LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

Met betrekking tot onderzoek naar en het gebruik en van magnetisme binnen de medische wetenschap zie o.a.
http://www.brainclinics.com/
De link verwijst voornamelijk naar rTMS (repetitive transcranial magnetic stimulation). Bij deze behandeling wordt een spoel op de schedel geplaatst waarna snelle kortdurende, maar krachtige (2 tesla) magnetische pulsen worden toegediend. Bij deze behandeling zijn daadwerkelijk effecten in de hersencellen waar te nemen.
Onderzoeken tonen voornamelijk en redelijk overtuigend een effect aan bij depressie, hoewel het effect niet groot is (1). Onduidelijk is ook hoe lang dit effect aanhoudt. Wat dat betreft is meer onderzoek wenselijk.

Het onderwerp is echter Energetix. Deze magneten zijn absoluut niet te vergelijken met een lokaal gerichte rTMS behandeling, ook al is er bij beide sprake van magentisme. Ter vergelijking is de magneetsterkte van een Energetix sieraad 0,18 tesla (2).
De link geeft daarom ook geen onderbouwing voor de gezondheidsclaims die gemaakt worden voor Energetix sieraden. Het gebruik van magnetisme in de klinische wetenschap/praktijk is interessant, maar is een heel andere discussie.
Appels hoor je met appels te vergelijken en niet met peren.


1) http://gezondheidsraad.nl/sites/default ... 200821.pdf
2) http://www.energetix.tv/shop/

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

Robjee schreef: Het onderwerp is echter Energetix. Deze magneten zijn absoluut niet te vergelijken met een lokaal gerichte rTMS behandeling, ook al is er bij beide sprake van magentisme. Ter vergelijking is de magneetsterkte van een Energetix sieraad 0,18 tesla (2).
De link geeft daarom ook geen onderbouwing voor de gezondheidsclaims die gemaakt worden voor Energetix sieraden. Het gebruik van magnetisme in de klinische wetenschap/praktijk is interessant, maar is een heel andere discussie.
Appels hoor je met appels te vergelijken en niet met peren.
Helemaal mee eens! We gaan toch ook niet een Energetix magneetje vergelijken met de gigantische velden van een MRI?

Dit is niet eens meer appels met peren maar appels met bakstenen vergelijking. Redenering in de trant van: "Vogels vliegen. Vliegtuigen ook. Vogels zijn dus van aluminium."

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

@ newmilky. Grappig dat je juist zo'n voorbeeld aanhaalt.
De wetenschap doet namelijk niet anders; Een medicijn wordt getest op dieren, laten we zeggen ratten. Het medicijn lijkt daar te werken. We geven het medicijn aan mensen. Volgens jou redenatie zou je dan kunnen stellen; "mensen zijn ratten" (in sommige gevallen is dat ook wel een beetje zo :P maar genetisch toch "niet geheel" hetzelfde lijkt me).
Het laatste sterke staaltje is het (ondertussen gelukkig niet geheel meer onomstreden) HPV vaccin; onderzocht op meisjes van 16. In Nederland wordt dit gegeven aan meisjes van 12. Weer jou vorm van redeneren te volgen (en overigens ook die van het RIVM); meisjes van 12 zijn hetzelfde als meisjes van 16... Je hoeft geen medicus te zijn om te weten dat dat onzin is en om te weten dat er juist tussen de 12 en 16 lichamelijk héél veel gebeurt.
(Overigens zijn er gelukkig ook wetenschappers sckeptisch http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... pv-vaccin/ )
Kortom; extra onderzoek is wenselijk.

Nu terug naar deze sieraden en hun al dan niet geclaimde werking en mijn visie in dezen.
Het verbaast mij keer op keer dat juist vanuit wetenschappelijk hoek iedere mogelijkheid wordt aangegrepen om dit én andere "alternatieve vormen" die welbevinden van de mensen kunnen bevorderen blijkbaar keihard onderuitgemaaid dient te worden. Natuurlijk is er voor de harde handel "geen ruk" aan te verdienen en daar zal dan ook een groot gedeelte van die behoefte vandaan komen, maar magnetisme blijkt al wel tijden lang een bijzonder boeiend gebied om te onderzoeken met soms opzienbarende resultaten. Blijkbaar mag alleen het reguliere circuit gehaaste aannames en conclusies trekken...

