LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkering boetedreiging

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
désirée.dees
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2017 00:36
Contacteer:

Uitkering boetedreiging

Ongelezen bericht door désirée.dees »

Het is nu 14 sepetember 2017 en ik heb nu al dreiging tot boete ontvangen als in mijn loonstrook voor september 2017 (de maand is nog niet eens halverwege) voor 28 september 2017 heb ingeleverd. Ik mag hopen dat ik mijn salaris voor die datum heb, laat staan mijn salarisstrook waar de gemeente om vraagt. Is dit normaal? Ik heb nu al een brief ontvangen waarbij ze dreigen met een boete volhens artikel 18a PW.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Uitkering boetedreiging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

désirée.dees schreef:Het is nu 14 sepetember 2017 en ik heb nu al dreiging tot boete ontvangen als in mijn loonstrook voor september 2017 (de maand is nog niet eens halverwege) voor 28 september 2017 heb ingeleverd. Ik mag hopen dat ik mijn salaris voor die datum heb, laat staan mijn salarisstrook waar de gemeente om vraagt. Is dit normaal? Ik heb nu al een brief ontvangen waarbij ze dreigen met een boete volhens artikel 18a PW.
Is het een dreiging of een waarschuwing?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Uitkering boetedreiging

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Zou er een belletje aan wagen.
Klinkt als een tikfout wat betreft de maand.
(Betalingsspecificaties van de Soos komen pas na de 10e van de volgende maand)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Uitkering boetedreiging

Ongelezen bericht door sjohie »

Dreigen met boetes bij de eerste keer om informatie vragen is niet heel erg gebruikelijk, het komt op mij eerder over als een algemene standaard zin op elke correspondentie, ter herinnering wat ze kunnen doen als je het niét op tijd doet. Als ze dit je echt officieel mededelen, zal er ook een reden voor genoemd moeten worden, en dan is er doorgaans in het (recente) verleden al een hikje in de informatievoorziening van jou naar hen geweest. Wat dat laatste betreft, dat Artikel 18a verwijst naar Artikel 17, waarin met zoveel woorden staat, dat jij een brengplicht hebt voor alle relevante informatie.

Gesloten