LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
juk
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2011 13:39

Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door juk »

Ik ben een grootverbruiker van het product Bessola, een soort dessert dat voorheen in literpakken werd verkocht. Vroeger kwam het van de Frico, sinds een aantal jaren wordt geproduceerd door Vecozuil in Zeewolde
Ik ben dus een groot verbruiker 4 dagen = 1 pak. Circa 90 pakken per jaar

Voor de literpakken gold een vaste prijs (1,19 euro per Liter)
Toen ik deze week bij de Coop weer wat pakken ging halen bleek ((thuisgekomen) dat ik 2 literpakken en een pak van 3/4 liter had. Maar ik had voor alle drie pakken 1,19 /stuk betaald.
Ik veronderstelde eerst nog dat het product verkeerd gescand zou zijn.
Maar bij de Coop bleek dat zowel de oude (1 Liter) pakken als de nieuwe (3/4 liter) pakken voor 1,19 in de computer stonden.

Ik denk: een prijs verhoging van 33 1/3 % dat kan niet, er zal een vergissing in het spel zijn.
Maar toen ik het voorval bij Vecozuivel meldde gaf men aan dat door allerlei gewijzigde omstandigheden de nieuwe verpakking ook voor de oude prijs verkocht ging worden. Het geen overeenkomt met een prijsverhoging van 33 1/3 %

Wie steekt ene stokje voor dit soort wangedrag?
Ik neem daar geen genoegen mee, en heb besloten na 20 of 30 jaar over te stappen op een ander dessert, en heb Vecozuivel laten weten dat ze de productie met 120 pakken (volgens de nieuwe inhoudsmaat) kunnen verminderen.
Maar nogmaals wie steekt hier een stokje voor? Kan dat zo maar?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mar 2017 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig hoofdlettergebruik aangepast

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Tegenvraag ,als het product 33 % goedkoper was geworden had u dan hier ook uw vraag / klacht gesteld ?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door riddert »

juk schreef:Ik ben een grootverbruiker van het product Bessola, een soort dessert dat voorheen in literpakken werd verkocht. Vroeger kwam het van de Frico, sinds een aantal jaren wordt geproduceerd door Vecozuivel in Zeewolde
Ik ben dus een groot verbruiker 4 dagen = 1 pak. Circa 90 pakken per jaar

Voor de literpakken gold een vaste prijs (1,19 euro per Liter)
Toen ik deze week bij de Coop weer wat pakken ging halen bleek ((thuisgekomen) dat ik 2 literpakken en een pak van 3/4 liter had. Maar ik had voor alle drie pakken 1,19 /stuk betaald.
Ik veronderstelde eerst nog dat het product verkeerd gescand zou zijn.
Maar bij de Coop bleek dat zowel de oude (1 Liter) pakken als de nieuwe (3/4 liter) pakken voor 1,19 in de computer stonden.

Ik denk: een prijs verhoging van 33 1/3 % dat kan niet, er zal een vergissing in het spel zijn.
Maar toen ik het voorval bij Vecozuivel meldde gaf men aan dat door allerlei gewijzigde omstandigheden de nieuwe verpakking ook voor de oude prijs verkocht ging worden. Het geen overeenkomt met een prijsverhoging van 33 1/3 %

Wie steekt ene stokje voor dit soort wangedrag?
Ik neem daar geen genoegen mee, en heb besloten na 20 of 30 jaar over te stappen op een ander dessert, en heb Vecozuivel laten weten dat ze de productie met 120 pakken (volgens de nieuwe inhoudsmaat) kunnen verminderen.
Maar nogmaals wie steekt hier een stokje voor? Kan dat zo maar?
@Juk,
u ben niet verplicht om het product af te nemen hoor. Ik zeg altijd maar zo; beter te duur dan niet te koop. Daarnaast is het het zo dat je voor die €1,19 zelf niet aan de slag kunt gaan om een Bessola dessert te maken.
Het is overigens aan iedere ondernemer vrij om zelf de prijs te bepalen, zo ook Vecozuivel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door kweenie »

Kort maar krachtig: ja, dat mag.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Grootverbruiker ????????? 1,5 pak per week. :mrgreen:
2 personen 3 yoghurt 2 vla gebruiken wij per week . Hoe noem je dat dan :D

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door BL2 »

Al 30 jaar hetzelfde toetje.......
Denk dat het een stille hint is van de producent dat er nog meer lekkers op de wereld te krijgen is.
Hier in Zwitserland is alle vla en joghurt overigens vele malen lekkerder dan in NL.
Laatst gewijzigd door BL2 op 03 mar 2017 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hier in Zwitserland is alle vla en joghurt overigens vele malen lekkerder dan in NL

Dat geld bijna met alles BL2. Het gras is altijd groener bij de buren , toch :D je hebt wel gelijk.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door marcogroningen »

90 liter per jaar grootverbruik noemen. Als dat nou per dag was komt het in de buurt.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bessola: Is een prijsverhoging van 33% toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

juk schreef:Wie steekt ene stokje voor dit soort wangedrag?
Ik neem daar geen genoegen mee, en heb besloten na 20 of 30 jaar over te stappen op een ander dessert, en heb Vecozuivel laten weten dat ze de productie met 120 pakken (volgens de nieuwe inhoudsmaat) kunnen verminderen.
Je geeft zelf het antwoord al: de consument die dat spul niet meer koopt. Overigens denk ik niet dat ze wakker zullen liggen van die 120 pakken per jaar minder.

[offtopic passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2017 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

Gesloten