LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanschaf bril

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Aanschaf bril

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

bprosman schreef:Als ze allemaal door de zelfde fabriek gemaakt worden dan is de conclusie gemakkelijk, dan deugt het inmeten niet.
Dat klopt helemaal inderdaad, natuurlijk kan zo'n bedrijf een fout maken, maar de meeste fouten zitten 'm dan echt in het aftekenen in de winkel zelf.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Aanschaf bril

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste Fleurjuh666,

Bedankt voor de nuttige informatie.
Graag wil ik nog wat informatie vragen:
Een opmerking van een ander lid:Die "+" glazen zijn wat meer (hand)werk, wat dus de hogere kosten verklaard.
Ik dacht dat in het huidige computertijdperk de glazen geheel automatisch worden vervaardigd .
Ik vind een prijsverschil tov de standaardvarifocus van 100 euro persoonlijk erg veel.

Uw opmerking : Wat me wel opvalt, is dat klanten op internet vragen gaan stellen die in de winkel ook gesteld hadden kunnen worden. Mocht u denken 'tsja, maar daar zeggen ze ook maar wat', zeg dan dat u even na wil denken over de 'offerte', en slaap er een nachtje over, ik mag toch hopen dat niemand u gedwongen heeft met een mes op de keel om die bril aan te schaffen.

Ik heb inderdaad een offerte gevraagd met een geldigheidsduur van 14 dagen.
Omdat ik nu een prijsindicatie heb wil ik bij een locale opticien een offerte laten maken om
te vergelijken. Er wordt nogal eens beweerd dat je hier stukken meer betaald als bij de bekende
ketens . Dat kan ik nu in de praktijk testen.
Na de oogmeting bleek dat bij mijn huidige varifocale bril de - sterkte te hoog was en dit is
waarschijnlijk de oorzaak geweest dat ik bij het lezen en puzzelen mijn bril afzette omdat ik
op korte afstand beter zonder bril als met bril de letters kon lezen.
Na de huidige oogmeting kreeg ik een testbril op en kon nu wel de kleine letters lezen .
Maw ik heb dus een aantal jaren met een verkeerd geslepen of gemeten varifocale bril gelopen.
Mvg

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Aanschaf bril

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Hansw schreef:Beste Fleurjuh666,

Bedankt voor de nuttige informatie.
Graag wil ik nog wat informatie vragen:
Een opmerking van een ander lid:Die "+" glazen zijn wat meer (hand)werk, wat dus de hogere kosten verklaard.
Ik dacht dat in het huidige computertijdperk de glazen geheel automatisch worden vervaardigd .
Ik vind een prijsverschil tov de standaardvarifocus van 100 euro persoonlijk erg veel.
Zoals gezegd, er zijn veel soorten varifocale glazen, ik ben niet bekend met de glazen van ha. Of het wel of niet de moeite waard is, zou ik in uw geval echt niet durven zeggen. Alhoewel, zou bijna zeggen 'probeer de standaard glazen, en kijk hoe het bevalt'. Maar dat moet u zelf beslissen, straks heb ik het gedaan, ik praat enkel vanuit mijn eigen ervaring. En inderdaad, hogere kosten hebben niets met het handwerk te maken, zoals ik net al aangaf.
Hansw schreef: Uw opmerking : Wat me wel opvalt, is dat klanten op internet vragen gaan stellen die in de winkel ook gesteld hadden kunnen worden. Mocht u denken 'tsja, maar daar zeggen ze ook maar wat', zeg dan dat u even na wil denken over de 'offerte', en slaap er een nachtje over, ik mag toch hopen dat niemand u gedwongen heeft met een mes op de keel om die bril aan te schaffen.