Ik wacht met smart op onderzoeken betreffende het alternatieve circuit die wél goed zijn opgezet en niet het werk zijn van vooringenomen "wetenschappers" die vaak hun uitkomst al klaar hebben liggen.
Een voorbeeld van een goed onderzoek dat m.i. eens snel gedaan zou moeten worden is een onderzoek naar homeopathie. Maar dan wel een onderzoek met respect voor de zienswijze/filosofie die achter de homeopathie schuilt. Het is natuurlijk de grootste kul om iedereen hetzelfde korreltje te geven en dan triomfantelijk te roepen "het werkt niet!" want zo claimt de homeopathie ook helemaal niet te werken dus deze uitkomst was al bij voorbaat bekend.
Waarom worden er geen 3 groepen mensen genomen met vergelijkbaar probleem - zeg bijvoorbeeld: eczeem? (letterlijk meetbaar op de huid, maar het kan iedere meetbare chronische aandoening zijn) Eén groep krijgt in dit geval een behandeling volgens het regulier protocol bij een dematoloog, één groep krijgt een behandeling volgens homeopatisch protocol bij een geregistreerd homeopatisch arts, en de andere groep krijgt geen behandeling. Kijk dán na b.v. een jaar eens hoe de resultaten zijn en dan na b.v 5 jaar wéér.
Ben benieuwd wat daar uit zou komen, maar geloof niet dat zo'n onderzoek er op korte termijn komt mede door de tegenwerking van juist de reguliere wetenschap.
Héél erg jammer overigens want als het niet blijkt te werken is voor eens en voor altijd duidelijk dat het écht niet werkt en kan er ook vanuit die hoek zelfs geen speld meer worden tussen gekregen en als het wél blijkt te werken hebben we er wellicht een waardevolle vorm van geneeskunde bij...

(Gezien de wijze waarop alle vorige posten van een ieder die ook maar een mogelijkheid openhield blijkbaar onderuitgemaaid diende te worden zal ook hier wel weer over punten en komma's gevallen gaan worden...)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik wacht met smart op onderzoeken betreffende het alternatieve circuit die wél goed zijn opgezet en niet het werk zijn van vooringenomen "wetenschappers" die vaak hun uitkomst al klaar hebben liggen.
die wetenschappers zijn vaak nog meer vooringenomen dan de reguliere onderzoekers.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

Pimpeloen schreef: Ben benieuwd wat daar uit zou komen, maar geloof niet dat zo'n onderzoek er op korte termijn komt mede door de tegenwerking van juist de reguliere wetenschap.
Grappig dat het nu net de homeopaten zèlf zijn die dit soort onderzoeken keer op keer frustreren. De reguliere wetenschap dringt al 20 jaar aan op random-controlled double-blind research maar de homeopathie claimt dat de werking van deze middelen daar niet mee aan te tonen is.

De enige onderzoeken die er wèl gedaan zijn, zoals dat op echinaea een paar jaar geleden, tonen gewoon kei- en keihard aan: het werkt niet. Dit was trouwens dezelfde uitkomst als een paar jaar daarvoor.

Géén verdere punten of komma's, dat zou hier duidelijk zinloos zijn...

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

@newmilky

Precies!

Er is nog niemand geweest die een onderzoek wil doen op de wijze als door mij geopperd. Jouw "dubbelblind onderzoek" is exact wat ik bedoelde;
Maar dan wel een onderzoek met respect voor de zienswijze/filosofie die achter de homeopathie schuilt. Het is natuurlijk de grootste kul om iedereen hetzelfde korreltje te geven en dan triomfantelijk te roepen "het werkt niet!" want zo claimt de homeopathie ook helemaal niet te werken dus deze uitkomst was al bij voorbaat bekend.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

@Pimpeloen,
De wetenschap doet namelijk niet anders; Een medicijn wordt getest op dieren, laten we zeggen ratten. Het medicijn lijkt daar te werken. We geven het medicijn aan mensen. Volgens jou redenatie zou je dan kunnen stellen; "mensen zijn ratten" (in sommige gevallen is dat ook wel een beetje zo maar genetisch toch "niet geheel" hetzelfde lijkt me).
De ontwikkeling van een medicijn begint bij het testen op dieren. Maar het is niet zo dat een medicijn op de markt komt voordat het op groepen mensen is getest (1).
Voor toxicologisch onderzoek zijn er uitzonderingen omdat dit ethisch niet verantwoord is. Hier worden dan ook proefdieren of modellen voor genomen die op het te onderzoeken onderwerp grote gelijkenis hebben met de mens. Vervolgens wordt er een ruime veiligheidsmarge gehanteerd bij de vertaling naar mensen.

