LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werktijden Albert heijn

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Markster
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2016 23:26

Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door Markster »

Goedendag allemaal,

Ik werk al een aantal jaren bij Albert Heijn 8 uur op zaterdag als vakkenvuller. Niet heel interessant maar prima zolang ik studeer.
Nu heeft mijn baas aangegeven dat hij me niet meer 8 uur op zaterdag wilt inplannen. Hij zegt dat de Albert Heijn over gaat naar shirts van 2 á3 uur en dat ik dus doordeweeks meerdere dagen moet werken om daar aan te komen.
Ik heb aangegeven dat ik dan niet beschikbaar ben maar hij geeft aan dat hij me dan niet mijn contractuele uren (kan/wil) geven.
Mag dit zomaar?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

Markster schreef:Goedendag allemaal,

Ik werk al een aantal jaren bij Albert Heijn 8 uur op zaterdag als vakkenvuller. Niet heel interessant maar prima zolang ik studeer.
Nu heeft mijn baas aangegeven dat hij me niet meer 8 uur op zaterdag wilt inplannen. Hij zegt dat de Albert Heijn over gaat naar shirts van 2 á3 uur en dat ik dus doordeweeks meerdere dagen moet werken om daar aan te komen.
Ik heb aangegeven dat ik dan niet beschikbaar ben maar hij geeft aan dat hij me dan niet mijn contractuele uren (kan/wil) geven.
Mag dit zomaar?
Als er een zwaarwegende reden voor is wel, maar het hangt van een aantal dingen af lees ik hier. Maar een aantal jaren werken als parttimer bij de AH is een unicum, ik meen dat iedereen >17 jaar er uit moest om de supermarktoorlog te financieren. Kan er niet zoiets aan de gang zijn, dus dat je te duur wordt, en ze je zo naar de uitgang willen dirigeren?

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door BL2 »

Sjohie, je verwijst naar een iets andere onderwerp. Dit gaat over het verdelen van arbeidsuren over vele dagen, en dat is niet toegestaan.
Verder heb je gewoon gelijk, een poging om de medewerker met zachte dwang te laten vertrekken. Een bekende methode om de wat oudere parttimer te lozen. Immers er staan al weer tientallen andere kinderen aan de deur te trappelen om ook voor een paar Euro te mogen werken.

Dus in principe niet mee akkoord gaan, en dan kunnen er twee dingen gebeuren:
- AH gaat er in mee en de situatie blijft bij het oude.
- AH denkt aan een verstoorde werksituatie en je mag slikken of vertrekken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
Markster schreef:Goedendag allemaal,

Ik werk al een aantal jaren bij Albert Heijn 8 uur op zaterdag als vakkenvuller. Niet heel interessant maar prima zolang ik studeer.
Nu heeft mijn baas aangegeven dat hij me niet meer 8 uur op zaterdag wilt inplannen. Hij zegt dat de Albert Heijn over gaat naar shirts van 2 á3 uur en dat ik dus doordeweeks meerdere dagen moet werken om daar aan te komen.
Ik heb aangegeven dat ik dan niet beschikbaar ben maar hij geeft aan dat hij me dan niet mijn contractuele uren (kan/wil) geven.
Mag dit zomaar?
Als er een zwaarwegende reden voor is wel, maar het hangt van een aantal dingen af lees ik hier. Maar een aantal jaren werken als parttimer bij de AH is een unicum, ik meen dat iedereen >17 jaar er uit moest om de supermarktoorlog te financieren. Kan er niet zoiets aan de gang zijn, dus dat je te duur wordt, en ze je zo naar de uitgang willen dirigeren?
Is dat niet een broodje Aap? Bij diverse AH vestigingen waar ik regelmatig kom is een groot deel van het personeel (ook part-timers) ruim boven de 17.

Mucha

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wat staat er in het contract?
Staat daar 8 uur per week of staat daar heel specifiek bij dat dit een zaterdagbaan is.
In het eerste geval mag de werkgever u gedurende de hele week inzetten op meerdere dagen
In het andere geval dus niet

Markster
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2016 23:26

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door Markster »

Ik heb een vast contract voor 8 uur maar niet voor specifiek de zaterdag.
Het zou best kunnen dat ze proberen om me eruit te werken, dit zal niet de eerste keer zijn.
Iedereen die tegenwoordig 18 jaar of ouder is krijgt geen contractverlening meer bij mijn Albert Heijn dus het is geen broodje aap verhaal.

De ene baas zegt dat het is omdat ze alles in korte shifts willen maar de andere zegt dat het is omdat ze doordeweeks mensen nodig hebben.
Ze geven wel aan dat wanneer ik dat niet doe, ze me niet meer mijn contractuele uren willen geven. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens.
Enige andere optie die ze geven is dat ik meerdere korte shifts op zaterdag ga werken, maar dan met 1 á 2 uur er telkens tussen ( ze hopen dat ik dat niet doe ).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

Vakkenvullers van 17+ gaan in principe exit, dat is het beleid vanuit het hoofdkantoor. (aldus mijn neef die SM is bij een AH vestiging) Enkele uitzonderingen daargelaten, dit gaat dan op aangeven van de SM en de Ahold organisatie etc. Wat wél zo kan zijn, en wat ook in mijn geval jaren geleden is gebeurd, is dat onze franchisenemer de filialen verkocht aan Ahold, en wij met onze contracten 1 op 1 meegingen. Zo kon het gebeuren dat ik als 20 jarige vakkenvuller met een contract voor onbepaalde tijd bij Ahold in dienst kwam, ondanks dat toentertijd de eerste loopgraven van de supermarktoorlog gegraven werden, en men strakker ging sturen op het aantal vul-uren etc.

stofzuigertje

Re: Werktijden Albert heijn

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

print je schema van November en wijs hem op reistijd en eventuele proefwerk weken en aanpassingen achteraf, en of ze hier mee iets kunnen.

Als AH op jou schema en rekening houdende met reis uren een schema kan maken voor meerdere studenten, en ook nog huisvrouwen en mensen die
niet in 1 gemeente wonen en studeren....

gewoon bewijs leveren en meld vooral de op laatste moment aanpassingen en ze moeten wel jou op zatrdag houden

Gesloten