Ik heb inderdaad een offerte gevraagd met een geldigheidsduur van 14 dagen.
Omdat ik nu een prijsindicatie heb wil ik bij een locale opticien een offerte laten maken om
te vergelijken. Er wordt nogal eens beweerd dat je hier stukken meer betaald als bij de bekende
ketens . Dat kan ik nu in de praktijk testen.
En daar bent u natuurlijk helemaal vrij in, al kan ik de uitkomst al wel voorspellen ;) Ook zullen ze u waarschijnlijk vertellen dat alle andere winkels 'goedkoop' zijn, maar laat u niet te zeer verblinden door wat een verkoper zegt, heel verstandig dat u nu een offerte mee heeft genomen, denk er inderdaad rustig over na.
Hansw schreef: Na de oogmeting bleek dat bij mijn huidige varifocale bril de - sterkte te hoog was en dit is
waarschijnlijk de oorzaak geweest dat ik bij het lezen en puzzelen mijn bril afzette omdat ik
op korte afstand beter zonder bril als met bril de letters kon lezen.
Na de huidige oogmeting kreeg ik een testbril op en kon nu wel de kleine letters lezen .
Maw ik heb dus een aantal jaren met een verkeerd geslepen of gemeten varifocale bril gelopen.
Mvg
Wat fijn dat u zeker weet dat in al die tijd dat u de huidige bril heeft, de ogen totaal niet veranderd zijn ;) Het komt wel eens vaker voor dat de ogen als het ware 'van sterkte veranderen'. Dat lijkt me niet de schuld van de opticien.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanschaf bril

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:Als ze allemaal door de zelfde fabriek gemaakt worden dan is de conclusie gemakkelijk, dan deugt het inmeten niet.
Ga er inderdaad maar van uit dat het inmeten van Hans Anders van geen kant deugd. Geen idee bij welke twee jij bent geweest, maar gezien de vele filialen acht ik de kans niet zo heel groot dat het bij dezelfde is geweest waar ik toen heen ging: in de bollenstreek dus. Als dit inderdaad een andere is maakt dat al drie filialen waar ze niet kunnen meten.

Buiten de bijzonder slechte kwaliteit van de monturen: vanwege nogal agressief zweet ben ik aangewezen op titaniumbrillen. Voorheen had ik er een van Pearle, die ging ruim drie jaar mee; daarna twee van HA, die hebben het een jaar volgehouden, daarna begon de verf er in no-time af te bladderen; inmiddels heb ik al anderhalf jaar een exemplaar van specsavers, en die ziet er nog steeds uit als nieuw.

Kritischenoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2014 21:28

Re: Aanschaf bril

Ongelezen bericht door Kritischenoot »

Hans Anders de prijs is anders, en de glazen ook. Dus!!!!!

RequestNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2016 15:32

Re: Aanschaf bril

Ongelezen bericht door RequestNL »

Ik heb een vergelijkbare ervaring met Hans Anders gehad, de kwaliteit staat absoluut niet in verhouding met de prijzen die ze vragen. Ik heb door de jaren heen bij c.a. 12 verschillende optieken een multifocale bril gekocht. Ik kan zijn advies voor varifocale / multifocale glazen echter wel absoluut onderstrepen; multifocale glazen zorgen voor een geleidelijke overgang van veraf naar dichtbij. Er kan veel verschil zitten tussen de kwaliteit van de glazen en vaak vragen opticiens buitenproportioneel veel geld voor multifocale glazen. Mijn advies: laat je goed informeren over de kwaliteit van de glazen (welk type glas, wat zijn de verschillende mogelijkheden, welke index, etc) en de kwaliteit van het montuur (kies bij kunststof brillen altijd voor 100% acetaat, voor metalen brillen is titanium de lichtste en meest robuuste optie).

Recentelijk heb ik - na tevredenheid - nog een tweede multifocale bril bij Ace & Tate gekocht. Je krijgt dan een bril van hoge kwaliteit voor €248 (incl. glazen op sterkte), wellicht loont het eens op hun site een kijkje te nemen. Je kunt ze ook kosteloos thuis passen.

Gesloten