Maar onderzoek naar magnetisme is geen toxicologisch onderzoek en kan gewoon bij mensen worden uitgevoerd. Het is daarom volkomen legitiem om te zeggen dat de resultaten met rTMS niet met de Energetix magneten te vergelijken zijn.
Je kunt vervolgens van de discussie afwijken en de gehele reguliere wetenschap bekritiseren, maar daarmee toon je niet aan dat de Energetix sieraden de gezondheid zouden verbeteren. En dat is waar het hier om gaat!

Eerder heb je pogingen gedaan om de werking van (Energetix) magneten wetenschappelijk te onderbouwen (zie post Pimpeloen 27 september). Dit heb je gedaan door blindelings een rijtje onderzoeken te plaatsen:
Natuurlijk heb ik ze blindelings overgenomen! Je denkt toch zeker niet dat ik al die onderzoeken door ga lezen?
Onlangs plaatste je een link naar een magneettherapie (rTMS) die niet te vergelijken is met de Energetix sieraden, en het effect ervan voornamelijk bij depressies is aangetoond.
Ik maak alleen een punt van het feit dat "onderzoeken" - wetenschappelijk of niet - precies zo gelezen kunnen worden als dat jij dat wilt.
Ben je tegen? Dan is er een berg aan "wetenschap" aan te dragen die dat ondersteunt en idem dito voor het feit als je vóór bent.
Mijn vraag is welk onderzoek je wilt aanhalen en hoe dat gelezen zou moeten worden om de gezondheidsclaims van de Energetix sieraden te rechtvaardigen? Volgens je eigen zeggen kun je daar een berg aan "wetenschap" voor aandragen. Maar het lijkt mij wel verstandig ze vooraf te lezen.

1) http://www.biomedisch.nl/tekst/ontwikke ... middel.php

kellywood
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2012 12:46

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kellywood »

Ik ben in aanraking gekomen met energetix via mn moeder.
Zij is pas geleden distributeur geworden,of het werkt??
Geen idee , de 1 heeft wel effect en de ander niet.
Zelf heb ik nog geen armband of ketting gekocht , dit omdat
de sieraden voor bijna niks worden ingekocht en voor een hoge prijs worden verkocht.
Het is belachelijk als je weet hoe het werkelijk zit qua prijzen.
Er is een tijd geleden bij 8 kinderen die bij Nesselande te Rotterdam wonen Leukemie ondekt , verschrikkelijk natuurlijk !!
Nou vertelde een Energetix vrouwtje dat ze leukemie hebben omdat ze bij die zendmast hebben gespeelt , als ze zo'n energetix sieraad om hadden gehad dan hadden die kinderen waarschijnlijk GEEN leukemie gehad volgens deze vrouw.....
Het spijt me zeer maar ga geen zieke kinderen erbij halen om een sieraad te verkopen met een simpel magneetje erin.. Ik vind dat gewoon heel asociaal en word er heel kwaad om !!!! :|
En als het allemaal zo goed werkte , waarom is er dan niks te vinden in winkels , apotheken e.d. ??
De mensen van energetix hebben zulke mooie praatjes,ze proberen jou ook een van hun te maken , maar als je goed gaat nadenken weet je toch ook dat het kwakzalverij is ! !
Mensen trap er niet in...

ltje
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:26

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door ltje »

Beste Mensen,

PAS OP!!! Deze zogenaamde sieraden die genezing kan brengen!
ONZIN! WERKT NIET!!!!! :x

Zelf heb ik jaren migraine en heb dit ook geprobeerd. Maar werkt niet.

DIT IS KWAKZALVERIJ!!! TEN TOP!

Dus koop het niet. WEG MET DIE ZOOI!!!!!

