LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fout door uwv vakantiegeld

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
slachtoffer#1
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:56

fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door slachtoffer#1 »

soort van opgelost
Laatst gewijzigd door slachtoffer#1 op 29 mei 2013 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

slachtoffer#1 schreef:hallo

ik heb de 23ste geen vakantiegeld ontvangen
daarna heb ik het uwv opgebeld en om uitleg gevraagd
later die dag werd ik teruggebeld en werd mij verteld dat het hele bedrag word ingevorderd
door UWV en naar een deurwaarder word overgemaakt
maar het mooie is dat ik geen deurwaarder of schuld heb bij de ggn incasso
dus ben ik naar hun kantoor gegaan en het klopt ik heb daar niks openstaan
en van een eerdere beslaglegging heeft uwv hun te veel betaald kwam ik achter
dus ik bel heel blij uwv weer op en ze wouden me niet doorverbinden met afdeling vorderingen
volgende zou ik worden teruggebeld na half 5 volgende dag besloot ik zelf maar te bellen en werd wel doorverbonden met vorderingen en heb ik hun uitgelegd dat ze een fout gemaakt hebben en dat ik geen enkele deurwaarder of achterstand heb en dat ik het geld snel nodig heb want ik kom anders niet uit omdat ik op het geld heb gerekent en er geen brief en niks ooit is gekomen dat ik geen vakantiegeld zou krijgen en dat ik het snel opgelost wil hebben en dat ze zelfs door mijn vakantiegeld te hebben overgemaakt aan een deurwaarder zonder rechtzaak zonder beslagleging dat ze de wet hebben overtreden want ik weet dat dit niet mag ik zij dat we het beter onderling kunnen oplossen gelijk dezelfde dag nog want het slaat nergens op om voor zo,n domme fout een advocaat in te schakelen maar dat kwam er natuurlijk niet in dus 3 x raden ik zou terugebeld worden (waarschijnlijk schiet dat ook niet op)

dus ik heb ze 3 keer gebeld kreeg elke keer het zelfde informatie
ik word gewoon aan de kant geschoven tot dat ze een keer zin hebben om goed in mijn dossier te kijken wat 5 minuten werk is en dan zouden ze het ook gelijk zien en toegeven maar dat moet natuurlijk weer heel moeilijk gaan
heeft iemand dit ook meemaakt en hoelang duurde het voordat ze hun domme fout toegaven en herstelden ??

Je hebt 3x gebeld en telkens kreeg je dezelfde informatie, welke informatie ?
De UWV zal toch moeten kunnen aantonen dat ze een brief ontvangen hebben van een deurwaarder dat er beslag gelegd werd op je vakantiegeld ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door Jolijn »

maar het mooie is dat ik geen deurwaarder of schuld heb bij de ggn incasso
dus ben ik naar hun kantoor gegaan en het klopt ik heb daar niks openstaan
en van een eerdere beslaglegging heeft uwv hun te veel betaald kwam ik achter


Neem contact op met GGN.

slachtoffer#1
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:56

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door slachtoffer#1 »

ggn ben ik geweest er is geen deurwaarder of beslaglegging

slachtoffer#1
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:56

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door slachtoffer#1 »

de drie keer dat ik belde kreeg ik te horen dat ze het aan ggn overmaken
en ook bestaat er geen brief van een deurwaarder of beslaglegging
want die is er niet en hun hadden die zelf ook niet

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door Jolijn »

slachtoffer#1 schreef:ggn ben ik geweest er is geen deurwaarder of beslaglegging
Nee, maar het kan zijn dat het UWV -per abuis- daar je vakantiegeld naar overmaakt?

Lees net je andere bericht dat je weet dat UWV het naar GGN overmaakt, vraag dan aan GGN zodra het daar binnen is, of ze het aub svp aan jou overmaken.

slachtoffer#1
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:56

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door slachtoffer#1 »

klopt dat zouden ze ook doen maar het was vrijdag nog niet binnen bij ggn dat vond ik ook raar

en ik heb in het verleden ggn te veel betaald kwam ik achter is terug overgemaakt naar uwv en heb ik ook nooit wat van gehoord of gezien

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door Jolijn »

slachtoffer#1 schreef:klopt dat zouden ze ook doen maar het was vrijdag nog niet binnen bij ggn dat vond ik ook raar

en ik heb in het verleden ggn te veel betaald kwam ik achter is terug overgemaakt naar uwv en heb ik ook nooit wat van gehoord of gezien
Daar neem je toch geen genoegen mee dan?
Als jij weet van GGN (vraag het op papier als je dat nog niet hebt) dan wil je dat toch terug van het UWV?
En dat zal het UWV toch ook aan jou terug willen betalen? UWV zal toch niet willens en wetens dit zelf willen houden?

