LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »

@CentraalWanbeheer: Hoe u ook denkt over het voor en tegen van vaccinatie, iemand een terminale vorm van kanker toewensen is hoe dan ook buiten elke proportie.
Als u dat niet kan of wilt begrijpen dan is elke discussie met u zinloos.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »


overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

Dit las ik ook nog:


Jongens kunnen natuurlijk geen baarmoederhalskanker krijgen, maar HPV kan ook bij jongens bepaalde aandoeningen veroorzaken, zoals genitale wratten en (uitzonderlijk) peniskanker. Bovendien kunnen ze de infectie doorgeven aan meisjes.
In de meeste landen die de vaccinatie tegen HPV aanbevelen, gebeurt dat alleen voor vrouwen. In Oostenrijk wordt de vaccinatie ook aanbevolen voor jongens tussen 9 en 15 jaar. In Nederland betalen een aantal ziekenfondsen het vaccin terug voor jongens van 9 tot 15 jaar. In België heeft de Hoge Gezondheidsraad, bij gebrek aan gegevens over de effectiviteit van de vaccins bij mannen, op dit ogenblik geen uitspraak gedaan of ook jongens en/of mannen moeten gevaccineerd worden.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Grappig, maar zelfs met mijn achtergrond ben ik nog nooit uitgenodigd om mee te doen aan het onderzoek. Inmiddels ben ik 44 jaar oud.
Gelukkig ben ik slim genoeg om er voor te zorgen dat ik regelmatig getest wordt, want wie weet of ik er anders nog geweest was.

Ik vind dit hele vaccinatieverhaal klink klare onzin zolang alleen vrouwen gevaccineerd en getest worden. Weer typisch iets wat door mannen bedacht moet zijn :evil:

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

hey...je loopt op de tijd vooruit...knap hoor ;-) Het is nog geen 3 uur :!:

xng
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 mar 2008 13:20

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door xng »

Jongens enten is wel degelijk in de overwegingen meegenomen maar is niet kosteneffectief. Is allemaal te vinden op het world wide web, o.a. de NVOG site onder 'Standpunten' bij de rubriek voor 'Professionals' en vervolgens naar Preventieve HPV vaccinatie.

Opmerkelijk feit is dat het KWF deze NVOG op haar site had vermeld voor info en dat gisteren een wijziging heeft plaatsgevonden waarbij NVOG is verdwenen en sites worden vermeld zoals ook door Marer op dit forum vermeld. Stof om over na te denken........

Nieuws van de aandelenmarkt is dat Gardasil 'in decline' is:
http://industry.bnet.com/pharma/1000842 ... n-januvia/
Vooral de laatste regel van de eerste alinea is indrukwekkend!

Zal Glaxo ook in de problemen komen als de opkomst niet zo hoog wordt als men heeft ingecalculeerd?

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Nee, ze hebben op mijn 18e de cellen welke het beginstadium zijn van kanker weg gehaald, en gelukkig in mijn geval met succes. Ik denk niet dat er zoiets al ressistentie bestaat tegen deze cellen. Ik frons tegen het idee aan dat een virus de oorzaak is van deze kankercellen, aangezien ik pas sexueel actief vanaf mijn 17e, en ze praten over een incubatieperiode van 10 jaar. teveel tegenstrijdigheden in dit hele verhaal, buiten dat ze vaccineren zonder overtuigend te bewijzen dat dit ook werkelijk baarmoederhalskanker zal voorkomen.

snap je :?:

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Wonderen zijn de wereld nog niet uit Laughing
blijkbaar, want ik blijf reageren op jou berichten....die dan weer fijn bovenaan komen te staan :?:

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

Het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker is voor vrouwen van 30 tot en met 60 jaar. Vrouwen in deze leeftijd krijgen 1 keer in de 5 jaar een uitnodiging om mee te doen aan het bevolkingsonderzoek.

Mag je na je zestigste wel dood gaan? :twisted:

Lees nu steeds veel vaker onderzoeken...Hoe zit dat?

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

Wonderen zijn de wereld nog niet uit :lol:

Wat ik zo lees, lijkt mij eigenlijk dat GARDASIL beter dan waarvoor nu gekozen is. Zal wel goedkoper zijn?

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

Als je besmet bent geweest door die virussen... blijkbaar iedereen! en je lichaam heeft ze overwonnen, antistoffen gevormd? dan ben je toch immuun geworden, vergelijkbaar met de reactie op het vaccin? Of zie ik dat verkeerd:?: :?: :?:

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »

Als een vrouw 60 is geworden veranderd de baarmoederhals. Dan is een uitstrijkje niet meer nodig.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

Hoe zo?Op welke manier???

En dit dan??

A study done by Dr. No-Hee Park showed that the mouth was, at the cellular level, structurally very similar to the ****** and cervix. Both organs have the same type of epithelial cells that are the target of HPV 16 and HPV 18. The majority of oral cancers are cancers of epithelial cells, primarily squamous cell carcinomas, not unlike the cancers that affect the cervix. Dr. Park's study also showed that smoking and drinking alcohol help promote HPV invasion.. Combine tobacco and alcohol with HPV, and the epithelial cells in the mouth, and you may have the formula for the development of an oral cancer.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

.....Er staat ******.... :shock:

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door overname »

v.a.g.i.n.a :P

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Let op mijn woorden, als er niet genoeg meisjes op komen dagen, gaan ze over de jongens beginnen, want " we moeten toch ook aan de winkel denken" om met Gerard Reve te spreken.
Dat roken een veroorzaker van baarmoederhalskanker is, is het RIVM ook helemaal 'vergeten.'

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Als een vrouw 60 is geworden veranderd de baarmoederhals. Dan is een uitstrijkje niet meer nodig.

What the PEEP :?: Baarmoederhalskanker heeft niets met de vruchtbaarheid van de vrouw te maken. Dat zou het zelfde zijn als dat een man ná een bepaalde leeftijd geen prostaatkanker meer kan krijgen....stierenpoep dus, deze stelling.

En sind wanneer roken vrouwen door hun v.a.g.i.n.a. :?:

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Let op mijn woorden, als er niet genoeg meisjes op komen dagen, gaan ze over de jongens beginnen, want " we moeten toch ook aan de winkel denken" om met Gerard Reve te spreken.
Dat lijkt me zowiezo wel een goed plan.....aangezien jullie dat fijne bacterie gedoe onder jullie voorhuid meedragen en als kadootje achterlaten na een fijne vrijpartij.



8) sex is vannacht ff niet het zelfde :lol:

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Marer »

Voor de jongens geen vaccinatie maar besnijdenis?

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Hm...ik weet niet of je er zo gemakkelijk vanaf komt, want ik kreeg het nota bene van iemand die besneden was :wink:

Gesloten