Er is ook GEEN BEWIJS!!!! Ever....dat dit werkt!!!!

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

De werking van Energetix magneetsieraden heeft niks te maken met er wel of niet in te geloven.

Het werkt namelijk ook heel goed bij dieren. Frappant is dat de dieren er bijzonder goed op reageren, honden, katten en zelfs paarden met gewrichtsklachten of chronische hoefijzerontsteking hebben hier baat bij.
Hoezo geloven? Die dieren kunnen niet geloven en toch werkt het!!

Dat de werking hiervan soms niet tastbaar of zichtbaar is, betekent niet zomaar dat er niets is.
Weet iedereen hoe precies een kleuren tv werkt, hoe de juiste kleuren precies daar komen op het scherm waar ze horen?
Weet iedereen hoe precies de gehele mobiel werkt van a tot z?
dat dacht ik niet, en toch heeft iedereen er 1.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat men niet alles met woorden kan verklaren.

Ik zie hier iemand die jarenlang bijvoorbeeld migraine heeft, heeft diverse medicijnen geprobeerd en het werkt niet. Energetix werkt ook niet.
Er wordt een conclusie getrokken dat Energetix slecht is en niet werkt, dat betekent dus ook dat al die andere medicijnen ook slecht zijn en niet werken.
Nee, het werkt niet op deze specifieke persoon en haar medicijnen ook niet, maar dat betekent dus niet dat dat de medicijnen niet werken voor andere mensen. Zo kan je ook redeneren met Energetix.

Miljoenen mensen dragen het over de gehele wereld en dat er dan een paar zijn die hier heel negatief zijn, kan het succes van deze magneetsieraden niet overschaduwen.
Ik ben in ieder geval wel veel beter met mijn armbandje.
Het resultaat is niet altijd na 1 week te voelen, geef het 3-4 maanden.

Sommigen vergeten hoe ze waren voor het dragen van het sieraad, want je prettig voelen, went bijzonder snel. Dus schrijf voor jezelf op een briefje hoe je je voelt, leg het briefje in de kast. Draag het sieraad, en kijk dan na 3 maanden terug op het briefje en constateer oprecht of/en wat er wellicht veranderd is ten opzichte van voor die tijd. Ik denk dat je dan pas een conclusie kan trekken en niet eerder. Dat is pas onderzoek!
Bovendien hou je er zoviezo een heel mooi en stijlvol sieraad aan over.

Wie hier gelijk van de hoge toren blaast zonder ook maar in aanraking te zijn gekomen met deze producten draagt bij aan een discussie zonder draagkracht, want het spreekwoord zegt."De beste stuurlui staan aan wal".

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

Tendel schreef: Ik ben in ieder geval wel veel beter met mijn armbandje.
Fijn om te horen! Past vast goed bij je alu-hoedje, qua stijl dan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door dhc »

Het werkt namelijk ook heel goed bij dieren. Frappant is dat de dieren er bijzonder goed op reageren, honden, katten en zelfs paarden met gewrichtsklachten of chronische hoefijzerontsteking hebben hier baat bij.
Hoezo geloven? Die dieren kunnen niet geloven en toch werkt het!!
Dr. Doolittle bestaat echt.....

