleen was dat het gevolg van onjuiste tariefinformatie in de app. Dat is hier niet aan de orde.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Ongelezen bericht door k2p »

@dewitte100 , mocht je hier nog eens komen reageren, heb ik 1 vraag.
Je zegt de verkeerde paal gebruikte te hebben. Was parkeren bij deze verkeerde paal goedkoper dan bij de juiste paal? Zo ja, dan heeft u pech. Maar als het tarief hetzelfde (of duurder) was, dan zou ik zowel de boete als de ophogingen aanvechten. Let wel op de beroepstermijnen, want beroep te laat is ook pech! (Je zegt al in beroep te zijn gegaan, maar ik vermoed dat u bezwaar bedoelt in plaats van beroep, en dat u nog niet in beroep bent gegaan. Bezwaar doe je bij de gemeente. Beroep bij de rechtbank.)

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verkeerde paal is dan heb je betaald voor een ander gebied. Wie zegt dat je daar niet hebt gestaan en daarna verhuist bent?

Als je met deze gedachte lijn aan de haal wilt dan zul je op zijn minst moeten bewijzen dat je echt het oogmerk had om voor de plek te betalen waarvoor je de boete hebt gekregen en zelfs dan denk ik dat je bot vangt. Als je de gemeente een verwijt kunt maken, dan is dat uiteraard anders.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Ongelezen bericht door k2p »

Wat leidend is, is dat voldoende parkeerbelasting aan de juiste gemeente was betaald, voor waar ten tijde van de controle was geparkeerd. Ongeacht welke paal in de buurt is gebruikt, zolang deze minstens hetzelfde tarief rekent. Ik zoek net op dat de Koestraat in Tilburg het laagste parkeertarief van Tilburg kent. https://tilburg.maps.arcgis.com/apps/we ... b373062669

Als de gemeente de naheffing enkel baseert op een verkeerde paal, dan zou ik de naheffing aanvechten. Als een verkeerde paal inhoudt dat per abuis een andere gemeente is betaald, dan is de naheffing terecht.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Ongelezen bericht door k2p »

@snuffel1 Dit is een naheffingsaanslag dat via de gemeente loopt en geen parkeerboete dat via het CJIB loopt. De kosten voor de aanmaning en dwangbevel zijn verder geen administratiekosten.

Gesloten