slachtoffer#1
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:56

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door slachtoffer#1 »

ggn heeft ook alle informatie je hebt gelijk wel beter als ik ff een papiertje vraag aan ze
en op de manier hoe ik werd geholpen bij het uwv lijkt het erop dat ze er alles aan doen om hun fout niet te erkennen en ook hebben ze schijt aan dat er haast bij is anders hadden ze het al opgelost of toegegeven is echt heel duidelijk dat ze een fout hebben gemaakt maar ik kreeg ook de indruk dat ik als een crimineel werd behandelt aan de telefoon en gelukig ben ik zelf naar ggn gegaan instantie,s kennende zouden hun waarschijnlijk pas volgende week iets ondernemen in slowmotion

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wordt je niet naar behoren behandeld door het UWV en houden ze onterecht je geld achter (terugbetaling door GGN) of maken ze foutief over, heb je recht op zsm terugbetaling.
Lukt het niet, kun je je tot de Ombudsman wenden.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door smilie »

Ik zou GGN vragen om schriftelijk te bevestigen dat er geen enkele zaak meer bij hun loopt. Vervolgens vraag GGN om ook schriftelijk te bevestigen dat ze bepaalde bedrag, met bepaalde kenmerk ontvangen hebben van UWV.

Met deze brief schrijf je naar UWV met verzoek om het verkeer uitbetaalde bedrag z.s.m. alsnog naar jouw rekening over te maken.

Hou wel rekening mee dat het zomaar enkele werkdagen, dan wel weken kan duren :(

ElisaB
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2013 14:05

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door ElisaB »

Jolijn schreef:Wordt je niet naar behoren behandeld door het UWV en houden ze onterecht je geld achter (terugbetaling door GGN) of maken ze foutief over, heb je recht op zsm terugbetaling.
Lukt het niet, kun je je tot de Ombudsman wenden.
Soms weet je niet of ze iets foutief overmaken en ontvang je geen enkele specificatie of bericht kwam ik achter.
Voordat je naar de Ombudsman stapt, zou ik eerst maar een klacht indienen bij het UWV zelf. Deze tip kreeg ik van het UWV zelf (na uiteindelijk indienen van een klacht via de website). Volgens de persoon die de klacht in behandeling had, hebben sommige medewerkers een vorm van tunnelvisie...

Reactie op de klacht (verdwenen vakantiegeld-loonbeslag):
Uit onderzoek is gebleken dat de divisie Uitkeringen WW u inderdaad geen betaalspecificatie betreffende uw vakantiegeld heeft toegestuurd. De reden hiervoor is dat uw vakantiegeld, volgens protocol, in zijn geheel is overgemaakt aan XXXXX.
Omdat er geen bedrag aan u is overgemaakt ziet het computersysteem dit als een nul-betaling (geen bedrag aan client) en worden er geen betalingspecificaties gemaakt.

slachtoffer#1
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:56

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door slachtoffer#1 »

na 10 telefoontjes gaven ze hun fout toe en keken ze ff in de computer
(konden ze vorige week ook doen) en het was opgelost alleen duurt het wel maximaal 10!! dagen voordat het op je bank staat dat het tegenwoordig zo snel kan 10 dagen! ik denk dat ze het via een dronken postduif of pakezel naar me bank sturen ofz???


Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

slachtoffer#1 schreef:na 10 telefoontjes gaven ze hun fout toe en keken ze ff in de computer
(konden ze vorige week ook doen) en het was opgelost alleen duurt het wel maximaal 10!! dagen voordat het op je bank staat dat het tegenwoordig zo snel kan 10 dagen! ik denk dat ze het via een dronken postduif of pakezel naar me bank sturen ofz???
Ze zullen wel eerst het geld van het deurwaarderskantoor terug willen hebben en storten het dan door naar jou.
Wie weet hoeveel bureau'tjes het UWV wel niet heeft, de ene ontdekt de fout, dan word het mischien wel doorgeven aan ander bureau, dan naar afdeling betalingen etc... :shock:

cecileke
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011 10:40

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door cecileke »

Jolijn schreef:
slachtoffer#1 schreef:klopt dat zouden ze ook doen maar het was vrijdag nog niet binnen bij ggn dat vond ik ook raar

en ik heb in het verleden ggn te veel betaald kwam ik achter is terug overgemaakt naar uwv en heb ik ook nooit wat van gehoord of gezien
Daar neem je toch geen genoegen mee dan?
Als jij weet van GGN (vraag het op papier als je dat nog niet hebt) dan wil je dat toch terug van het UWV?
En dat zal het UWV toch ook aan jou terug willen betalen? UWV zal toch niet willens en wetens dit zelf willen houden?
UWV doet er alles aan om geen fouten toe te geven, behalve dan geen of minder fouten maken. Als je leest hoeveel moeite TS moet doen om tot hen door te dringen, lijken ze er echt niet op uit om een fout te herstellen.

Is er iemand bij het UWV die zich realiseert hoe moeilijk het is als het geld, waar je recht op hebt en waar je op gerekend hebt, gewoon niet op je rekening terecht komt? Nee, aan hun houding in deze zaak zie je al dat dat bij het UWV helemaal niemand interesseert.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: fout door uwv vakantiegeld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

maar ts zegt niet wat er nu echt was?soort van opgelost?dus misschien toch gevorderd door iets???

dan maakt uwv geen fout...

ik heb er in al die jaren nooit problemen mee gehad,nog geen ene keer...

Gesloten