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:Het werkt namelijk ook heel goed bij dieren. Frappant is dat de dieren er bijzonder goed op reageren, honden, katten en zelfs paarden met gewrichtsklachten of chronische hoefijzerontsteking hebben hier baat bij.
Hoezo geloven? Die dieren kunnen niet geloven en toch werkt het!!
Jij kan dit wel beweren, maar staaft het niet met bewijs. Bewijs in de zin van gepubliceerde onderzoeken.
Tendel schreef:Wat ik hiermee wil zeggen is dat men niet alles met woorden kan verklaren.
De voorbeelden die jij aanhaalt, tv en mobiele telefoon, daarvan kunnen we elke dag weer zien dat het werkt. Daar zijn tig onderzoeken naar gedaan. Kortom, daar is wel bewijs van. Maar die Energetix sieraden, daarvan zie ik geen bewijs. Als ik nu aan iedereen zo'n sieraad uitdeel, zie ik dan ook bij iedereen bewijs?
Laat je trouwens nog wel even zien welke onderzoeken jouw bewering staven?
Tendel schreef:Er wordt een conclusie getrokken dat Energetix slecht is en niet werkt, dat betekent dus ook dat al die andere medicijnen ook slecht zijn en niet werken.
Vreemde conclusie. Dus als een nepding niet werkt, dan werkt dus al het andere ook niet? Die snap ik niet. Van medicijnen kunnen we aantonen dat ze werken. Maar van Energetix heb ik nog nooit ook maar een stukje bewijs mogen zien.
Tendel schreef:Miljoenen mensen dragen het over de gehele wereld
Ook hier ontbreekt weer het bewijs. Het bewijs dat miljoenen mensen het ding dragen. Maar goed stel dat dit wel waar is, dan zijn er nog steeds meer mensen die het niet dragen. En wat mij zo verbaast is dat als dit zo'n wondermiddel is, wat jij beweert, waarom dan niet veel meer mensen het dragen. Zo duur is het ding nou ook weer niet. En als het inderdaad zo'n wondermiddel is, waarom worden we dan niet overspoeld met onderzoeken die de werking aantonen? Dat is toch immers de beste reclame als onafhankelijk onderzoek aantoont dat...?
Tendel schreef:Het resultaat is niet altijd na 1 week te voelen, geef het 3-4 maanden.
Ah, natuurlijk zodra je je niet meer op de colportagewet kan beroepen, dan zou het moeten gaan werken. Hoe toevallig.
Tendel schreef:Dat is pas onderzoek!
Uh, nee. Dat is geen onderzoek want de omstandigheden zijn niet gecontroleerd, want er is niet bijgehouden welke andere factoren allemaal nog gewijzigd zijn.
Tendel schreef:Bovendien hou je er zoviezo een heel mooi en stijlvol sieraad aan over.
Hehe, hij is weer. "maar het is ook een mooi sieraad".
Tendel schreef:Wie hier gelijk van de hoge toren blaast zonder ook maar in aanraking te zijn gekomen met deze producten draagt bij aan een discussie zonder draagkracht, want het spreekwoord zegt."De beste stuurlui staan aan wal".
Nee, de discussie verliest haar draagkracht omdat zij die beweren dat het ding werkt hier geen enkel bewijs voor hebben. En al helemaal geen onderzoeken kunnen overleggen die hun bewering staven.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

De wetenschap blijft zoeken in een eigen kringetje en staat niet open voor dingen wat ze niet zien.
google eens op magnetisme en gezondheid of lees er boeken over.
kijk eens naar de klachten van de astronouten, als ze geen magnetisme hebben. Door het toevoegen van magnetisme voelen ze zich een stuk beter.

Maar goed, wat de boer niet kent eet ie niet!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

Tendel schreef:kijk eens naar de klachten van de astronouten, als ze geen magnetisme hebben. Door het toevoegen van magnetisme voelen ze zich een stuk beter.
Vertel! Vertel! Ik ben razend nieuwsgierig...waar staat informatie(linkje please) over hoe slecht "astronouten" zich voelen zonder magnetisme? Waarom zouden "astronouten" eigenlijk géén magnetisme hebben volgens jou?

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

google: waarom gezondheid begint met magnetisme. Teveel links om door te sturen.

In de ruimte is er geen magnetisme, astronouten krijgen daardoor klachten.
Door toevoegen van magnetisme zijn de klachten weg.
Menig wetenschapper heeft zich met dit gegeven achter de oren gekrabt, om zoiets over het hoofd te zien.

Door de snelle evolutie van onze apparatuur die het natuurlijk magnetisme verstoren, mobieltje, i pads etc, wordt het natuurlijk magnetisme afgebroken.
Door toevoeging van magnetisme wordt dit weer aangevuld.
Wetenschappers kunnen met deze de snelheid van de evolutie daarin niet mee, want onderzoek heeft nou eenmaal heel veel tijd nodig. Maar ze zijn er wel mee bezig. Dat kan je overal lezen.

Veel leesplezier.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Tendel schreef:google: waarom gezondheid begint met magnetisme. Teveel links om door te sturen.

In de ruimte is er geen magnetisme, astronouten krijgen daardoor klachten.
Door toevoegen van magnetisme zijn de klachten weg.
Menig wetenschapper heeft zich met dit gegeven achter de oren gekrabt, om zoiets over het hoofd te zien.


Veel leesplezier.
Jij bent degene die deze onzin stelt, wie eist bewijst.

En nog steeds graag een link naar het afwezig zijn van magnetisme in de ruimte.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

Tendel schreef: In de ruimte is er geen magnetisme,
Oh, wauw! Dat is groot wetenschappelijk nieuws, weet je dat? Er zou nog wel eens een Nobelprijs jouw kant op kunnen gaan!

Slechts één voorbeeldje maar wat dacht je dichter bij huis van het magnetisch veld van de Zon? Oh dat bestaat niet volgens jou? De zon is niet in de ruimte?
Researchers believe magnetic fields play an important role in the activities of black holes of all sizes, whether they are stellar-mass ones whose accretion disks are fed by companion stars, or even galaxy-anchoring supermassive monsters whose disks are formed from the stellar winds of multiple stars.

The finding should also apply to other objects that have accretion disks, such as neutron stars and white dwarfs, Miller said.

"We already know that disks around some young stars are driven by [magnetic] processes," Miller told SPACE.com. "It would not be a major surprise if all accretion disks rely on internal magnetic properties, at least partially."
Door toevoegen van magnetisme zijn de klachten weg.
Ach ja, dat ik dáár niet éérder aan dacht! Net als het bijvullen van water in de radiator van het ISS, toch?

Ik vrees dat je te ver héén bent; magnetisme dat "afbreekt", "bijgevuld" moet worden en niet bestaat in de ruimte :lol: :lol: :lol: :lol: Een nieuwe tak van wetenschap is geboren: Tendelistische natuurkunde! :twisted:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Door de snelle evolutie van onze apparatuur die het natuurlijk magnetisme verstoren, mobieltje, i pads etc, wordt het natuurlijk magnetisme afgebroken.
En jij houdt je natuurlijk verre van dit soort apparaten toch? Jij wilt het verstoren van het magnetisme niet op je naam hebben natuurlijk

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:De wetenschap blijft zoeken in een eigen kringetje en staat niet open voor dingen wat ze niet zien.
Wat we niet zien zijn onderzoeken die de werking van Energetix aantonen. En dus ook geen onderzoeken op grote groepen patiënten die een tijd lang zo'n ding hebben gedragen afgezet tegen een controle groep die dat niet heeft.
Tendel schreef:google eens op magnetisme en gezondheid of lees er boeken over.
kijk eens naar de klachten van de astronouten, als ze geen magnetisme hebben.
Hier wordt het bijkans lachwekkend. Eerst hebben we het over Energetix, een klein apparaatje met een magneet erin en dat wordt nu ineens magnetisme in zijn algemeenheid. Het maakt dus wat jou betreft niet meer uit wat de bron van het magentisme is, hoe sterk het veld is en alles wat er nog meer kan verschillen want magneet is magneet.
Om daarna er helemaal voor te gaan zorgen dat we van onze stoelen rollen van het lachen omdat je nu ineens magnetisme en zwaartekracht door elkaar gaat halen. In de ruimte is er voor onze astronauten geen zwaartekracht maar wel magnetisme.
Tendel schreef:want onderzoek heeft nou eenmaal heel veel tijd nodig. Maar ze zijn er wel mee bezig. Dat kan je overal lezen.
En opnieuw ontbreekt uiteraard het onderzoek wat jouw bewering zou staven.


@Tendel, ik zal jouw standpunt eens samenvatten:
Energetix werkt, want dieren hebben er baat bij. maar, het bewijs daarvoor lever je niet. Vervolgens hebben we het niet meer over Energetix, maar over magnetisme in zijn algemeenheid. Magneet is immers magneet. Daarna verwar je magnetisme met zwaartekracht. En beweer dat hier bewijs is, maar ook dat lever je niet. Je schrijft dus absolute kolder en levert nul bewijs.

Ik ben benieuwd wat je volgende post gaat beweren. De Illuminati kunnen magnetisme uitschakelen? Het wonder der magnetisme is ons gebracht door aliens? Die nu in de vorm van koeien met een Energetix hangertje om de nek rondlopen in de wei, ons positieve straling te bezorgen?

Gesloten